Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا منافی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اجرای طرح آسفالت مسیر روستایی 64 روستای این شهرستان با 77 هزار و 738 نفر جمعیت آسفالت شد.
وی ادامه داد: تاکنون بیش از 466 هزار و 351 مترمربع مسیر روستایی با استفاده از قیر یارانه ای آسفالت شده و رسیدگی به باقی معابر نیز در دست اجراست.
وی با اشاره به اینکه هشت هزار و هشت تُن قیر یارانه ای برای اجرای این طرح ها به شهرستان ارومیه اختصاص یافته، اعلام کرد: برای این امر بیش از 88 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اعلام کرد: طی یک سال گذشته تاکنون 118 میلیارد ریال اعتبار برای بنیاد مسکن شهرستان ارومیه مشخص شده که روند پرداخت این اعتبار برای بهسازی مسیرهای روستایی همچنان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه بهسازی مسیرهای ارتباطی در راستای توسعه متوازن مورد تاکید است، بیان کرد: اجرای طرح هایی از جمله مقاوم سازی روستایی و طرح های هادی از ضرورت های محرومیت زدایی به شمار می رود.
منافی با اشاره به اینکه اجرای طرح هادی روستایی از دیگر اقدامات موثر در آبادانی روستاهاست، اظهار داشت: این طرح با تلاش مسوولان و توجه ویژه دولت تدبیر و امید در 127 روستای این شهرستان اجرایی شده است.
مدیربنیاد مسکن ارومیه گفت: اجرای سنگ فرش و آسفالت، احداث پیاده راه و اصلاح شبکه معابر، احداث سیل بند، آماده سازی اراضی پیش بینی شده برای گسترش روستا و تکمیل شبکه دفع فاضلاب از اقداماتی است که در قالب طرح هادی در روستاهای بالای 20 خانوار انجام می شود.
به گزارش ایرنا 613 روستا با 62 هزار و 77 واحد مسکن روستایی در ارومیه وجود دارد که طرح هادی در تمام روستاهای بالای 20 خانوار این شهرستان اجرایی شده است؛ طرح هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان، هدایت فیزیکی روستاها و تامین عادلانه امکانات انجام می گیرد.
پایه چنین طرح هایی در کشور از سال 1362 هجری شمسی و تحت عنوان روان بخشی روستاها در یکی از نقاط روستایی شهرستان شهرکرد و توسط وزیر مسکن و شهرسازی وقت به اجرا گذاشته شد و در سال های بعد به خصوص از سال 1366 هجری شمسی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با جدیت تمام پیگیری شد.
تجدید حیات و هدایت روستاها از ابعاد کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله اهداف مورد نظر در طرح های مذکور است.
این استان مرزی دارای سه میلیون و 265 هزار نفر جمعیت است که 34.6 درصد از آن در مناطق روستایی و 65.4 درصد در مناطق شهری سکونت دارند.
9918/7129
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 اجتماعی و فرهنگی انقلاب اسلامی خانوار روستایی فرش مسکن 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۳۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای دو هزار میلیارد تومان طرح راهداری در استان بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، محمدهادی رستمیان در بازدید از طرح‌های راهداری استان بوشهر با بیان این‌که توسعه طرح‌های راه‌سازی استان از اولویت‌های بخش عمرانی است، حجم اعتباری ۹۹ قرارداد راهداری استان بوشهر در سال قبل را معادل دو هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این میزان سرمایه گذاری در طرح‌ها نسبت به سال پیش‌از آن بیش از دو برابر افزایش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر نیز از تکمیل ۱۷۵ کیلومتر طرح بهسازی راه‌های روستایی استان خبر داد و گفت: عزم جدی دولت سیزدهم محرومیت‌زدایی در روستاهاست و در این راستا شبکه راه‌سازی استان توسعه یافته است.

عبدالکریم اخترشناس با بیان این‌که ۹۸ درصد راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار استان بوشهر تکمیل شده است، افزود: میانگین برخورداری از راه مناسب روستایی بالای ۲۰ خانوار در کشور ۸۱ درصد و در استان بوشهر ۹۸ درصد است.

وی نیز با بیان این‌که سال قبل طرح‌های مهمی در حوزه راه‌سازی روستا‌های بالای ۵۰ خانوار استان اجرا و تکمیل شده است، اضافه کرد: اکنون همه این روستا‌ها راه مناسب دارند بنابراین امسال تکمیل راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار در اولویت قرار گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر یادآور شد: در زمان حاضر طرح‌های راهسازی در ۷ روستای بالای ۲۰ خانوار استان درحال اجراست که با تکمیل آن‌ها همه روستا‌های استان از راه مناسب بهره‌مند می‌شوند.

اخترشناس از اجرای ۳۸ طرح راهداری با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان در استان بوشهر خبر داد و اظهار کرد: اعتبارات اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر در دولت سیزدهم رشد قابل توجهی یافته است به‌گونه‌ای که معاملات متوسط و بزرگ که در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۶۷ میلیارد تومان بود، سال قبل افزایش بیش از دو برابری یافت.

دیگر خبرها

  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است
  • ۲هزار مسکن فرسوده روستایی قم نوسازی می‌شود
  • بازنگری طرح هادی ۸ روستای آستارا در دستور کار قرار دارد
  • بازنگری ۲۷۴ روستا در چهارمحال و بختیاری در طرح هادی
  • افتتاح بیش از ۵۰ طرح روستایی در صومعه سرا
  • آسفالت 9 هزار متر از محورهای روستایی اردبیل در قالب طرح هادی
  • اجرای طرحهای هادی روستایی در مازندران
  • اجرای دو هزار میلیارد تومان طرح راهداری در استان بوشهر