Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@12:36:27 GMT

برگزاری جشنواره کوچ عشایر در جعفر آباد مغان

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۲۲۳۹

برگزاری جشنواره کوچ عشایر در جعفر آباد مغان

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، معرفت آذری، مدیر کل امور عشایری استان اردبیل گفت: نهمین جشنواره کوچ عشایر ششم اردیبهشت ماه در جعفر آباد مغان برگزار و درآن توانمندی‌ها و قابلیت‌های عشایر بویژه آداب و سنن عشایر استان در قالب غرفه‌ها به نمایش گذاشته می‌شود.

وی همچنین افزود: ۸۰ طرح هادی در قشلاقات بیله سوار مغان در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آذری تصریح کرد: اعتبارات طرح هادی ۳۰ قشلاق از طرف فرمانداری بیله سوار و اعتبارات ۵۰ قشلاق از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تامین و عملیاتی خواهد شد.

مدیر کل امور عشایری استان اردبیل با اشاره به ارایه خدمات ارایه شده به عشایر استان افزود: تامین نفت سفید در ییلاق و قشلاق، رسیدگی به درخواست‌های خدمات عمرانی (راه، آب، پل و ...)، واگذاری پروژه‌های عمرانی (مناقصه و استعلام)، اعطای وام (خشکسالی – بند ب)، هشدار‌های هواشناسی و اخطار‌های سیل، برف و بارندگی، صدور دفترچه عشایری جدید به درخواست کنندگان، تعویض یا صدور المثنی برای دفترچه‌های عشایری قدیمی، توزیع آرد، توزیع پنل خورشیدی، تامین و توزیع سوخت فسیلی عشایر کوچنده، تسهیلات اشتغال پایدار، توزیع نهاده‌های دامی، آبرسانی سیار، تشکیل کلاس‌های فرهنگی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی، سوادآموزی به بیسوادان و کم سوادان عشایر از جمله اقدامات و خدمات ارایه شده به عشایر است.

انتهای پیام/ع
اجرای ۸۰ طرح هادی در قشلاقات بیله سوار

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد مسکن عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۲۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد

 رئیس اداره امور عشایر بروجرد گفت: عشایر این شهرستان در کوچ بهاره در مناطقی از گرین کوه، کولیدر، آبسرده، مله تخت، سربند، ورکوه و بخش‌های شیروان و اشترینان مستقر می‌شوند.

نوراله مصطفی نژاد به جلسه شورای عشایری بروجرد در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: در این جلسه مصوب شد که در فصل کوچ، ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان همچون راهداری و حمل و نقل جاده ای، نیروی انتظامی، بسیج عشایری، هلال احمر، بهداشت و درمان و پلیس راهور عشایر را در مسیر کوچ همراهی کنند تا برای این قشر تولیدکننده جامعه مشکلی پیش نیاید.

وی با بیان اینکه دام، تمام سرمایه خانوار‌های عشایری است، به رانندگان هشدار داد مراقب حرکت دام‌های عشایر هنگام عبور از جاده‌های شهرستان باشند.

رئیس اداره امور عشایر بروجرد با تاکید بر همکاری همه دستگاه‌های اجرایی هنگام کوچ عشایر در جاده‌های ارتباطی شهرستان اضافه کرد: نصب تابلو‌های هشدار مبنی بر کاهش و کنترل سرعت در جاده‌ها هنگام کوچ می‌تواند نقش موثری در کاهش تلفات جاده‌ای دام‌های عشایر داشته باشد.

هم اکنون ۷۰۰ خانوار عشایر شهرستان بروجرد با داشتن ۱۱۰ هزار راس دام سبک و سنگین سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن فرآورده گوشتی تولید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • عشایر نقش پررنگی در تحقق شعار سال دارند
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد
  • نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود
  • سد‌های کبوترلانه کنگاور و قشلاق صحنه در آستانه آبگیری
  • پنل خورشیدی بین همه عشایر استان بوشهر توزیع می شود
  • برگزاری جشنواره ملی روستایی و عشایری در شهرستان کوهرنگ
  • خدمات آموزشی دانش آموزان عشایر استان بوشهر مطلوب نیست
  • توزیع پنل‌های خورشیدی میان عشایر برای حفظ جنگل‌ها ضروری است
  • پروژه آبرسانی قشلاقات مغان تحویل شرکت آب و فاضلاب می‌شود
  • زمان کوچ عشایر از ۱۵ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت است