Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@07:25:05 GMT

درخواست بازگشت زنان فرانسوی عضو داعش از سوریه رد شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۲۷۳۰

درخواست بازگشت زنان فرانسوی عضو داعش از سوریه رد شد

تهران - ایرنا - خبرگزاری فرانسه اعلام کرد، دادگاه عالی اجرایی این کشور درخواست زنان فرانسوی عضو گروه تروریستی داعش در سوریه را برای بازگشت به فرانسه رد کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، سه درخواست از سوی زنان فرانسوی مرتبط با گروه تروریستی داعش که با فرزندان خود در اردوگاه های سوریه زندگی می کنند ارسال شده و قاضی شورای دولتی درخواست تجدید نظر را در این زمینه رد کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دادگاه عالی فرانسه در تصمیم گیری های خود معتقد است که این درخواست ها 'نیاز به تعامل با مقامات خارجی یا مداخله در خارج از قلمرو' دارد و این مساله جدایی از روابط بین المللی فرانسه نیست.
بدین ترتیب این نتیجه حاصل شده که هیچ قضاوتی در قبال این موضوع صلاحیت ندارد.
به گزارش ایرنا، «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه 12 فروردین امسال (یکم آوریل 2019) در مصاحبه با روزنامه «اوئستِ» فرانسه، بطور علنی با درخواست ها برای پذیرش اتباع زن فرانسوی عضو داعش در کشور مخالفت کرد و گفت: این زنان «جنگجو» هستند و از این رو باید با آنها به همین ترتیب رفتار شود.
وی تاکید کرد: هیچگونه گزینه ای برای بازگشت اعضای داعش به کشور - از جمله زنان داعشی - وجود ندارد زیرا آنها «دشمنان» این کشور اروپایی هستند.
لودریان گفت: شهروند فرانسوی که در صفوف داعش علیه فرانسه جنگیده، دشمن است و باید در محل ارتکاب جرم خود بیژه عراق و سوریه دادگاهی و محاکمه شود. این امر در رابطه با زنان و مردان (داعشی) صدق می کند زیرا این افراد به طور معمول برای جنگ به این دو کشور رفته اند.
وزیر خارجه فرانسه درباره فرزندان زنان داعشی نیز گفت: پرونده آنها به طور انفرادی و با توجه به وضعیت مادرانشان بررسی می شود.
طبق اعلام وزارت کشور فرانسه، حدود 500 کودک از شهروندان فرانسوی در عراق و سوریه متولد شده اند که 100 نفر از آنها از سال 2015 بازگردانده شده و برخی آنها جان خود را از دست داده اند.
محل نگهداری و سرنوشت 200 تا 300 کودک هنوز معلوم نیست.
اروپام ** 6984 ** 1071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي فرانسه داعش سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۲۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بشار اسد: آمریکا از هر درگیری در جهان استفاده می‌کند

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی آر تی عربی، بشار اسد در مصاحبه تلویزیونی اظهار داشت آمریکا در رأس غرب از درگیری بین فلسطین و اسرائیل بهره می‌برد و هرج و مرج روزافزون را زیر نظر دارد. 

رئیس جمهور سوریه گفت «وقتی که می‌گوییم آمریکا‏، مقصودمان کل غرب است، زیرا غرب کاملا تحت تسلط آمریکا است. آمریکا از هر درگیری استفاده می‌کند، سپس کنار می‌ایستد و هرج و مرج روزافزون را مشاهده می‌کند و در انتظار لحظه‌ای است که بتواند ضربه قاطعانه را وارد کند.»

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد آمریکایی‌ها از هر درگیری استفاده می‌کنند. به گفته وی، سیاست آمریکا مبتنی بر اصل «تفرقه بینداز و حکومت کن» است.

بشار اسد همچنین گفت «این روش آنها برای همینه و البته نوعی باج خواهی است. چنین رفتاری غیر اخلاقی است. آمریکا هر نوع درگیری را به بیماری مزمن خطرناک مانند دیابت یا سرطان تبدیل می‌کند و معمولا طرف‌هایی که درگیر هستند، بهای درگیری را پرداخت می‌کنند.»

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد واشنگتن در قبال منافع کسانی که شرکای آن محسوب می‌شوند، اهمال کاری می‌کند و از دلار به عنوان ابزاری برای اعمال فشار بهره می‌گیرد، زیرا همه کشور‌های جهان اکنون نگاهشان به سمت چین است. 

بشار اسد افزود «اکنون همه کشور‌های جهان از جمله غرب و آمریکای لاتین، شروع به توسعه روابط با چین کرده اند و این طبیعی است، زیرا آمریکا در قبال کسانی که فرض بر این است که شرکای آن باشند، نیز اهمال کاری می‌کند و به شکل گسترده از دلار به عنوان سلاحی برای اعمال فشار سیاسی بهره می‌گیرد.»

وی ادامه داد برای مثال، آمریکا به این موضوع اهتمامی ندارد که بالا رفتن نرخ بهره به افزایش تورم و در نتیجه افزایش سطح بیکاری در کشور‌های شریک آن منجر می‌شود. 

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد بسیاری از کشور‌ها اکنون به این نتیجه رسیده اند که آمریکا دوست آنها نیست و آن کشور‌هایی که خود را شریکی برای آمریکا می‌دانستند، به این نتیجه رسیده اند که واشنگتن حتی در غرب هم شرکایی ندارد. 
وی در ادامه گفت دوستی یا شراکت به معنای وجود منافع مشترک است، اما آمریکا فقط به منافع خاص خود اهتمام می‌ورزد. در نتیجه، امکان ندارد که روابط با این کشور باثبات یا امن باشد. 

بشار اسد تاکید کرد در غرب هیچ سیاستمداری باقی نمانده است که وی بخواهد با او گفتگو کند و نمی‌توان هیچ یک از آنها را مردان حکومت نامید. 

وی افزود «دیگر سیاستمداران معاصر به شکل راهبردی تفکر نمی‌کنند؛ بلکه مشکلات کنونی فراروی خود را حل می‌کنند و دیگر مسئول سخنان خود نیستند. اکنون اوضاع به گونه‌ای است که امکان دارد هر توافقنامه‌ای لغو شود و روز بعد، از زیر آن شانه خالی کنند. با توجه به مسائلی که بیان شد، قاطعانه می‌گویم در حال حاضر هیچ سیاستمداری در غرب وجود ندارد که بخواهم با وی گفتگو کنم. اکنون در غرب حتی یک سیاستمدار وجود ندارد که بتوان وی را مرد حکومت نامید. آنها از زمان رونالد ریگان رئیس جمهور اسبق آمریکا و مارگارت تاچر نخست وزیر اسبق انگلیس ناپدید شده اند.»

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد «سرمایه داری به تدریج شروط خود را تحمیل می‌کند و کشور‌ها به شرکت‌ها و رؤسای کشور‌ها به رؤسای شرکت‌ها تبدیل شده اند. آنها بر اساس اقتصاد رفتار می‌کنند. امکان ادغام شرکت‌ها و به اسم سود، اجرای عملیات برای تسلط و ورشکسته کردن دیگران وجود دارد.»

دیگر خبرها

  • به دلیل مصدومیت: ستاره فرانسه در یورو غایب است
  • وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است
  • بشار اسد: آمریکا از هر درگیری در جهان استفاده می‌کند
  • تصاویر قدیمی از مبارزات زنان فرانسه برای گرفتن حق رای (فیلم)
  • (ویدیو) هدف قرار گرفتن دو پایگاه آمریکایی در سوریه
  • معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده مطرح کرد؛ درخواست دوباره برای درج نام مادر در کارت ملی
  • هدف قرار گرفتن دو پایگاه آمریکایی در سوریه
  • نصف اعضای داعش خراسان اتباع این کشور هستند
  • روایت طالبان از اتباع نیمی از اعضای داعش خوراسان
  • شیرینی فرانسه، قنادی محبوب خیابان انقلاب چرا دوباره پلمپ شد؟