Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@07:45:11 GMT

ترویج اندیشه های شهید مطهری در جامعه امروز ضروری است

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۱۶۲۶

ترویج اندیشه های شهید مطهری در جامعه امروز ضروری است

حجت الاسلام مهدی جو با تأکید بر ضرورت ترویج تفکر و اندیشه های شهید مطهری در جامعه امروز گفت: اندیشه مردم در جامعه باید متأثر از اندیشمندان آن باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «مهدی مهدی جو» در نشست خبری که امروز (چهارشنبه 4 اردیبهشت)  در سالن جلسات ناحیه امام حسن مجتبی (ع) قزوین برگزار شد، بیان کرد: سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده است و در این سال آرزو می کنیم اقتصاد پاک رونق یابد و ترویج فرهنگ کار را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن (ع) قزوین ادامه داد: ما جامعه ای می خواهیم به کارگر حرمت مضاعف گذارد و با توجه به اینکه در جنگ اقتصادی هستیم، اگر باور کنیم در این جنگ هستیم مانند ایام دفاع مقدس عمل می کنیم.

 

وی توضیح داد: ما سه وظیفه مهم در بحث شعار سال داریم، وظیفه اول فرهنگ سازی است که رسانه ها در این حوزه نقش مهمی دارند، وظیفه ديگر خوباوري و خوداتکایی بوده که غیرت و همیت در اين بخش نیاز است و موضوع سوم از خودگذشتگی و ایثار است.

 

حجت الاسلام مهدی جو با اشاره به هفته عقیدتی و سیاسی اظهار کرد: علما ترسیم کننده خطوط فکری ما هستند و اندیشه هر جامعه ای مادر و زایش گر رفتار آن جامعه است و مجموع رفتارهای یک جامعه است که هنجارها و ناهنجارها آن را شکل داده و فرهنگ آن جامعه را نشان می دهد.

 

وی با اشاره به ضرورت ترویج اندیشه های شهید مطهری گفت: بنابراین در جامعه ما باید اندیشه مردم متاثر از اندیشمندان آن باشد، گاهی اظهارات خام و پوچ سلبریتی های بی سواد جای نظرات غنی اندیشمندان را گرفته است و شاید محکم ترین سپر و برنده ترین سلاح در برابر این هجمه ها، پررنگ کردن فردی به نام شهید مطهری باشد که به تعبیر رهبری مبانی اندیشه ای و فکری ایشان پایه های جمهوری اسلامی است.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن (ع) قزوین یادآور شد: امیدواریم به برکت این ایام بتوانیم به وسع خود از عهده تکلیف ترویج اندیشه های شهید مطهری برآييم تا اندیشه ها و رویکردها و در نهایت فرهنگ ها اصلاح شود.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: قم خبرگزاری شبستان کانون های مساجد نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران روز ارتش جشن نیمه شعبان خسارت سیل کانون مساجد هفته عقیدتی سیاسی شهید مطهری سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۱۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان نظام فکری شهید مطهری را سرلوحه خود قرار دهند

به گزارش خبرنگار مهر، سیداسماعیل حسینی مقدم ظهر دوشنبه در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم اظهار کرد: آیین تجلیل از مقام معلم می‌بایست به پاس قدردانی از زحمات و نقش آفرینی آنان در کسب افتخارات بصورت ویژه دنبال شود.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم افزود: دستگاه‌های اجرایی استان برنامه‌های تجلیل از مقام معلم را به جد مورد پیگیری قرار دهند.

وی بیان کرد: نظام فکری و اندیشه شهید مطهری می‌بایست سرلوحه معلمان باشد.

حجت الاسلام حسینی مقدم عنوان کرد: تعامل دستگاه‌ها با آموزش و پرورش در افزایش فعالیت‌های ورزشی بسیار حائز اهمیت است.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم با اشاره به طرح مهارت آموزی خاطرنشان کرد: تامین مربیان توانمند این طرح می‌بایست در دستور کار قرار گیرد تا بازدهی بیشتری داشته باشد.

کد خبر 6085603

دیگر خبرها

  • نیت خاص آیت‌الله امامی‌کاشانی در تشرف ۴۰ هفته‌ای به جمکران با پای پیاده!
  • مراسم معارفه حجت‌الاسلام عبدالعلی توجهی، تولیت مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد
  • فارغ‌التحصلان بدون مهارت مشکل پیش‌رو نظام آموزشی
  • معلمان نظام فکری شهید مطهری را سرلوحه خود قرار دهند
  • اجرای هفته معلم با محوریت معرفی اندیشه‌های شهید مطهری
  • حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • بحث عفاف و حجاب باید در اولویت فعالیت‌های دانشگاه باشد
  • زنان پیشرو و علمدار انقلاب اسلامی هستند
  • مناف هاشمی: افتخارآفرینان اصلی شهدا هستند