Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@12:51:15 GMT

مشارکت 40 مسجد فعال همدان در اجرای طرح «هر مسجد، یک خانه»

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۳۲۰۸

مشارکت 40 مسجد فعال همدان در اجرای طرح «هر مسجد، یک خانه»

حجت‌الاسلام سید علی حسینی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از از اجرای طرح «هر مسجد یا بقعه یک خانه» از ابتدای هفته جاری در راستای کمک به مردم سیل‌زده کشور، خبر داد.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه همدان با بیان اینکه این طرح تا سه هفته آینده در سطح استان ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: 40 مسجد فعال در استان مجری طرح «هر مسجد یا بقعه یک خانه» خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در راستای اجرای این تهیه 40 بسته کامل لوازم خانگی در نظر گفته شده است که در جهت تحقق این مهم این سهمیه در میان شهرستان‌ها به عدالت تقسیم خواهد شد.
حسینی گفت: همچنین اداره کل اوقاف استان همدان توانسته است با همکاری خیران بسته‌های مواد عذایی به ارزش ۳۰ میلیون تومان تهیه و به مناطق سیل‌زده ارسال کند.

تهیه 40 بسته لوازم خانگی برای سیل‌زدگان
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه همدان یادآور شد: ۲۰ فروردین ماه تا امروز اقلامی همچون برنج، حبوبات، ۲ هزار قرص نان، آب معدنی، مواد شوینده، لوازم بهداشتی، بسته‌های اسباب‌بازی برای کودکان و برخی موارد مورد نیاز مردم مناطق سیل‌زده در سطح استان جمع‌آوری شده است.
وی از اجرای برنامه های فرهنگی این مجموعه در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: همزمان با ماه رمضان برنامه «ضیافت الهی» همراه با برگزاری محافل انس با قرآن، برپایی خمیه‌های معرفت، ترتیل خوانی قرآن و ... در سطح مساجد و بقاع شاخص شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان سیل زدگان هر مسجد یک خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۳۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده مسکن مهر استان تهران تا پایان سال با مشارکت‌های مردم بسته می‌شود

عطالله زمانی ظفر آبادی مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه  چهارچوب عملکرد بنیاد مسکن در بخش فنی، عمران روستایی و بازسازی و مسکن روستایی و حوزه مسکن شهری است گفت: در حوزه عمران روستایی تهیه طرح های هادی از اولویت‌های بنیاد مسکن است و تمام روستاهای بالای ٢٠ خانوار طرح هادی دارند. 

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران گفت: استان تهران شامل  ۵٣٠ روستا است که تمام روستاهای تهران طرح هادی دارند و سال گذشته ۶٢ طرح هادی بازنگری شد و امسال ١٠٠ طرح را بازنگری می‌کنیم. همچنین در سال گذشته ٧٢ میلیارد تومان در روستاهای تهران علمیات عمرانی انجام شد.

وی به صدور اسناد مالکیت واحدهای مسکونی در روستاها اشاره کرد و گفت:  بنیاد مسکن اقدام به صدور سند در شهرهای زیر 25 هزار نفر می کند که در حال  حاضر  بیش از ٩٣ هزار سند در استان تهران صادر شده و  امروز ٧٠ درصد واحد‌های روستایی استان تهران سند دارند و تا پایان  امسال هم ٣ هزار سند صادر خواهد شد.

زمانی همچنین به تخصیص اراضی در قالب پروژه های نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: توافقنامه‌ای بین بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی برای تامین زمین منعقد شد که در مرحله اول ۵ هزار قطعه زمین شناسایی  شده  که در شش ماه اول امسال این اقدام انجام می‌شود و تا پایان دولت  هم ١٠ هزار قطعه را برای نهضت ملی مسکن واگذار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص واحد‌های دارای مشکل مسکن مهر در شهر‌های مانند صفادشت که توسط تعاونی‌ها ساخته شده است گفت:  در حال ٨ هزار واحد مسکن مهر باقیمانده که حدود هزار و ۴۰۰ واحد از آنها مشکل آسانسور دارند و برخی از آنها هم پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۳۰ درصدی دارند که در تلاش هستیم با مشارکت‌های مردمی و دولت بتوانیم پرونده مسکن مهر را در این شهر‌ها ببندیم.

زمانی درباره ساخت مسکن محرومان گفت: در سطح کشور ۵٠ هزار واحد محرومان توسط مسکن بنیاد ساخته می‌شود که سهم استان تهران ٣٢٠٠ واحد است که عملیات اجرایی آنها شروع شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در استان تهران ۵۴ درصد واحد‌های روستایی مقاوم هستند اما ۴۶ درصد غیر مقاوم هستند از این رو مقاوم‌سازی باید در اولویت قرار بگیرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین رسالت هیئت امنای مساجد چیست؟
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • تقدیر از ۱۸۰ فعال عرصه مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۲
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد و نیمه فعال پرورش ماهی همدان به تولید
  • اجرای کامل ۷۲ درصد مصوبات اقتصادی سفر رئیس جمهور در لرستان
  • بهره‌مندی ۷۰۰۰ موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • بهره‌مندی ۷ هزار موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • پرونده مسکن مهر استان تهران تا پایان سال با مشارکت‌های مردم بسته می‌شود
  • ضرغامی: میراث ملموس و ناملموس از هم جدا نیستند