Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@01:49:12 GMT

پرداخت کمک بلاعوض و تسهیلات کم‌بهره به آبزی‌پروران

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۲۷۹۶

پرداخت کمک بلاعوض و تسهیلات کم‌بهره به آبزی‌پروران

به گزارش ایکنا از لرستان، نبی‎الله خون‌میرزایی، رئیس سازمان شیلات کشور امروز چهارشنبه، چهارم اردیبهشت در گردهمایی مدیران و کارشناسان شیلات کشور که با هدف راهکارهای جبران خسارت‌های سیل به شیلات در خرم‌آباد برگزار شد، گفت: برای هر هکتار مزرعه گرم آبی پرورش ماهی خسارت‌دیده از سیل مبلغ پنج میلیون تومان کمک بلاعوض و پنج میلیون تومان هم تسهیلات با کارمزد چهار درصد به‌عنوان سرمایه در گردش پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: به‌ازای هر تُن تولید در مزارع سردآبی هشت میلیون تومان کمک بلاعوض و هر هکتار مبلغ 50 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد 4 درصد پرداخت خواهد شد.
خون‌میرزایی با اعلام این‌که بیشتر مزارع شیلات خسارت‌دیده در لرستان سردآبی هستند، افزود: برای جبران خسارت به آبزی‌پروران لرستانی یا مبلغ تسهیلات را افزایش می‌دهیم یا این‌که تولید تُن در هکتار را جایگزین هکتار می‌کنیم.
خون‌میرزایی تصریح کرد: سیل اخیر 443 میلیارد تومان به شیلات کشور خسارت وارد کرده و 40 هزار تُن ماهی سرد آبی و 5 هزار هکتار مزراع گرم‌آبی را از بین برد کمااینکه در لرستان 200 میلیارد تومان سیل اخیر به مزارع پرورش ماهی خسارت وارد کرد که معادل 50 درصد کل خسارت وارده به کل مزارع پرورش ماهی کشور است.
رئیس سازمان شیلات کشور همچنین گفت: با هدف کمک به آبزی‌پروران لرستان بعد از احیای مزارع خسارت‌دیده دولت بچه ماهی آن‌ها را تامین خواهد کرد و استاندار لرستان هم قول داده از محل اعتبارات ستاد مدیریت بحران غذای مورد نیاز مزارع را تامین کند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان اقتصاد شیلات خسارت سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۲۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال خوب مزارع گندم به لطف باران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ عزیزان افزود: پیش بینی می‌شود از ۶۵ هزار هکتار زمین آبی و ۹۲ هزار هکتار دیمی، ۴۰۰ هزار تن گندم تولید شود که سهم شهرستان دهلران بیش از ۲۰۰ هزار تن است.
وی اضافه کرد: با وجود بارندگی‌های سیل آسا به ویژه در این شهرستان و تخریب ۱۲۰۰ هکتار از زمین‌های کلزا و گندم، تولید در این دو بخش کاهش نداشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ در حوزه راه پرداخت نشده است
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • ایجاد بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • آغاز تولید تخم اصلاح شده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • پرداخت ۲۸۱ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی
  • سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان زنجان ۲۶.۷ درصد است
  • خسارت میلیاردی سیل به بخش کشاورزی سیستان‌وبلوچستان