Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - گنبدکاووس - ايرنا - بخشدار مرکزي شهرستان گنبدکاووس در شرق گلستان اعلام کرد که براثر بارش هاي شديد روزهاي پاياني سال 97، آبگرفتگي و جاري شدن سيل، 500 ميليارد ريال به زيرساخت هاي روستايي اين بخش خسارت وارد شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، رضا باقري روز چهارشنبه درجمع خبرنگاران گفت: اين خسارت ها به تاسيسات داخل 40 روستا و بيشتر شامل `تخريب آسفالت معابر و يا رانش و فرونشست آن، جداول هدايت آب هاي سطحي، بوستان ها و تخريب ابنيه و پل ها` بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: علاوه بر خسارت به زيرساخت ها، براساس اعلام اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي گنبدکاووس 12 دهنه پل جاده هاي روستايي بخش مرکزي اين شهرستان دچار خسارت با برآورد اوليه 123 ميليارد ريال شدند.
باقري اضافه کرد: بر اساس اعلام جهاد کشاورزي گنبدکاووس هم تعداد 30 دهنه پل واقع در جاده هاي بين مزارع و برخي زهکشي هاي اين شهرستان در بخش مرکزي دچار خسارت با برآورد اوليه 50 ميليارد ريال شدند.
وي با بالا ارزيابي کردن خسارت هاي وارده به اراضي زراعي و باغي بخش مرکزي گنبدکاووس نيز گفت: بر اثر سيل و آبگرفتگي، 21 هزار هکتار از مزارع اين شهرستان به صورت 100 درصد تخريب شد که افزون بر 80 درصد آن در بخش مرکزي واقع است.
بخشدار مرکزي گنبدکاووس به خسارت هاي بخش مسکن روستاهاي اين بخش نيز اشاره کرد و گفت: از مجموع 133 روستاي داراي کد شناسايي بخش مرکزي، واحدهاي مسکوني 128 روستا براثر بارش هاي شديد، ورزش باد و توفان، آبگرفتگي و جاري شدن سيل از يک تا ده ها واحد مسکوني دچار خسارت شدند که هنوز آمار رسمي و تاييد شده آن ازسوي بنياد مسکن اين شهرستان اعلام نشده است.
باقري افزود: تاکنون در بخش خسارات مسکن، 2 ليست ازسوي دهياران به بنياد مسکن گنبدکاووس اعلام شده که تا رسيدگي و بازديد از ليست اول انجام و ليست دوم نيز در نوبت بازديد قرار دارد.
وي با اشاره به بالا بودن حجم پرونده هاي تشکيل شده ازسوي مردم، از آسيب ديدگان درخواست صبوري کرد تا کارشناسان بنياد مسکن نسبت به بازديدها اقدام نمايند.
باقري همچنين از وجود سه رودخانه فصلي `بايرام شالي، قره تکن و آلماکلي` در دهستان باغلي مرامه بخش مرکزي گنبدکاووس خبر داد که از رودخانه `قره سو` شهرستان راميان در بالادست اين دهستان سرچشمه مي گيرد و هرساله خسارات زيادي به اراضي زراعي آن وارد مي کند.
وي تصريح کرد: براي جلوگيري از خسارات اين سه رودخانه، اجراي طرح هاي آبخيزداري در مناطق بالادست، اصلاح ابنيه هاي پيش بيني شده براي خروج آب و نيز لايروبي مستمر اين رودخانه ها امري ضروري است.
بخشدار مرکزي گنبدکاووس به وجود 38 نقطه جمعيتي در اين بخش نيز اشاره کرد و گفت: تاکنون از 17 نقطه جمعيتي اين بخش گزارش خسارت رسيده که بايد براي جبران خسارت آن تصميم گيري شود.
بخش مرکزي شهرستان 350 هزار نفري گنبدکاووس با 133 روستاي داراي کد شناسايي و 38 نقطه جمعيتي، با جمعيت 169 هزار نفر بزرگترين بخش در استان گلستان از نظر تعداد روستا و جمعيت به شمار مي رود.
/3039/1860
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۱۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران

به گزارش قدس خراسان، محسن مه آبادی شقا اظهار کرد: زمین واحدهای ذکر شده در قالب اجاره ۹۹ ساله از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به متقاضیان واگذار شد و تسهیلات ذکر شده نیز ۲ میلیارد ریال بود که در ماه‌های پایانی سال به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافت و برخی متقاضیان این مبلغ را دریافت کرده‌اند.

فرماندار چناران گفت: تعدادی از واحدهای مسکونی روستایی ذکر شده اکنون تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است و بقیه در مراحل مختلف ساخت و ساز از جمله در مراحل پایانی تولید هستند.

وی گفت: پارسال سهمیه ساخت مسکن روستایی شهرستان چناران ۳۷۶ دستگاه تعیین شد که پرداخت تسهیلات میزان هدفگذاری بیشتر بوده است.

مه آبادی افزود: امسال سهمیه ساخت مسکن روستایی چناران با اعطای تسهیلات سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی، ۴۴۰ واحد مسکونی تعیین شده است و دیروز در نشستی با دهیاران و بخشداران شهرستان چناران برای تحقق این هدف، ارتقای طرح تحول روستایی و افزایش مشارکت و جهش تولید در شهرستان برنامه ریزی و هم اندیشی شد.

فرماندار چناران اضافه کرد: با توجه به این که میزان مقاوم سازی منازل روستایی چناران از میانگین استانی و کشوری پایین تر است، موضوع ساخت و ارتقای ایمنی منازل روستایی در گفت وگو با دهیاران و مدیر بنیاد مسکن شهرستان مورد تاکید قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • جاری شدن سیل در استان یزد / واژگونی چندین کامیون در جاده‌های استان
  • انسداد برخی محورهای روستایی شرق استان گلستان / بارندگی شب گذشته خسارت زد
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • محور کلاله -گنبدکاووس (حدفاصل پل بایلر) تا اطلاع ثانوی مسدود شد
  • بارندگی های سرباز خسارت فاجعه بار نداشت
  • ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی در ایلام پرداخت شد
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • بازنگری طرح هادی ۸ روستای آستارا در دستور کار قرار دارد