Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@21:02:06 GMT

دایک تخریب شده نیاتک هیرمند ترمیم شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۱۸۷۴

دایک تخریب شده نیاتک هیرمند ترمیم شد

زاهدان- ایرنا- معاون دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: دایک نیاتک شهرستان هیرمند که بر اثر سیلاب تخریب شده بود پس از چهار روز با تلاش نیروهای شورای مدیریت بحران، سپاه، ارتش، نیروهای مرزبانی و انتظامی ترمیم شد.

روح الله سرگزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در محل اتصال رودخانه نیاتک به پل نیاتک در مسیر زابل - هیرمند متاسفانه دایک این رودخانه در ضلع غربی از 29 فروردین ماه بر اثر سیلاب تخریب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این مشکل سبب آبگرفتگی 12 روستا شده بود که همچنان 9 روستا درگیر سیلاب هستند.
معاون دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش شبانه روزی همه دلسوزان نظام و مردم بعد از چهار روز این دایک ترمیم و آب در مسیر تالاب بین المللی هامون هدایت شد.
وی با بیان اینکه هم اینک 9 روستای هیرمند درگیر آبگرفتگی هستند گفت: با توجه به احتمال تخریب برخی از منازل روستاییان برآورد خسارت ها در دستور کار کارشناسان بنیاد مسکن قرار دارد.
سرگزی افزود: تمام سیل زدگان روستاهای درگیر سیلاب هیرمند در جای امن پناه داده شدند.
وی اظهار داشت: همچنان پنج مسیر ارتباطی در هیرمند مسدود است و تلاش راهداران برای بازگشایی آنها به طور شبانه روزی ادامه دارد.
وی گفت: از روز گذشته تاکنون علاوه بر بارندگی شاهد توفان شدید گرد و خاک در سیستان هستیم به طوریکه میزان ذرات معلق در هوا در زابل به 2 هزار و 957 میکروگرم بر متر معکب معادل 21 برابر حد مجاز رسید.
معاون مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از روز گذشته شاهد کاهش ورودی آب سیلاب کشور افغانستان به منطقه سیستان هستیم.
به گزارش ایرنا سیلاب های غیر قابل کنترل افغانستان از اواخر اسفند سال گذشته در منطقه سیستان جاری شده است.
این سیلاب ها پس از بارندگی های هفته گذشته در حوضه آبریز رودخانه هیرمند و آب شدن برف های کوههای هندوکش در بالا دست این رودخانه از جمعه شب سیلاب شدت بیشتری گرفته است.
منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده و با ولایت نیمروز افغانستان هم مرز است.
7316**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل98 ترميم سيل بند سيلاب سيستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۱۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع خطر یکی از نقاط سیلابی شهر تهران

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از برچیده شدن کامل پارکینگ احداث شده پارک ارم بر روی سیل‌برگردان غرب تهران (میان رود) و رفع یکی از نقاط گلوگاهی و خطرآفرین سیلابی شهر تهران خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی نصیری اظهار کرد: پارکینگ احداث شده پارک ارم بر روی کانال سیل بگردان غرب (میان رود) در محدوده این پارک به طور کامل برچیده شد و از یکی از نقاط خطرناک و گلوگاه‌های سیلابی غرب شهر تهران رفع خطر شد.

نصیری تصریح کرد: پارکینگی که به صورت غیرمجاز بر روی کانال سیل بگردان غرب (میان رود) در محدوده این پارک احداث شده بود و به عنوان یکی از موانع و گلوگاه‌های سیلابی غرب تهران به‌شمار می‌رفت، با  پیگیری‌های مستمر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل منطقه 5  و با همکاری خوب مجموعه پارک ارم و نهادهای مربوطه به طور کامل برچیده شد.

وی افزود:  با بازگشایی این مسیر، خطر سیلاب‌زدگی و خسارات احتمالی برای خط متروی تهران ـ کرج، بزرگراه شهید فهمیده و مجموعه ارم به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. از این رو پارکینگ احداث شده که برای کارمندان مجموعه درنظر گرفته شده بود تخریب و دال‌های بتنی سقف کانال برداشت شد و همچنین به منظور حفظ ایمنی اقداماتی از جمله اجرای جان پناه در اطراف کانال انجام شده است.

هشدار وقوع سیلاب در ارتفاعات شمال تهران

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران عنوان کرد: کانال سیل برگردان غرب یکی از کانال‌های اصلی و حیاتی شهر تهران برای کاهش خطر سیلاب است که آب‌های سیلاب و رواناب رودخانه‌های درکه، فرحزاد و باکری (وسک) را جمع‌آوری کرده و در نهایت در نزدیکی پارک ارم به رودخانه منتقل می‌کند.

وی ادامه داد: پیش از این سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران مکررا برای برچیدن پارکینگ احداث شده پارک ارم بر روی سیل‌برگردان غرب تهران اعلام هشدار و مهلت اقدام مناسب تعیین کرده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تخصیص‌ ۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران سیل سیستان و بلوچستان
  • تصویب ۲ مصوبه برای مقابله با تخریب سیل در «رضوان کالپوش»
  • پارکینگ ساخته شده روی سیل برگردان غرب تهران برچیده شد
  • تخریب پارکینگی که بر روی سیل برگردان احداث شده بود | خطر سیلاب از این مناطق تهران دور شد
  • خطر تخریب پل رودخانه فیض‌آباد پیشکوه
  • پارکینگ پارک ارم برچیده شد
  • رفع خطر یکی از نقاط سیلابی شهر تهران
  • نمایشگاه صنایع‌غذایی و سوغات محلی سیستان در شهرستان هیرمند برگزار شد
  • بازسازی مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان ادامه دارد
  • تاکید بر مقابله با رودخانه خواری / لزوم به‌روزرسانی نقشه خطرپذیری شهر تهران