Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@00:04:56 GMT

واعظی: آمریکایی‌ها بیشتر به‌دنبال جنگ روانی هستند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۱۶۱۴

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: معلوم است اعلام کاخ سفید، محدودیت‌هایی برای ایران بوجود می‌آورد، اما آنها بیشتر دنبال جنگ روانی و دنبال تبلیغات گسترده هستند.

به گزارش ایسنا، محمود واعظی در پایان جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره تصمیم آمریکا در عدم تمدید معافیت‌های نفتی ایران، گفت: در جلسه امروز مهم‌ترین بحث درباره تصمیم اخیر آمریکا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعلام کردیم این تصمیم قطعا مانع فروش نفت ایران نخواهد شد و بعد از تصمیم روز دوشنبه آمریکا باید در جلسه دولت به این مسائل می‌پرداختیم، چرا که این موضوع از دو بعد مهم است.

وی افزود: اول اینکه از نظر سیاست خارجی مهم است که همه باید در دولت دید یکسان به این مساله داشته باشیم و از سوی دیگر باید گزینه‌های مختلف که در گذشته تدوین کرده بودیم را بررسی کنیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه در بودجه ۹۸ پیش‌بینی شده بود اگر با برخی محدودیت‌ها مواجه شویم باید کشور را به خوبی اداره کنیم، تصریح کرد:  معلوم است اعلام کاخ سفید، محدودیت‌هایی برای ایران بوجود می‌آورد، اما آنها بیشتر دنبال جنگ روانی و دنبال تبلیغات گسترده هستند اما از دوشنبه شاهدیم هم اطلاع‌رسانی خوبی توسط صدا و سیما انجام شده و هم اینکه مردم آگاهی داشتند و مساله را جدی نگرفتند به گونه‌ای که می‌بینیم این مساله تاثیر آنچنانی در بازار ارز و بقیه بخش‌ها نداشته است.

وی ادامه داد: در جلسه امروز صحبت کردیم در داخل و خارج چگونه با این موضوع برخورد کنیم که آقای روحانی هم مطالبی را در این زمینه بیان کرد.

واعظی با تاکید بر اینکه باید قوای سه گانه و نهادهای مختلف دست به دست هم دهیم در برابر فشارها خود را آماده کنیم، اظهار کرد: از سوی دیگر باید اطلاع‌رسانی به مردم انجام شود. این آخرین تلاش‌های آمریکا است، واشنگتن هر چه در توان داشته انجام داده و تاثیراتش را هم دیده‌ایم. در واقع بعد از ۱۳ آبان اقدامات آمریکا تاثیرگذار نبوده و آنها فکر می‌کردند با تروریستی اعلام کردن سپاه اتفاق بزرگی می‌افتد در حالی که این مساله باعث وحدت بیشتر مردم شد.

وی افزود: آنان سعی کردند از سیل برای جدا کردن دولت و مردم استفاده کنند و نشد. این تصمیم روز دوشنبه آنها هم باعث همبستگی بیشتر می‌شود، ما برنامه‌ریزی کردیم دولت و همه قوا زیر زعامت رهبری امور را به خوبی پیش می‌بریم.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره معرفی سخنگوی دولت اعلام کرد: درباره سخنگویی هفته قبل ۴ نفر را با مشورت کمیته‌ای که رییس جمهور مشخص کرده بودند بررسی و این ۴ نفر را به آقای روحانی پیشنهاد کردیم که رئیس‌جمهور خواست با دو نفر از این افراد صحبت شود، اما هر وقت قطعی شد اعلام می‌کنیم.

ادامه دارد ...

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۱۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتوبان‌ یازدهم اسلام‌آباد «ایران» نام گرفت + جزئیات

به گزارش همشهری‌آنلاین، در پی سفر «سید ابراهیم رئیسی» رییس‌جمهور ایران به پاکستان، دولت فدرال این کشور اعلام کرد که تصمیم گرفته یکی از بزرگ‌راه‌های آن را به نام همسایه خود، «ایران» نامگذاری کند.

شبکه ای‌آروای نیوز در این باره گزارش داد: خیابان یازدهم اسلام‌آباد «خیابان ایران» نام گرفته است. این تصمیم طی جلسه کابینه دولت فدرال اتخاذ شد. پروژه احداث اتوبان یازدهم اسلام‌آباد به تازگی آغاز شده است.

رئیسی که در راس یک هیات دیپلماتیک بلندپایه به پاکستان سفر کرده بود، مورد استقبال «ریاض حسین پیرزاده» و « موداسیر تیپو» سفیر پاکستان در ایران قرار گرفت.

طبق اعلام وزارت امور خارجه پاکستان، رئیسی قرار است با نخست‌وزیر، رییس جمهور، رییس سنا و رییس مجلس ملی این کشور دیدار کند.

مقامات دو کشور درباره تقویت روابط دوجانبه، تجارت و همکاری در حوزه انرژی، کشاورزی و دیگر بخش‌ها گفت‌وگو کردند.

طبق اعلام وزارت امور خارجه پاکستان، طرفین همچنین قرار است درباره همکاری در زمینه مسائل جهانی و منطقه‌ای وهمکاری دوجانبه برای مقابله با تهدید مشترک تروریسم نیز رایزنی کنند.

پاکستان و ایران تصمیم گرفته‌اند یک منطقه اقتصادی ویژه مشترک با هدف تقویت اقتصاد دو کشور نیز ایجاد کنند.

منابع مطلب به ای‌آروای نیوز گفتند که کابینه دولت فدرال به امضای یکت تفاهم‌نامه همکاری با ایران در طی سفر رییس جمهور ایران به اسلام‌آباد چراغ سبز نشان داده است و طرفین پیش‌نویس آن را نیز نهایی کرده‌اند.

کد خبر 846335 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و پاکستان خبر ویژه

دیگر خبرها

  • رمزگشایی از سیگنال‌های برجامی آمریکایی‌ها پس از عملیات وعده صادق/ آیا ایران به دنبال تغییر در دکترین ساختن بمب اتمی است؟
  • آمریکا ممنوعیت تیک تاک را در سنا تصویب کرد
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • نیوزویک: آمریکا رو به افول است
  • انتقاد تند روزنامه دولت از کریمی قدوسی : همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • « ایران » نام اتوبان پاکستان می‌شود
  • بشار اسد : گاهی دیدارهایی با آمریکایی ها داریم
  • پاکستان یکی از اتوبان‌هایش را «ایران» می‌نامد
  • اتوبان‌ یازدهم اسلام‌آباد «ایران» نام گرفت + جزئیات
  • کلید ۹۵ میلیارد دلاری برای دو جنگ؟