Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-29@11:21:17 GMT

واعظی: آمریکایی‌ها دنبال جنگ روانی هستند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۲۲۰۸

واعظی: آمریکایی‌ها دنبال جنگ روانی هستند

اعلام کردیم این تصمیم قطعا مانع فروش نفت ایران نخواهد شد و بعد از تصمیم روز دوشنبه آمریکا باید در جلسه دولت به این مسائل می‌پرداختیم، چرا که این موضوع از دو بعد مهم است

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: معلوم است اعلام کاخ سفید، محدودیت‌هایی برای ایران بوجود می‌آورد، اما آنها بیشتر دنبال جنگ روانی و دنبال تبلیغات گسترده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، محمود واعظی در پایان جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره تصمیم آمریکا در عدم تمدید معافیت‌های نفتی ایران، گفت: در جلسه امروز مهم‌ترین بحث درباره تصمیم اخیر آمریکا بود. اعلام کردیم این تصمیم قطعا مانع فروش نفت ایران نخواهد شد و بعد از تصمیم روز دوشنبه آمریکا باید در جلسه دولت به این مسائل می‌پرداختیم، چرا که این موضوع از دو بعد مهم است.

وی افزود: اول اینکه از نظر سیاست خارجی مهم است که همه باید در دولت دید یکسان به این مساله داشته باشیم و از سوی دیگر باید گزینه‌های مختلف که در گذشته تدوین کرده بودیم را بررسی کنیم.

تحریم جدید آمریکا تاثیر آنچنانی در بازار ارز و بقیه بخش‌ها نداشته

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه در بودجه ۹۸ پیش‌بینی شده بود اگر با برخی محدودیت‌ها مواجه شویم باید کشور را به خوبی اداره کنیم، تصریح کرد:  معلوم است اعلام کاخ سفید، محدودیت‌هایی برای ایران بوجود می‌آورد، اما آنها بیشتر دنبال جنگ روانی و دنبال تبلیغات گسترده هستند اما از دوشنبه شاهدیم هم اطلاع‌رسانی خوبی توسط صدا و سیما انجام شده و هم اینکه مردم آگاهی داشتند و مساله را جدی نگرفتند به گونه‌ای که می‌بینیم این مساله تاثیر آنچنانی در بازار ارز و بقیه بخش‌ها نداشته است.

وی ادامه داد: در جلسه امروز صحبت کردیم در داخل و خارج چگونه با این موضوع برخورد کنیم که آقای روحانی هم مطالبی را در این زمینه بیان کرد.

واشنگتن هر چه در توان داشته انجام داده و تاثیراتش را هم دیده‌ایم

واعظی با تاکید بر اینکه باید قوای سه گانه و نهادهای مختلف دست به دست هم دهیم در برابر فشارها خود را آماده کنیم، اظهار کرد: از سوی دیگر باید اطلاع‌رسانی به مردم انجام شود. این آخرین تلاش‌های آمریکا است، واشنگتن هر چه در توان داشته انجام داده و تاثیراتش را هم دیده‌ایم. در واقع بعد از ۱۳ آبان اقدامات آمریکا تاثیرگذار نبوده و آنها فکر می‌کردند با تروریستی اعلام کردن سپاه اتفاق بزرگی می‌افتد در حالی که این مساله باعث وحدت بیشتر مردم شد.

وی افزود: آنان سعی کردند از سیل برای جدا کردن دولت و مردم استفاده کنند و نشد. این تصمیم روز دوشنبه آنها هم باعث همبستگی بیشتر می‌شود، ما برنامه‌ریزی کردیم دولت و همه قوا زیر زعامت رهبری امور را به خوبی پیش می‌بریم.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره معرفی سخنگوی دولت اعلام کرد: درباره سخنگویی هفته قبل ۴ نفر را با مشورت کمیته‌ای که رییس جمهور مشخص کرده بودند بررسی و این ۴ نفر را به آقای روحانی پیشنهاد کردیم که رئیس‌جمهور خواست با دو نفر از این افراد صحبت شود، اما هر وقت قطعی شد اعلام می‌کنیم.

ادامه دارد ...

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۲۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت ناطق نوری از دیدار با رئیس جمهور اوکراین؛ ایران به دنبال خرید بمب اتم بود؟

ناطق نوری در خاطرات خود نوشته است: به رئیس جمهور اوکراین گفتم: می‌دانید هشت سال جنگ داشتیم و بسیاری از ادوات نظامی و سلاح‌های ما از بین رفت و یا فرسوده شد و ما به شدت مشغول جبران آن هستیم.

به گزارش ایران، حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری در زمان ریاست مجلس در سفر به اوکراین مذاکرات جالبی با رئیس جمهور این کشور داشته است.

ناطق نوری در بیان خاطرات خود از این سفر می‌گوید: در جلسه‌ای که با رئیس جمهور اوکراین داشتیم، بعد از صحبت‌های عادی به ایشان گفتم «می خواهم یک مقدار خصوصی با شما صحبت کنم» – این جلسات خصوصی کاربردش خیلی است – ایشان قبول کرد و بعضی‌ها را بیرون کرد. به رئیس جمهور اوکراین گفتم: «می‌دانید هشت سال جنگ داشتیم و بسیاری از ادوات نظامی و سلاح‌های ما از بین رفت و یا فرسوده شد و ما به شدت مشغول جبران آن هستیم. بالاخره این ادوات نظامی را برای تقویت خودمان باید تعمیر کنیم یا بخریم و در حد خودمان بنیه‌ی نظامیمان را بالا ببریم. ترجیح می‌دهیم از کشور‌های اروپای شرقی که الان به پول نیاز دارند و وضعشان خیلی خوب نیست – به خاطر تازه به استقلال رسیدن-سلاح‌ها را بخریم. البته اگر شما‌ها نفروشید ما از جای دیگر می‌خریم و لنگ نمی‌مانیم».

در خاطرات ناطق نوری آمده، بحث ما در جلسه خصوصی این بود که «شما تا کجا با ما هستید، چقدر و تا کجا به ما سلاح می‌فروشید؟» او اول یک کم جا خورد، یک شوخی کرد و گفت «آقای اسپیکر، آقای رئیس من اول از شما سوال کنم، شما رئیس مجلس هستید یا رئیس جمهور؟» من به ایشان گفتم «دو تا جواب دارم یکی این که ما مجلسمان با دولتمان خیلی تفاوت نمی‌کند و ما به هم کمک می‌کنیم. دوم این که من با آقای هاشمی بیش از سی سال است رفیقم، یعنی کار‌های او را آن طور که از دست من بر می‌آید برایش پیگیری می‌کنم. این مسئولان اجرایی هم به همین دلیل با من هستند» و به آقای تولایی اشاره کردم.

ایشان یک خورده جا خورد و ماند که چه جواب بدهد، من دوباره گفتم «تا کجا با ما هستید؟» آقای جواد لاریجانی که آدم زرنگ و باهوشی است یک نامه‌ای از زیر میز به من داد که ایشان خیال می‌کند که شما می‌خواهید بمب اتم از ایشان بگیرید، به او بگوئید چه می‌خواهید.» سپس من گفتم: البته ما بمب اتم و این چیز‌ها نمی‌خواهیم. ما دنبال این چیز‌ها نیستیم و مخالفیم. این را که گفتم او لبخند زد و به قول معروف یک کمی باز شد و گفت: زیر اتم هر چه بخواهید مشروط به این که مصالح ما را هم در نظر بگیرید».

دیگر خبرها

  • این کسی است که می‌تواند آمریکا را نابود کند | آمریکایی‌ها اینگونه خود را برای جنگ داخلی آماده می‌کنند
  • ایران به دنبال خرید بمب اتم بود؟
  • روایت ناطق نوری از دیدار با رئیس جمهور اوکراین؛ ایران به دنبال خرید بمب اتم بود؟
  • سناتور آمریکایی ضد ایران درگذشت/ جو لیبرمن چه می گفت؟
  • ادعای مقام آمریکایی: ایران با یک کشتی اطلاعاتی در جیبوتی حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند
  • بایدن باز هم به پوتین توهین کرد
  • توهین دوباره بایدن به پوتین
  • بایدن: دولت فدرال هزینه بازسازی پل فرانسیس اسکات را پرداخت می‌کند
  • وارونه جلوه دادن حقایق به سبک آمریکایی، از جنگ عراق تا فاجعه غزه
  • اسکای‌ نیوز : استرالیا به‌دنبال منع ورود شهروندان ایران و عراق است