Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی برنا، «محمود واعظی» رییس دفتر رییس جمهور در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز هیات دولت مهم ترین بحثی که مطرح شد در ارتباط با خباثتی بود که آمریکا در روز دوشنبه انجام داد و اعلام کرد که مانع فروش نفت ایران می شود، بنابراین در جلسه دولت به این مساله که موضوع مهمی بود، پرداختیم.

وی ادامه داد: این موضوع از دو بعد سیاست خارجی و نوع نگاهی که باید در دولت به طور یکسان به آنچه که اتفاق افتاده است و از بعد دیگر در ارتباط با این که گزینه های مختلفی که در گذشته برای شرایط مختلف تدوین کرده بودیم برای این گزینه هم فکر کرده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در قانون بودجه سال 98 در خصوص این موارد پیش بینی شده است که بتوانیم کشور را در صورت محدودیت ها به خوبی اداره کنیم.

رییس دفتر رییس جمهوری افزود: این اعلامی که کاخ سفید و وزیر خارجه آمریکا کرد طبیعتا محدودیت هایی را از نظر اقتصادی برای ایران به وجود می آورد اما آنچه که آنها دنبال می کنند تبلیغات گسترده و جنگ روانی هستند.

واعظی ادامه داد: از روز دوشنبه شاهدیم که صدا و سیما اطلاع رسانی خوبی در این زمینه انجام داده است، همچنین باتوجه به آگاهی مردم خیلی این مساله را جدی نگرفتند که نشانه آن هم این است که تاثیر آنچنانی در بازار ارز و بخش های دیگر نداشته است.

وی همچنین گفت: در جلسه امروز دولت راه های برخورد با این معقوله چه در داخل و چه در خارج بررسی شد.

رییس دفتر رییس جمهوری افزود: قوای سه گانه و نهادهای مختلف باید دست به دست هم بدهیم و در مقابل این فشار آمریکا خودمان را آماده کنیم، اطلاع رسانی به مردم انجام شود که بتوانیم مقاومت کنیم.

وی تاکید کرد: این آخرین تلاش هایی است که آمریکا می کند، در یک سال گذشته هر آنچه در توان داشته انجام داده است و تاثیرات آن را هم دیدید، تاثیری که قبل از 13 آبان بود بقیه انجام اقداماتی که انجام دادند، اقدامات مهمی از نظر تاثیر گذاری نبوده است.

واعظی با بیان این جمله" فکر می کردند اگر سپاه را در لیست تروریستی قرار دهند اتفاق بزرگی در ایران می افتد در صورتی که هیچ اتفاقی نیفتاد و برعکس شد و باعث وحدت و همبستگی مردم شد، تلاش کردند که از سیل برای فاصله انداختن بین مردم و مسوولین استفاده کنند که این تلاش آنها هم به شکست انجامید، تردید ندارم آنچه که دوشنبه اعلام کردند این هم باعث همبستگی می شود.

رییس دفتر رییس جمهوری تاکید کرد: مردم مطمئن باشند دولت برنامه ریزی های مختلفی برای مقابله با تحریم ها انجام داده است، دولت و قوای سه گانه و نهادها زیر نظر رهبری به طور قطع امور را به خوبی پیش خواهد برد.

وی درباره انتخاب سخنگوی دولت هم گفت: ما هفته گذشته 4 نفر را با مشورت کمیته ای که رییس جمهوری گفتند برای بررسی این که چه کسی از داخل دولت برای سخنگو انتخاب شود، 4 پیشنهاد دادیم که رییس جمهوری خواستند که با 2 نفر از آنها در این رابطه صحبت شود.

اعظی در پاسخ به سؤالی در خصوص انتصاب فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: سرلشکر سلامی را از قبل می‌شناختیم، رئیس‌جمهور و وزرا از این انتصاب استقبال کردند و روز دوشنبه آقای رئیس‌جمهور اولین جلسه را با حضور ایشان برگزار کرد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به سوال دیگری در خصوص موضع دولت در قبال طرح استانی شدن انتخابات اظهار داشت: استانی شدن انتخابات یک بار در دولت مطرح شد و مورد بحث قرار گرفت؛ دولت مخالفتی با این طرح ندارد.

وی افزود: اگر یک نماینده مجلس بتواند در یک استان رأی بیاورد، مسائل کلان و ملی را بیشتر مورد توجه قرار خواهد داد تا اینکه از یک جای کوچکی بیاید.

واعظی در خصوص اختلاف نظر وزرای نفت و امور خارجه خاطرنشان کرد: این اختلاف‌نظر کذب محض است، اختلافی بین ظریف و زنگنه وجود ندارد؛ اینکه یک نماینده برداشت خود را به صورت یکطرفه می‌گوید، کار اخلاقی نیست.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بودجه دولت رییس جمهوری سخنگوی دولت قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۲۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس هیأت داوران بخش زبان‌های فارسی و گیلکی در ایران انتخاب شد

به گزارش خبرنگار مهر، طی حکمی از سوی رئیس کمیته سازماندهی سومین مسابقه بین المللی آسیای ادبی ۲۰۲۴ کشور قزاقستان بخیت رستم اف، حمید نظرخواه علیسرایی شاعر، نویسنده، پژوهشگر فرهنگ عامه و روزنامه نگار ایرانی به عنوان عضو و رئیس هیأت داوران بخش زبان‌های فارسی و گیلکی در ایران انتخاب شد.

در متن ابلاغ نظرخواه علیسرایی آمده است:

با آگاهی از مهارت‌های حرفه‌ای، شایستگی، صداقت و درستی شما، این افتخار را داریم که به عنوان عضو و رئیس هیئت داوران بخش زبان‌های فارسی و گیلکی در مسابقه بین‌المللی ادبی «آسیای ادبی - ۲۰۲۴» که به مناسبت (۱۱۵۵ سالگرد فارابی اختصاص دارد و دوستی مردم ۲۰۲۵) منصوب می‌شوید.

گفتنی است، با پیشنهاد نظرخواه علیسرایی در دومین مسابقه بین‌المللی آسیای ادبی ۲۰۲۳ بخش زبان فارسی به آن مسابقه افزوده شد و این بار نیز به پیشنهاد این شاعر و داستان نویس گیلک و جهت ارج نهادن به زبان و هویت فرهنگ گیلکان و شناساندن فرهنگ گیلان به سایر جوامع بین المللی، بخش زبان گیلکی نیز به این مسابقه بین‌المللی آسیای ادبی ۲۰۲۴ اضافه شد.

کد خبر 6080903

دیگر خبرها

  • رییس جمهور: تاثیر آمارها بر رضایت اجتماعی بررسی شود
  • زیباکلام: تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • واکنش واعظی به ادعای خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف
  • زیباکلام : با توجه به اختلاف نظر بایدن و نتانیاهو در باره جنگ ایران و اسرائیل، باید تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • واکنش واعظی به ادعایِ خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف /دولت به دنبال انحراف افکار عمومی است
  • استقبال باشکوه مردم سمنان از رییس دولت سیزدهم
  • رییس هیأت داوران بخش زبان‌های فارسی و گیلکی در ایران انتخاب شد
  • ببینید | شوخی جالب حسن روحانی با یک قاری قرآن؛ زنگنه با سرماخوردگی آمد، ظریف دیر رسید
  • دولت با تمام توان پیگیر حل مساله ریزگردها است
  • تلاش برای تحقق سیاست های قوه قضاییه