Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@14:24:28 GMT

تدوین دانشنامه جامع شهدا در رشتخوار دنبال می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۱۹۵۷

تدوین دانشنامه جامع شهدا در رشتخوار دنبال می‌شود

مسئول هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در شهرستان رشتخوار گفت: کار ساخت و تدوین دانشنامه شهدا با رویکرد ایجاد یک بانک اطلاعاتی جامع در جهت شناخت هرچه بیشتر شهدای شهرستان رشتخوار به زودی دنبال می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ خالقداد عرب فرماندار شهرستان رشتخوار صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس این شهرستان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تقدیر از مردم این شهرستان در جهت برگزاری باشکوه جشن نیمه شعبان در سطح شهرستان رشتخوار گفت: ما امروز هرچه داریم از شهدا است، یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داشتند، امروز اجر بسیار بزرگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس امروز اقتدار و بزرگی جمهوری اسلامی ایران را رقم زده است، افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران امید همه آزادی خواهان و در خط مقدم جبهه مقاومت است.

 

عرب با تأکید بر اینکه امروز پشتوانه قوی جمهوری اسلامی ایران شهدا هستند، اظهار داشت: بحث جانمایی المان های شهدا یکی از گلایه‌های پدر و مادران شهدا در سطح شهرستان رشتخوار بود که امروز الحمدلله وضعیت ایجاد المان های شهدا در گرامیداشت این عزیزان در بیشتر روستاهای سطح شهرستان دنبال شده است.

 

فرماندار رشتخوار با تاکید بر اینکه رسیدگی به المان های شهدا یکی از اولویت های ما باید باشد به وضعیت المان دو شهید گمنام آرمیده در سطح شهر رشتخوار اشاره کرد و گفت: در رابطه با شهدای گمنام شهر رشتخوار سال گذشته از ماده ۱۸۰ مبلغی حدود ۲۰ میلیون تومان به اسم شهرداری رشتخوار لحاظ گردید، که متاسفانه این مبلغ تخصیص پیدا نکرد، امیدواریم با پیگیری و کمک های خیرین بحث ساخت جایگاه و المان در خور شان شهدای گمنام شهر رشتخوار را به زودی شاهد باشیم.

حجت الاسلام حسن جهانشیری امام جمعه شهرستان رشتخوار نیز در این جلسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه موضوع حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس را به عنوان یک موضوع معنوی بسیار مهم مطرح کرد و اظهار داشت: خیلی در طول تاریخ آرزوی شهادت در واقعه عاشورا را داشته اند، امروز فرهنگ گرامیداشت یاد شهدا و نشر آثار شهدا یک موضوع بسیار مهم است که باید در جامعه نهادینه شود.

 

اسماعیل میرسیاسی مسئول هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در شهرستان رشتخوار نیز با تاکید بر اولویت قرار داشتن ساخت المان مقبره شهدای گمنام در شهر رشتخوار از پیگیری تدوین دانشنامه شهدای شهرستان رشتخوار با رویکرد بانک اطلاعاتی در جهت شناخت هرچه بیشتر شهدا در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در این دانشنامه چگونگی زندگی شهدای شهرستان رشتخوار از زبان پدر و مادر خانواده شهدا، نحوه جذب، نحوه اعزام، عکس ها و تصاویر قدیمی شهدا نیز استفاده خواهد شد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۱۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غبار روبی گلزار شهدا خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ همزمان با گرامیداشت هفته کار و کارگر مردم و مسئولان خرمشهر با حضور در گلزار شهدا با قرائت فاتحه بر مزار شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، با ادای احترام به روح بلند و ملکوتی شهدا بار دیگر با آرمان‌های والای آنان تجدید میثاق کردند.
در این مراسم یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع و حماسه به ویژه شهدای کارگر گرامی داشته شد.
هفته کار و کارگر امسال با شعار «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی» از پنجم اردیبهشت آغاز و تا یازدهم اردیبهشت ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • غبار روبی گلزار شهدا خرمشهر
  • برگزاری یادواره شهدا نیاز امروز جامعه ما است