Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی آقایی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت اظهار کرد: با توجه به توافقات انجام شده بین مسئولان ایرانی و عراقی صدور ویزای رایگان برای سفر به عتبات عالیات در عراق و اماکن مقدسه کشورمان محدودیت ندارد و هر زائر به هر میزان که بخواهد، می‌تواند اقدام به سفر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: براساس آمار و اطلاعات موجود از زمان صدور ویزای رایگان برای زائران سفر به عتبات درعراق و اماکن مقدسه ایران تعداد زائران عراقی به خصوص در ایام شعبانیه افزایش چشم گیری داشته است و این روند همچنان ادامه دارد.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: آمار سفر زائران دو کشور از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۰ درصد افزایش داشته است.

آقایی اضافه کرد: هم اکنون نرخ سفر هوایی به عتبات عالیات (با توجه به کاهش مبلغ صدور ویزا) تا ۲۹ اردیبهشت ماه جاری ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و از طریق زمینی از یک میلیون و ۳۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: صدور روادید عراق برای زائران ایرانی‌ رایگان می‌شود/ انجام سفرهای ارزان قیمت عتبات از ۱۰ فروردین

به گفته وی، با توجه به برنامه ریزی‌های انجام گرفته زائران عتبات به مدت ۷ شب و ۸ روز در عراق اقامت داشته می‌توانند از اماکن مقدس عراق زیارت کنند.

آقایی گفت: از این مدت زائران سه شب را در شهر مقدس نجف، سه شب نیز در کربلا و مابقی زمان باقی مانده را به زیارت اماکن شهر مقدس کاظمین و سامرا اختصاص دهند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه مشتاقان زیارت به عتبات می‌توانند برای نام نویسی به یکی از دو هزار و ۶۰۰ دفتر تحت پوشش سازمان حج در سراسر کشور مراجعه کنند، گفت: زائران اعزامی به عتبات عالیات دارای پوشش‌های حمایتی بیمه ای، امنیتی و خدمات پزشکی رایگان هستند.

انتهای پیام/

توضیحات مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درباره شایعه صدور یک بار روادید رایگان برای هر زائر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عتبات عالیات حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۲۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

٨ اردیبهشت، موعد اعزام زائران کرماني به حج عمره

مدیر حج و زیارت استان کرمان با اشاره به اختصاص ۳ کاروان برای اعزام زائران به حج عمره از استان کرمان، گفت: اعزام زائران، ۸ اردیبهشت انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو محمد علی ایرانمنش گفت: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده به همت سازمان و حج و زیارت، وزارت امور خارجه و اعلام شرکت هواپیمایی ایران‌ایر مبنی بر موافقت با مجوز‌های پروازی، اعزام زائران عمره از ۳ اردیبهشت آغاز می‌شود.

مدیر حج و زیارت استان کرمان افزود: برای استان کرمان، ۳ کاروان ۸۵ نفره در قالب یک پرواز تخصیص داده شد و توزیع این کاوران‌ها براساس امتیاز و تعداد زائران ثبت نامی که زودتر واریز وجوه داشتند به شهر‌های کرمان یک کاروان، رفسنجان یک کاروان و زرند یک کاروان صورت پذیرفت که براساس لیست ابلاغی سازمان با زائران مشمول تماس گرفته شد و این زائران در کاروان‌های بیان شده ثبت نام شدند.

او اظهار کرد: با برنامه ریزی به عمل آمده و پس از صدور روادید، اعزام زائران کرمانی به حج عمره در قالب یک پرواز در ۸ اردیبهشت ماه از ایستگاه پروازی کرمان انجام خواهد شد.

وی بیان داشت: مدت سفر حج عمره، ۱۰ روزه و هزینه سفر، بین ۴۲ تا ۴۳ میلیون تومان اعلام شده است.

دیگر خبرها

  • پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج تعیین تکلیف شد
  • ٨ اردیبهشت، موعد اعزام زائران کرماني به حج عمره
  • اعزام بیش از ۴۲۰۰ زائر مازندرانی به حج تمتع
  • افزایش ۳۲ درصدی اعزام زائران عتبات نسبت به سال گذشته
  • زائران کرمانی ۸ اردیبهشت به حج عمره اعزام می‌شوند
  • استطاعت جسمی بیش از ۶۵۰۰۰ زائر حج تمتع تأیید شد
  • اعزام بیش ۵ هزار عمره‌گزار به سرزمین وحی
  • اعزام بیش از ۵۰۰۰ زائر عمره به سرزمین وحی در ماه شوال
  • نرخ سفر عتبات از اردیبهشت افزایش می‌یابد
  • افزایش نرخ سفر عتبات از اردیبهشت ماه