Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-03-19@08:35:17 GMT

هفت ایستگاه خط هفت تا پایان شهریور افتتاح می‌شوند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۲۲۵۵

هفت ایستگاه خط هفت تا پایان شهریور افتتاح می‌شوند

تین‌نیوز | 

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) گفت: با تامین منابع مالی ۸ کیلومتر از خط ۷ مترو تا پایان شهریور ماه راه‌اندازی می‌شود.

 به گزارش تین‌نیوز به نقل از شهرنوشت، علی امام گفت: بخش شرقی خط ۷ به‌طول ۸ کیلومتر از ایستگاه محمدیه تا میدان بسیج شامل ۷ ایستگاه است که با تامین بودجه و منابع مالی تا پایان شهریور ماه سه ایستگاه آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه توسعه خطوط مترو راهکار مناسبی برای استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومی جهت حل مشکلات ترافیکی محسوب می‌شود، اظهارکرد: تکمیل و راه‌اندازی ایستگاه‌های خط ۷ تاثیر به‌سزایی بر کاهش بار ترافیکی و آلودگی هوا همچنین تسهیل در تردد و رفت و آمد شهروندان کلیه مناطق به‌ویژه منطقه ۱۲ و ۱۴ می‌شود.

وی ادامه داد: راه‌اندازی ایستگاه‌های آهنگ، شهید محلاتی، شهدای ۱۷ شهریور و میدان قیام در مرحله بعدی بهره‌برداری قرار دارد که با تامین منابع مالی مورد نیاز این آمادگی وجود دارد که ماهی یک ایستگاه وارد مدار بهره‌برداری شود.

امام با بیان اینکه اقدامات نازک‌کاری این سه ایستگاه در حال انجام است، تصریح کرد: با توجه به اتمام بخش ساختمانی، عملیات نصب تجهیزات سیگنالینگ (سیستم کنترل اتوماتیک قطار)، نصب پله‌های برقی، سیستم تهویه و مخابرات همچنین سیستم‌های اطفای حریق در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه روش اجرای این ایستگاه‌ها کاملاً زیرزمینی بوده است،گفت: با راه‌اندازی ایستگاه‌های محمدیه، مولوی و بسیج ساکنان و مسافران محدوده بازار تهران به تمامی خطوط مترو دسترسی خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) تاکید کرد: تلاش برای بهره‌برداری از سیستم‌های مخابراتی و ارتباطی همچنین سیستم مکانیزه کنترل قطار و تجهیزات (سیگنالینگ) با بهترین کیفیت در اوج تحریم‌ها از فعالیت‌های شاخص ما برای راه‌اندازی ایستگاه‌های خط ۷ مترو در فاز دوم بهره‌برداری است.

خط ۷ مترو تهران به‌طول ۲۷ کیلومتر و ۲۲ ایستگاه از ورزشگاه جهان پهلوان تختی در جنوب شرق تهران آغاز می‌شود و پس از عبور از مناطق پرجمعیتی مانند بزرگراه شهید آیت‌الله محلاتی، خیابان مولوی، خیابان هلال احمر، خیابان قزوین، بزرگراه شهید نواب صفوی، خیابان آزادی، میدان توحید، برج و بیمارستان میلاد و میدان صنعت، به میدان بوستان در سعادت آباد ختم می‌شود.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: خط هفت مترو علی امام شرکت راه آهن شهری تهران و حومه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۲۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانجام مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران رفتنی شد!

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از شهردار تهران خواست که هر چه سریع‌تر مدیریت جدید شرکت بهره‌‌برداری مترو تهران را تعیین تا این مجموعه در سال جدید با انرژی مضاعف کار کند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام آقامیری؛ رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در جریان دویست و بیست و سومین جلسه شورای شهر تهران به افتتاح سه ایستگاه جدید مترو بهار شیراز در منطقه 7، آیت‌الله کاشانی در منطقه 5 و شهدای کن اشاره کرد و گفت: روز گذشته با حضور مسئولان شهری سه ایستگاه اشاره شده به همراه ورودی دو ایستگاه شهران و شهر زیبا به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه خط 6 یکی از مهمترین خطوط مترو محسوب می‌شود، گفت: این خط در اواخر دهه 80 راه‌اندازی شد و چنانچه این خط کامل شود یکی از پرمسافرترین خطوط مترو محسوب خواهد شد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در این دوره از مدیریت شهری تاکنون 10 ایستگاه از خط 6 مترو به بهره‌برداری رسیده که 9 ایستگاه دیگر باقی مانده است و ان‌شاءالله در سال آینده ایستگاه‌های نجات‌اللهی، سرباز، شهدای 17 شهریور، میدان خراسان، حرم عبدالعظیم حسنی(ع) افتتاح و ان‌شاءالله خط 6 مترو در این دوره از مدیریت شهری تکمیل و کامل خواهد شد.

واکنش عضو شورای شهر تهران به خرابی‌های مکرر مترو

آقامیری از شهردار تهران خواست هر چه سریع‌تر مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران تعیین تکلیف کند تا با انتصاب فرد جدید در سال جدید این مجموعه بتواند با انرژی مضاعف به شهروندان خدمت کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۱۰ ایستگاه خط ۶ در سال جاری
  • بهره برداری از تمام خطوط هفت‌ گانه مترو در سال آینده
  • به‌جز ۲ ایستگاه تمام خطوط هفت‌گانه مترو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد
  • مدیرعامل مترو تهرانی رفتنی شد
  • کدام ایستگاه های مترو سال آینده افتتاح می شود؟ | بهره برداری از ۱۰ ایستگاه خط ۶ در سال جاری
  • لزوم بهره برداری ۹ ایستگاه خط ۶ متروی تهران در سال آینده
  • سرانجام مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران رفتنی شد!
  • ۱۰ ایستگاه از خط ۶ مترو در ۳۰ ماه اخیر به بهره‌برداری رسیده است
  • آغاز مسافرگیری در ۳ ایستگاه جدید مترو
  • مراسم بهره‌برداری همزمان از سه ایستگاه مترو در تهران