Web Analytics Made Easy - Statcounter

هم‌زمان با آغاز سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ویژه‌نامه کتاب و کتاب‌خوانی »کالک‌پلاس» سامانه‌ جامع مدیریت تشکل‌های دانشجویی منتشر شد. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هم‌زمان با آغاز سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ویژه‌نامه «کتاب و کتاب‌خوانی» سامانه جامع مدیریت تشکل‌های دانشجویی بسیج دانشجویی (کالک‌پلاس) منتشر شد؛ بنابراین گزارش؛ پنجمین شماره از کالک‌پلاس مروری بر بیانات کمتر شنیده شده رهبرانقلاب درباره نمایشگاه کتاب دارد تا به اهمیت برپایی نمایشگاه کتاب و ضرورت مراجعه اقشار مختلف به آن اشاره کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پرسشی مکتوب از نویسنده صندوقچه پر از کتاب «۱۱۰ گنج کاغذی» یکی از بخش‌های این ویژنامه است تا به قشر جوان و به ویژه دانشجو بگوید انتخاب کتابِ مناسب به اندازه‌ی خود مطالعه حائز اهمیت است.

قصه‌ی هشتگ «روزی ۳۴ صفحه کتاب بخوانیم» روایتگر جذابیت و شیرینی مطالعه‌ی بسیارِ کتاب است که خواننده را ترغیب می‌کند تا با تنها روزانه ۳۴ صفحه مطالعه، در ماه هزار صفحه از کتاب‌های مختلف را مطالعه داشته باشد.

نویسنده مطلبِ «کتاب به مثابه سلاح» سعی داشته تا بگوید کتابخوانی در میدان نوابغ یک سلاح و ابزار کاربری و اصلی به شمار می‌رود و نسل جوان و دانشجو نباید هیچ‌وقت از مطالعه و یادگیری خسته شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای مطالعه تمام بخش‌های این ویژنامه در سایتِ سامانه‌ی کالک به آدرس www.kalk.ir مراجعه و یا از طریق کانال تلگرامی کالک https://t.me/kalk_ir پنجمین شماره کالک‌پلاس را مشاهده و دریافت کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نمایشگاه بین المللی کتاب تهران کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۲۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابطه تشکل‌های دانشجویی و دولت در ۱۴۰۲ بر چه مداری چرخید؟

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، آرمان خواهی و مطالبه‌گری از مسئولان نظام و روسای سه قوه اصلی مقننه، مجریه و قضائیه، انتظاری است که همواره جامعه از جنبش دانشجویی داشته است. از سوی دیگر جریان دانشجویی اصیل و شناسنامه‌دار در کشور به ویژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره عدالت خواه و دغدغه مند بوده که از مفاهیم بنیانی و اصلی مطالبه‌گری است.

در این راستا تشکل‌های دانشجویی در سال ۱۴۰۲ در قالب انتشار نامه و بیانیه مطالباتی را از دولتمردان به ویژه حجت الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس جمهور داشتند.

انتخابات مجلس شورای اسلامی، پیگیری حادثه تروریستی کرمان، مطالبات صنفی، انتقاد به بی‌جهی به مقوله آموزش و پرورش، انتقاد به افزایش ظرفیت پزشکی، بخشنامه انتخاباتی وزارت کشور، حمایت از مردم غزه، انتخابات اتاق بازرگانی، حذف ارز مسافرتی، تشکیل وزارتخانه بازرگانی و غیره از جمله مهم‌ترین مطالبات مطرح شده از سوی نمایندگان دانشجویی کشور نسبت به دولت است.

خلاصه و اهم این انتقادات و مطالبات توسط ایسکانیوز بررسی و گردآوری شده که به شرح زیر است:

تاکید بر مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی

بی شک می‌توان گفت که فعالیت و روشنگری در خصوص برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی از مهم فعالیت های تشکل های دانشجویی در سال ۱۴۰۲ بود. این فعالیت های در راستا جهاد تبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بود. تشکل‌های دانشجویی به‌عنوان یک عضو فعال و کنشگر در سطح دانشگاه و جامعه بیشترین کمک را به برگزاری باشکوه انتخابات داشتند.

نتیجه انتخابات متأثر از نقش آفرینی خردمندانه دانشجویان و جهاد تبیین است

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور پیرامون مشارکت مردم شریف ایران در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری بیانیه‌ای صادر کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: به راستی که در انتخابات امسال دانشجویان موذنین حقیقی جامعه بودند و نتیجه انتخابات امسال متأثر از نقش آفرینی خردمندانه دانشجویان و جهاد تبیین پیرامون نقش مجلسین در تعیین سرنوشت کشور و افزایش شور و تحلیل سیاسی در جامعه به ویژه دانشگاه‌های سراسر کشور بود.

دعوت جریان دانشجویی از مردم برای شرکت در انتخابات

بیش از ۴۴ دفتر عضو اتحادیه‌های دانشجویی در نامه‌ای ضمن اعلام حضور فعال در انتخابات از آحاد مردم و هموطنان عزیز و فهیم، خصوصاً اساتید، دانشجویان و جامعه دانشگاهی کشور و همچنین رای اولی‌ها برای حضور گرم در پای صندوق‌های رای دعوت کردند.


ایران قوی به مجلس قوی نیاز دارد

دفتر تحکیم وحدت طی بیانیه ای به دعوت عموم مردم جهت مشارکت فعالانه در انتخابات پیش رو جهت افزایش مشارکت عمومی مردم پرداخت.

در بخشی از این بیانیه عنوان شده است: مسیر ۱۲۰ ساله مبارزات ملت انقلابی ایران موجب تشکیل نهاد قانون گذاری شده است. مجلس نماد اثر گذاری مردم و اراده عمومی جامعه می باشد قوه مقننه نهاد بالادستی است که با ابزار نظارت خویش دو قوه دیگر را کنترل و تنظیم مینماید و با نقش ویژه خود در تحلیف رییس جمهور و رای اعتماد به وزرا میتواند ریل گذاری دولت در کلان تصمیم گیری ها را اصلاح یا تعدیل نماید. سرنوشت آحاد ملت متاثر از رد یا تایید لوایح دیگر قوا یا تنظیم طرح های برخاسته از مجلس میباشد. لذا طبیعی است که مجلس قوی برخاسته از مشارکت حداکثری به شکل گیری ایران قوی کمک می کند.

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو باعث فخر ایران و سبب‌ قدرت کشور خواهد بود

مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی بیانیه ای را درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری صادر کرد.

در بخشی از این بیانیه تاکید شده است: تردیدی نیست مشارکت حداکثری مردم در دو انتخابات پیش رو باعث فخر ایران و سبب‌ساز قدرت کشور در برابر زیاده‌خواهی‌های جبهه استکبار خواهد بود. این حضور درخشان و تاریخی، باعث رونق فعالیت‌ها و قدرتمندی دولت‌ها در مدیریت کشور خواهد شد.

اعلام آمادگی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای میزبانی از نشست‌های انتخاباتی

این انجمن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد از هیچ یک از کاندیداها، احزاب و یا لیست‌های انتخاباتی حمایت نمی‌نماید و برای برگزاری نشست‌های انتخاتباتی اعلام آمادگی کرد.

در این بیانیه مطرح شده است: لازم به ذکر است که همچون سال‌های متمادی و بنابر رسالت همیشگی، انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸ دانشگاه‌ علوم پزشکی شهید بهشتی از هیچ یک از کاندیداها، احزاب و یا لیست‌های انتخاباتی حمایت نمی‌نماید.

اجازه نخواهیم داد احزاب بر دانشگاه سوار شوند

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نسبت به نشست داخلی اعلام موجودیت سازمان جوانان جبهه پایداری انقلاب اسلامی که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد با انتشار پیامی واکنش نشان داد.


در بخشی از این پیام بیان شده است: اینکه عده‌ای قصد دارند برای ایجاد ‎بدنه اجتماعی خود، نام مقدس دانشگاه را به حوزه‌های تبلیغاتی تغییر دهند اصلا قابل قبول نیست و قطعا اجازه نخواهیم داد احزاب سوار بر دانشگاه و دانشجویان آزاد اندیش بشوند.

دلایل رد صلاحیت روحانی

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر خطاب به دولت و ملت شریف ایران در پی رد صلاحیت حسن روحانی بیانیه‌ای صادر کرد.

در ابخشی از این بیانیه خاطرنشان شده است: با نگاه به موارد فوق متوجه میشویم که باری دیگر شورای نگهبان ثابت کرده است که هیچگاه خارج از اصول و موازین انقلاب و اسلام عمل نکرده و تحت‌تأثیر جوسازی‌های برنامه ریزی شده قرار نگرفته است و مصمم است با صیانت از آرای ملت دست کاسبین قدرت را از جمهوریت نظام قطع نماید. اکنون نوبت قوه قضائیه است تا مدافع حقوق ملت باشد و مجرمین را پای میز محاکمه بیاورد. صرفا کنار گذاشتن این افراد از عرصه سیاسی کافی نیست و باید پاسخگوی حقوق تضییع شده از ملت باشند.

آقای روحانی دوگانگی خانه و خیابات برای جریانات دور افتاده است

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور خطاب به حسن روحانی، رئیس جمهور پیشین جمهوری اسلامی ایران، پیرو ثبت‌نامشان در انتخابات مجلس خبرگان نامه‌ای نوشت.

در بخشی از این بیانیه تصریح شده است: دوگانگی خانه و خیابان برای ملت ایران تعریف نمی‌شود بلکه برای جریانات دور افتاده از عرصه سیاسی می‌باشد که به علت عدم مقبولیت در بین مردم ایران یا باید خانه نشینی را انتخاب کنند و یا به خیابان بیایند و عرضه حیات کنند.

مطالبه حمایت از مردم غزه

غزه یا نوار باریکه غزه در چند سال گذشته بارها مورد تعرض و حمله رژیم غاصب صهیونیست قرار گرفته است. اما پس از ۷ اکتبر و عملیات نیروهای حماس این حملات شدت بیشتری گرفته است. تشکل‌های دانشجویی به همراه سایر آحاد مرد از همان روزهای نخست آغاز جنگ بارها نسبت به این نسل کشی و سکوت مجامع بین‌المللی اعتراض کرده و از دستگاه دیپلماسی کشورمان خواستار کمک برای برقراری آتش بس و کمک رسانی به مردم مظلوم غزه شدند. علاوه بر آن؛ در پیام‌هایی تشکیل ائتلاف آمریکا و انگلیس در حمله به یمن را محکوم کردند.

آقای رئیسی! به کشوری سفر می‌کنید که بزرگترین تأمین‌کننده کالا و انرژی اسرائیل است

دفتر۵۱ بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور نامه‌ای را به رئیس جمهوری برای سفر به ترکیه نوشتند.

در بخشی از این نامه بیان شده است: شما به کشوری سفر می‌کنید که دولت آن اولین کشور اسلامی بوده که اسراییل را به رسمیت شناخته و از ابتدای عمر این غده سرطانی با ان مراودات جدی نظامی، اقتصادی و حتی توریستی داشته! ترکیه بزرگترین شریک تجاری رژیم صهیونیستی در میان کشورهای مسلمان، اصلی¬ترین تأمین‌کننده کالا و انرژی رژیم صهیونسیتی اسرائیل است.

اقدامات تروریستی اسرائیل نشان استیصال آن است

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور بیانیه‌ای در پی به شهادت رساندن مستشاران ایران در سوریه صادر کرد.

در بخشی از این بیانیه عنوان شده است: این اقدامات رژیم تبهکار صهیونیستی، نشان‌دهنده استیصال مقامات درمانده آن در حفظ جایگاه خود و رژیم جعلی خود است و پیشروی آن‌ها در به شهادت رساندن فرماندهان مقاومت، هرگز نخواهد توانست از عزم ما و دوستان ما در مقابله با آن‌ها بکاهد و باذن الله، انتقام سخت نزدیک است و روز اخراج مستکبرین آمریکایی از منطقه و نابودی صهیونیست‌ها دیر یا زود خواهد رسید. این تلاش‌های عصبی، با هدف کشاندن جنگ به ورای مرزهای داخل و فراهم کردن بارقه‌ای از امید از دست رفته برای بربرصفتان ساکن سرزمین‌های اشغالی و فعال در ارتش رژیم صهیونسیتی، پس از شکست‌های پی در پی در مقابل محور جهانی مقاومت است.

محکومیت حمله به یمن

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف با صدور پیامی در پی تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن در ساعات گذشته، واکنش نشان داد.

در این پیام آمده است: دولت باید جبهه بیرونی تقابل با اسرائیل را با حمایت خود فعال‌تر کند؛ تأدیب سفرای کشورهای دخیل در حماقت دریای سرخ؛ مخصوصا اخراج سفیر روباه پیر، حداقل انتظار است.

محاسبات دشمن را درهم بکوبید

بسیج دانشجویی سه دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه صنعتی شریف با صدور نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام رئیسی، ریاست شورای عالی امنیت ملی، انتقاداتی را نسبت به واکنش متقابل ایران در پی حوادث اخیر مطرح کرده و نکاتی را متذکر شدند.

در بخشی از این نامه خاطرنشان شده است: میراث گران‌قدر مقاومت اسلامی امروز نباید در میدان غافل‌گیر شود و باید به‌جای پذیرش شوک‌های تأسف‌بار روزهای اخیر، محاسبات دشمنان را برهم کوبد. اتفاقات اخیر کرمان نشان می‌دهد باید فوراً علاوه بر سیلی انتقام، تصمیمات کلان‌تری در سطوح عالی امنیت ملی و اتاق مشترک مقاومت أخذ شود و این فقط و فقط نیازمند «تکوین ارادهٔ تغییر معادلات جنگ به‌نفع مقاومت فلسطینی» از سوی حضرت‌عالی در این لحظه حساس و خطیر است.

دستگاه دیپلماسی به دنبال فرار از صحنه نباشد

پس از گذشت ۸۰ روز از عملیات طوفان الاقصی و شروع جنگ فلسطین با رژیم منحوس صهیونیستی، بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیانیه‌ای در این خصوص صادر کرد.

در این بیانیه تاکید شده است: دستگاه دیپلماسی که سیاست تنش‌زدایی و مدیریت شرایط را در پیش گرفته است دیگر توقعی نداشته باشد که محور جبهه مقاومت جمهوری اسلامی ایران تلقی شود!

لزوم اقدام متقابل و قاطع علیه رژیم صهیونیست

هسته‌های بین‌الملل بسیج دانشجویی سراسر کشور در نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام رئیسی، رئیس شورای عالی امنیت ملی، خواستار اقدام متقابل نسبت به جنایت‌های رژیم صهیونیستی شدند.

در بخشی از این نامه بیان شده است: پس از گذشت ۱۰۰ روز از عملیات طوفان‌الاقصی در فلسطین، سردار شهید سیدرضی موسوی سومین شهیدِ ایرانِ اسلامی در طریق القدس و در مسیر مبارزه با استکبار جهانی هستند. از جنابعالی به عنوان رییس شورای عالی امنیت ملی مطالبه جدی داریم که انتقامی قاطع و پشیمان کننده از جنایتکاران تروریست را در دستور کار شورا و نیروهای مسلح قرار دهید.

اعتراض ۱۶۰ تشکل دانشجویی به تامین انرژی اسرائیل توسط ترکیه

هسته مرکزی بین‌الملل بسیج دانشجویی در بیانیه‌ای مشترک با بیانیه ۱۶۰ تشکل دانشجویی تامین انرژی رژیم صهیونیستی توسط آذربایجان و ترکیه را محکوم کرد.

در بخشی از این بیانیه مشترک تصریح شده است: آشکارا به دولت صهیونیست علی اف اخطار می‌دهیم و از مردم جهان و خصوصا شیعیان و مسلمین آذربایجان که نمی‌خواهند در قتل کودکان غزه شریک و سهیم باشند می‌خواهیم که به هر طریق ممکن از ادامه این جنایات و همکاری دولت‌ها با اشغالگران صهیونیست جلوگیری به عمل آورند.

هشدار جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد درباره کشتار مردم غزه

جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی درباره کشتار مردم غزه توسط رزیم صهیونیستی، بیانیه‌ای خطاب به دبیر کل سازمان ملل متحد و سایر نهادهای بین المللی صادر کرده اند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: در چنین شرایطی و با نظرداشت سابقه سیاه و طولانی رژیم صهیونیستی در ارتکاب شنیع‌ترین و شدیدترین جنایات بین‌المللی علیه فلسطینیان، از جمله در دیریاسین، صبرا و شتیلا و اخیرا حمله به بیمارستان المعمدانی، در خصوص وقوع فاجعه انسانی بزرگ دیگر در فلسطین اشغالی هشدار می‌دهیم.

بمباران بیمارستان المعمدانی توسط اسرائیل

جمله به بیمارستان المعمدانی واقع در غزه توسط رژیم غاصب صهیونیست خط بطلانی بر ادعاهای رعایت حقوق بشر توسط این رژیم جعلی بود. موضوعی که واکنش بسیاری از مقامات کشورهای دنیا و سازمان‌های بین‌المللی را در پی داشت. تشکل‌های دانشجویی نیز بلافاصله پس از وقوع این جنایات در خیابان‌های تهران تجمع کردند. سپس نیز با صدور بیانیه‌های این حمله را محکوم کردند.

در ادامه نام برخی از این تشکل‌ها در زیر آمده است:
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شریف

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شریف

۲۰۴ گروه جهادی دانشجویی

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا

بیش از ۱۰۰ دفتر بسیج دانشجویی دانشگاههای علوم پزشکی کشور

دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسرکشور

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

انتقاد از بی توجهی دولت به آموزش و پرورش

ضرورت توجه به آموزش و پرورش راهی برای رسیدن به شکوفایی کشور است. چرا که آموزش و پرورش مشخص کننده مسیر انسان ها به طرف تعالی است و شاخصه ای است که مانع از ورود به بیراهه می شود. بطور کلی زیربنای حرکت آفرینی و تحول و تثبیت اخلاق در جامعه به شمار می رود از این رو باید متولیان امر یعنی دولت و وزارت آموزش و پرورش با بهره گیری از امکانات این مسیر را به درستی علامت گذاری کنند.

برخی از دانشجومعلمان و تشکل‌های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان به عملکرد و سیاست گذاری در این حوزه انتقاد دارند و معتقدند که به آموزش و پرورش اهمیت چندانی داده نمی‌شود.

آموزش و پرورش به نیروی جوان نیاز دارد

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کل کشور در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش نسبت به افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان اعتراض کرد.

در بخشی از این نامه آمده است: آموزش و پرورش نیاز مبرم به نیروی جوان و سرزنده دارد تا در تعامل با کودک و نوجوان، از انگیزه و روحیه کافی برخوردار بوده و مستمراً در پی روزآمد سازی و پربازده‌تر نمودن تعلیم و تربیت در کلاس درس خود باشد. تزریق نیروهایی خارج از رده سنّی ۱۸ الی ۲۰ سال، اسباب فرسایش زودرس و افزایش سن بازنشستگی در آموزش و پرورش را فراهم می‌آورد

آـموزش و پرورش یا بنگاه کاریابی!

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با انتشار بیانیه‌ای نکاتی را درباره موضوع افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان بیان کرد.

در بخشی از این بیانیه عنوان شده است: حکم اخیر دیوان عدالت اداری به ابتناء بند الف از ماده ۴۲ قانون مدیریت خدمات کشوری، حداقل سن ورود به دانشگاه تربیت معلم را بدون اندکی توجه به ماموریت آن، ۲۰ و حداکثر سن را ۴۰ سال در نظر گرفته است. به نظر می‌آید در این تصمیم گیری فقط به جنبه رفع مشکل بیکاری و اشتغال‌زایی در جامعه توجه شده است که آموزش و پرورش را به مثابه یک بنگاه کاریابی قلمداد می‌کند. گرچه اجرای این قانون شاید منافع کوتاه مدتی داشته باشد ولیکن در بلند مدت ضررهایش بسیار بیشتر از منفعت آن است و نظام تعلیم و تربیت را با چالش‌های متعددی روبه‌رو خواهد کرد.

معلم فوق دیپلم ممنوع!

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور نکاتی را پیرامون جذب دانشجو و تامین معلم متذکر شد.

در بخشی از این نامه آمده است: باید پرسید چرا در مناطق محروم می‌توان با دوسال تحصیل، معلمی کرد؟ دانش آموزان منطقه محروم تا چه زمانی باید معلم فوق دیپلم داشته باشند؟ اکنون که بیشتر مردم کشورمان لیسانس و فوق لیسانس هستند، آیا حضور یک معلم فوق دیپلم در منطقه آموزشی جایگاه اجتماعی دارد؟ اصرار بر جایگزینی این حیث روش‌های فرعی و دست چندمی و عدم توجه کافی به فراهم آوردن اسباب تربیت دانشجویان کارشناسی، هزینه‌های گزاف اجتماعی را روی دوش نظام آموزش و پرورش میگذارد که چه بسا بیش از هزینه‌های تربیت معلم ۴ ساله در دانشگاه فرهنگیان است.

حادثه تروریستی کرمان

حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان دی ماه سال جاری رخ داد. زمانیکه مردم برای سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گرد هم آمده بودند. موضوعی که خشم جریان دانشجویی و مردم را برانگیخت. آنها در بیانیه و نامه‌های ضمن محکومیت این اقدام، از دولت خواستار رسیدگی و مجازات عاملان این حادثه تروریستی شدند.

محکومیت حادثه کرمان توسط انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا

انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در بیانیه ای این اقدام دشمنان را محکوم کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا ضمن تسلیت به خانواده‌های معظم شهدای گلزار کرمان، مردم ایران و محور مقاومت، از همه مسئولان کشور می‌خواهد که در اجرای فرمان رهبر عظیم‌الشان انقلاب، انتقام سختی از جنایتکاران مستکبر و عوامل داخلی‌شان بگیرند.

دشمن برای جبران شکست‌های خود دست به اقدام علیه مردم زده است

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در پی حادثه تروریستی کرمان بیانیه‌ای صادر کرد.

در بخشی از این بیانیه عنوان شده است: همچنین از مجموعه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران انتظار می‌رود بنابر خواست مقام معظم رهبری (حفظه الله) و مطالبه عمومی مردم ایران، پاسخ سختی به مسببان این فاجعه داده و ضمن تسلیم عوامل داخلی به قانون، حامیان خارجی به شدیدترین شکل منکوب بنمایند.

خون به ناحق ریخته مردم کرمان مایه وحدت است

مجمع دانشجویان ایرانی مقیم گوانجو در کشور چین با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز همدردی با داغدیدگان حادثه تروریستی کرمان، این اقدام جنایتکارانه را محکوم کرد.

در بخشی از این بیانیه تاکید شده است: ما قاطعانه اعلام میکنیم که هیچ عقلانیتی در این اقدام وحشیانه وجود ندارد. حملات تروریستی نه تنها با ارزش‌های انسانی و اخلاقی ما در تضاد است؛ بلکه بر خلاف کلیه قوانین و موازین بین المللی و حقوق بشری است. ما بر این باور هستیم که همبستگی، صلح و همکاری بین ملت‌ها و افراد جهان استواری و ثبات را به جامعه بشریت می‌بخشد.

هیچ عقلانیتی در حادثه تروریستی کرمان وجود ندارد

مجمع دانشجویان ایرانی مقیم پکن با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز همدردی با داغدیدگان حادثه تروریستی کرمان، این اقدام جنایتکارانه را محکوم کرد.

در بخشی از این بیانیه مطرح شده است: ما خواستار اقدامات فوری و مؤثر از سوی مقامات لشکری و کشوری برای شناسایی و دستگیری عوامل این حمله تروریستی هستیم. ضرورت اجرای عدالت خواسته آحاد ملت ایران و تمامی عدالت خواهان سرتاسر دنیا است و مجرمان نیز باید مسئولیت متناسب با اعمال خود را بپذیرند.

توطئه غرب مهمترین علت افتادن جوانان تاجیک در دام گروه‌های افراطی است

جمعیت جوانان مسلمان تاجیک در بیانیه‌ای ضمن ابراز همدردی، اقدام تروریستی گلزار شهدای کرمان را محکوم کرد.

در بخشی از این بیانیه عنوان شده است: یکی از علت‌های تکرار اینگونه وقایع، توطئه جبهه غرب علی الخصوص آمریکا، رژیم صهیونستی و انگلیس می باشد که با لابی ها و فعالیت های تخریبی خود به دنبال ایجاد یک معضل امنیتی در روابط دو ملت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان بوده و فضای ضد ایرانی شدیدی را در جامعه تاجیکستان ایجاد کرده اند.

دشمن برای جبران شکست‌های خود دست به اقدام وحشیانه علیه مردم عادی زده است

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در پی حادثه تروریستی کرمان بیانیه‌ای صادر کرد.

در بخشی از این بیانیه تاکید شده است: از مجموعه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران انتظار می‌رود بنابر خواست مقام معظم رهبری (حفظه الله) و مطالبه عمومی مردم ایران، پاسخ سختی به مسببان این فاجعه داده و ضمن تسلیم عوامل داخلی به قانون، حامیان خارجی به شدیدترین شکل منکوب بنمایند.

همچنین جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا (س) در محکومیت حمله تروریستی گلزار شهدای کرمان بیانیه‌ای صادر کرد.

علاوه بر آن؛ انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در محکومیت حادثه تروریستی کرمان بیانیه‌ای صادر کرد.

در بخشی از این بیانیه خاطرنشان شده است: انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ضمن درخواست از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت تسریع در فرایند درمان مجروهان، اقدام جنایتکارانه حادثه تروریستی کرمان را محکوم کرد.

مطالبات صنفی دانشجویان از دولتمردان

البته تشکل‌های دانشجویی در کنار مطالبات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و غیره به برخی موضوعات صنفی نیز انتقاداتی داشتند و خوستار رسیدگی و رفع این مشکلات توسط دولت بودند.

تمام انتقال و مهمانی‌های خلاف مقررات لغو شود

پیروی پذیرش ابهام‌آمیز تعدادی از دانشجویان در دانشگاه، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نامه‌ای خطاب به بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نوشت.

در بخشی از این نامه آمده است: بسیج دانشجویی انتظار دارد در کوتاه‌ترین زمان ممکن، ضمن لغو تمامی انتقال و مهمانی‌های انجام‌شده خلاف مقررات، برخورد لازم با متخلفین در دانشگاه صورت گرفته و بسترهای فسادزا که امکان بروز این وقایع را می‌دهند، اصلاح شوند.

زیرساخت‌های لازم برای افزایش ظرفیت پزشکی وجود ندارد

بیش از ۴۰ دفتر تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور درباره افزایش ظرفیت پزشکی اعتراض کردند.

در بخشی از این نامه تاکید شده است: تصمیم به افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی در حالی گرفته شده که زیرساخت‌های مورد نیاز برای این تعداد ورودی از جمله تعداد اعضای هیئت علمی و فضای فیزیکی، آموزشی و رفاهی به تناسب افزایش نیافته و این امر فشار مضاعفی بر دانشگاه‌ها وارد آورده است.

با ورود ابهام آمیز دانشجویان مقابله شود

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خطاب به رئیس جمهور و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیرامون پذیرش ابهام‌آمیز برخی دانشجویان در این دانشگاه نامه‌ای نوشت.

بایستی به طور جدی با هرگونه ورود ابهام‌آمیز دانشجویان به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مقابله صورت گرفته و نسبت به بازگشت فوری دانشجویان غیرقانونی به دانشگاه مبدأ اقدام شود؛ بسیج دانشجویی تا به نتیجه رسیدن این مسئله به پیگیری‌های خود ادامه خواهد داد.

آیا اصلا وزارت بهداشت گوش شنوا دارد؟

انجمن‌اسلامی‌دانشجویان ۱۳۴۸ در بیانیه‌ای به عدم تناسب بین افزایش ظرفیت پزشکی و امکانات رفاهی و آموزشی اعتراض کرد.

در بخشی از این بیانیه تصریح شده است: تا کی دانشجویان ما می‌بایست دغدغه سرویس و خوابگاه و بروکراسی مسائل فرهنگی را داشته باشند. برای یک محتوا در مراسم، ده بار مدیر فرهنگی تماس میگیرن و درخواست محتوا رو دارن. برای یک کار کوچک در خوابگاه‌ها مصوبه شورای فرهنگی، شورای تخصصی، و کمیته تخصیص بودجه هست، از کاغذ بازی فاصله بگیرید و امید کسانی که دغدغه‌ی فرهنگی را دارند ناامید نکنید.

فرسودگی بیش از ۷۰ درصدی بافت بسیاری از مراکز تربیت معلم

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خطاب به رئیس جمهور در رابطه با وعده‌های نافرجام در آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان نامه‌ای نوشت.

در بخشی از این نامه عنوان شده است: تخصیص یافتن تعدادی از واحدهای بلااستفاده دانشگاه‌های پیام نور و جامع علمی و کاربردی به مراکز تربیت معلم سطح کشور بود که با فقدان بی سابقه فضای آموزشی و خوابگاهی برای قریب به ۴۰ هزار دانشجومعلم و فرسودگی بیش از ۷۰ درصدی بافت بسیاری از مراکز و صدور کد تخریب برای آن ها، مواجه است.

انتقاد به تغییر معاون سیاسی وزارت کشور

رد بخشنامه انتخاباتی وزارت کشور توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی و به دنبال آن عزل محمد رضا غلامرضا معاون سیاسی وزارت کشور، موجی از اعتراضات و انتقادات تشکل‌های دانشجویی را در پی داشت.

وزیر کشور با چه منطقی معاون سیاسی خود را عزل کرده است

بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در پیامی در اعتراض به عضل معاون سیاسی وزارت کشور نوشت: تعامل مناسب بین دولت و مجلس زمانی رقم می‌خورد که زیر علم آرمان‌های امام باشد؛ در غیر این‌صورت معاملات پشت پرده افتخاری ندارد که آن را در بوق و کرنا کرده‌اید!

وزیر کشور به نفع نمایندگان عمل کرد

هشت بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور و مردم با موضوع عزل معاون سیاسی وزارت کشور، نسبت به این عمل اعتراض کردند.

در بخشی از این نامه خاطرنشان شده است: تکلیف مردم شریف ایران با حدود ۵۰ نماینده‌ای که ۲۴۰ نماینده دیگر و عنوان انقلابی مجلس را بدنام کردند مشخص است، ان‌شاء الله با انتشار اسامی این خائنین به رای ملت و حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس اسفندماه این نمایندگان دیگر هرگز رنگ مجلس شورای اسلامی را نخواهند دید.

گفتنی است؛ بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار ابطال انتخابات اتاق بازرگانی و برکناری حسین سلاح‌ورزی شد.

اعتراض به اننتخابات اتاق بازرگانی انتخابات اتاق بازرگانی را باطل کنید

۳۵ دفتر انجمن اسلامی عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در نامه‌ای خطاب به وزیر اطلاعات ضمن محکومیت انتخاب حسین سلاح‌ورزی به عنوان رئیس اتاق بازرگانی، خواستار ابطال انتخابات شدند.

نگذارید منافع مردم پایمال شود

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در نامه ای خطاب به وزرای اطلاعات و صنعت، معدن، تجارت پیرامون انتخاب رئیس اتاق بازرگانی ایران اعتراض کردند.

در بخشی از این نامه تصریح شده است: شما وزرای محترم به وظیفه انقلابی و ذاتی خود در جنگ اقتصادی عمل کرده و بدون ملاحظه، منافع ملی کشور را در نظر گرفته و نگذارید که منافع ملی کشور و تولیدکنندگان زحمت کش این مرز و بوم، پایمال یک اقلیت اقتصادی سیاسی شده و نهاد مهم اتاق بازرگانی ایران به یک نهاد سیاسی و تریبون و محلی علیه منافع ملی کشور تبدیل شود.

خواستار برکناری سلاح ورزی هستیم

۵۸ دفتر تشکل دانشجویی دانشگاه‌های کشور درباره مطالبه ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی بیانیه‌ای مشترک خطاب به دولتمردان صادر کردند.

در بخشی از این بیانیه مطرح شده است: جنبش دانشجویی تعلل و بی توجهی فعلی در برابر این اقدام خلاف قانون را پذیرفته ندانسته و خواستار برکناری هرچه سریع‌تر آقای سلاح ورزی و همچنین پاسخگویی و عذرخواهی نهادهای مربوطه بابت قصور صورت گرفته میباشد.

مباحث اقتصادی «دولت محرومان» کجای کار است؟

بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در پیامی نسبت به مسئله تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال آینده واکنش نشان داد.

در بخشی از این نامه آمده است: از دولتی که با شعار «حمایت از محرومان و مستضعفان» روی کار آمده است انتظار می‌رود در برهه فعلی، یعنی تعیین حداقل دستمزد کارگران صدای کارگرانی که به عنوان، ولی نعمتان انقلاب در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات اقتصادی هستند باشد و آن‌ها را فراموش نکند. بی توجهی به این قشر زحمت‌کش در این دوره بر خلاف تفکری است که دولت خود را حامی آن می‌داند.

رانت ارز مسافرتی را حذف کنید

انجمن اسلامی دانشگاه تربیت مدرس در نامه‌ای خطاب به محمدرضا فرزین خواستار حذف رانت ارز مسافرتی شد و اینکه به‌جای اختصاص دلار و یورو از ارزهای ملی جهت تخصیص به مسافران، اختصاص داده شود.

در بخشی از این نامه خاطرنشان شده است: میزان اختصاص ارز مسافرتی را به همان مبلغ سابق برگرداند و دوماً اینکه به‌جای اختصاص دلار و یورو از ارزهای ملی جهت تخصیص به مسافران، استفاده نماید تا وابستگی اقتصاد ایران به این دو ارز کمتر شده و در مسیر دلارزدایی گام برداشته شود.

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1224904 برچسب‌ها هیات دولت تشکل‌های دانشجویی

دیگر خبرها

  • «رویای آمریکایی» و چند کتاب دیگر
  • جدیدترین کتاب دکتر شفیعی کدکنی منتشر شد
  • کتابخانه عمومی شهدای وحدتیه بازگشایی شد
  • رابطه تشکل‌های دانشجویی و دولت در ۱۴۰۲ بر چه مداری چرخید؟
  • غذای دانشجویان علوم پزشکی گران شد
  • نرخ غذای دانشجویان علوم پزشکی گران شد
  • نخستین قرآن منقش به تذهیب شیعه در نمایشگاه بین المللی قرآن مشهد رونمایی شد
  • در مسابقات ورزشی دانشجویان دانشگاه اردبیل چه گذشته؟
  • اولین جشنواره نمایشنامه خوانی در سقز
  • آخرین مجله ساترا در سال ۱۴۰۲ منتشر شد