Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: آن دسته از واحدهای صنعتی که بنا به دلایلی غیر فعال هستند باید با همکاری بانک صنعت و معدن به چرخه تولید بازگردند.

به گزارش ایرنا، عنایت الله رحیمی، روز چهارشنبه در دیدار با مدیر عامل بانک صنعت و معدن در شیراز افزود: باید بررسی شود تا واحدهایی که امکان بازگشت آنها به چرخه تولید وجود دارد با نگاه ویژه مورد حمایت قرار گیرند چرا که هر یک از این واحدهای تعطیل شده اگر بنا باشد مشابه آنها از ابتدا تاسیس و راه اندازی شوند هزینه ای به مراتب بیش از راه اندازی مجدد آنها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، با اشاره به نامگذاری سال 98 به نام سال رونق تولید از سوی رهبر معظم انقلاب ادامه داد: بانک ها به عنوان یکی از گردانندگان اصلی اقتصاد کشور می توانند با یافتن راهکارهای عملیاتی در رونق تولید و بهبود شرایط اقتصادی اثرگذاری جدی داشته باشند.
او اظهار داشت: همچنین بانک ها به عنوان بنگاه های اقتصادی باید ضمن در نظر گرفتن سود و زیان از بازگشت تسهیلاتی که در اختیار متقاضیان قرار داده اند اطمینان حاصل کنند.
استاندار فارس گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و تلاطم های موجود، بانک ها باید در همه بخش ها از جمله بنگاه های اقتصادی از اصول همیشگی برای دریافت سود به اندازه گذشته، با ایثار و از خودگذشتگی گذر کنند.
رحیمی، با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های استان در حوزه های مختلف کشاورزی، گردشگری، صنایع تبدیلی و معدنی افزود: هر یک از این توانمندی ها زمینه ای مناسب برای اقدامات اقتصادی است که با حمایت بانک صنعت و معدن به بهره وری و ایجاد ارزش افزوده و به تبع بهبود وضعیت اقتصادی می انجامد.
وی ادامه داد: طی سال های گذشته به ویژه در دولت تدبیر و امید، صنایع مختلفی در فارس مستقر شدند که ضرورت دارد این صنایع مورد حمایت قرار گیرند.
او تصریح کرد: قطعا حمایت بانک صنعت و معدن از تولید در این صنایع؛ ایجاد اشتغال، بهره وری اقتصادی و در نهایت گذر از تنگناهای ایجاد شده در عرصه اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.
استاندار فارس گفت: مدیریت ارشد این استان برای همکاری با بانک صنعت و معدن جهت انجام هرگونه سرمایه گذاری از سوی این بانک آمادگی دارد.
رحیمی افزود: از آنجا که امروز در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم و در شرایط جنگ نیز استفاده از فرمول ها و روش های معمول پاسخگو نیست، باید روش هایی متناسب با این شرایط ویژه تدوین و عملیاتی شود.
6122 / 6113

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد استاندار فارس بانك صنعت و معدن سرمايه گذاري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۱۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۴۳ واحد راکد به چرخه تولید در استان قزوین

ایسنا/قزوین مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: در سال گذشته با شناسایی بالغ بر ۱۶۶ واحد تولیدی و خدماتی بهره‌بردار راکد، ۴۳ واحد بهره‌بردار مجدداً راه‌اندازی شده و به چرخه تولید و فعالیت اقتصادی بازگشتند.

رضا صفاری با اشاره به بازگشت ۴۳ واحد راکد به چرخه تولید در استان قزوین، اظهار کرد: در سال مهار تورم، رشد تولید و در راستای تلاش برای راه‌اندازی واحدهای راکد و تعطیل، ۴۳ واحد تولیدی بهره‌بردار راکد با اشتغال ۵۷۰ نفر که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تابعه استان تعطیل شده بودند و با مشکلاتی چون کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، نداشتن بازار فروش، مشکلات خرید مواد اولیه، مشکلات قضایی، عدم همکاری بانک در ارائه تسهیلات مواجه بودند که مستعد راه‌اندازی مجدد بوده شناسایی شده و با مشاوره کارشناسان عارضه یابی، همکاری بانک‌های عامل و دستگاه‌های خدمت‌رسان به چرخه تولید و ادامه ساخت‌وساز بازگشتند.

وی محصولات این واحدهای تولیدی بهره بردار را شامل کابین آسانسور، انواع دوخت پوشاک، اسکلت فلزی ساختمانی، ورق کارتن، ظروف یکبار مصرف، خوراک آماده دام، روغن موتور، قطعات پلاستیکی پزشکی، میلگرد فولادی، موزاییک و کف‌پوش، جهبه کارتن، سیلیکات سدیم، انواع دوشاخه و سه شاخه برق، خوراک آماده آبزیان، ریخته گری چدن، رنگرزی نخ پنبه‌ای و الیاف مصنوعی، چسب، چسب پایه پلی اورتان، نخ پلی استر، پودر سنگ و شیرآلات بهداشتی برشمرد.

بنا بر اعلام روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین، صفاری در پایان تصریح کرد: احیای واحدهای تولیدی راکد و کمک به افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی موجود یکی از راهکارهای تحقق جهش تولید بوده که مورد تأکید ریاست محترم جمهور و وزیر صمت نیز است لذا در همین راستا که برای سال جاری احیای مجدد ۴۵ واحد برنامه‌ریزی شده بود و علاوه بر راه‌اندازی ۴۳ واحد تولیدی راکد، تعداد ۴۵ واحد با ظرفیت تولید کمتر از ۵۰ درصد ارتقا پیدا کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از معدن تاش تعیین تکلیف شود
  • بازگشت ۲۲ واحد صنعتی و معدنی در استان زنجان به چرخه تولید
  • ۵۷۶ جواز تاسیس در بخش صنعت قم صادر شد
  • منشا بخشی از مشکلات تولید خارج از وزارت صنعت است
  • ضرورت اصلاح روند صدور مجوز‌های ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی
  • پایش ظرفیت تولید ۴۷۰ واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی استان یزد/بازگشت ۸۰ واحد صنعتی به چرخه تولید
  • اصلاح روند صدور مجوزهای ایجاد ‌واحدهای‌ تولیدی و صنعتی ضروری است
  • صدور ۵۱ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان بوشهر
  • بازگشت ۴۳ واحد راکد به چرخه تولید در استان قزوین
  • پرداخت ۱۳۰۰ میلیارد تومان به واحدهای صنعتی بوشهر