Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@20:13:52 GMT

گلایه از عملکرد بنیاد مستضعفان درباره املاک تاریخی بیرجند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۳۲۳۴

گلایه از عملکرد بنیاد مستضعفان درباره املاک تاریخی بیرجند

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم تقی‌زاده ظهر چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: در سال گذشته شورای شهر بیرجند ۱۶۰ جلسه و ۴۲۵ مصوبه داشته است.

رئیس شورای شهر بیرجند با اشاره به اینکه برای شهرداری برای سال ۹۸ بودجه ۱۲۰ میلیارد تومانی پیش بینی شده است، بیان کرد: در سال گذشته برای شورا بودجه ۷۸ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که با تلاش‌های صورت گرفته بیش از این مبلغ تخصیص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقی زاده ادامه داد: در سال‌های گذشته ۱۰ درصد بودجه شهرداری به بودجه عمرانی و ۹۰ درصد به بودجه جاری اختصاص می‌یافت ولی در سال ۹۷ با همت مجموعه شهرداری ۵۹ درصد بودجه شهرداری به بودجه عمرانی و ۴۱ درصد به بودجه جاری اختصاص یافت.

اشاره‌ای به برنامه‌های عمرانی در بیرجند

وی با اشاره به اینکه احداث یک پارک و فضای سبز در خیابان انقلاب مد نظر قرار دارد، افزود: ادامه عملیات اجرایی پارک جنگلی، اجرای طرح باغ ایرانی در هفت هکتار، احداث میدان اجتماعات نیز از دیگر برنامه‌ها برای شهر بیرجند در سال ۹۸ است.

رئیس شورای شهر بیرجند گفت: طرح جامع ترافیک شهری بیرجند طی سه تا چهار ماه آینده تکمیل می‌شود که با این اتفاق وضعیت آینده خیابان‌های طالقانی، شیرین و منتظری مشخص خواهد شد.

تقی زاده ادامه داد: در روز ۹ اردیبهشت ماه نیز از ۱۸ دستگاه اتوبوس و ۶ دستگاه مینی‌بوس خریداری شده بهره‌برداری می‌شود.

وی با اشاره به هزینه سه میلیارد تومانی برای چهارشنبه بازار جدید شهر بیرجند در سال گذشته، گفت: وضعیت و تکلیف چهارشنبه بازار قدیم شهر در خیابان بهشتی نیز در جلسه‌ای مشخص خواهد شد.

رئیس شورای شهر بیرجند اظهار کرد: فرهنگ سرای شهر بیرجند در بلوار شهید صیاد شیرازی نیز با هزینه ۱۰ میلیارد تومانی در سال ۹۸ به بهره برداری می‌رسد.

گلایه از عملکرد بنیاد مستضعفان

تقی زاده با انتقاد از وضعیت مزایده‌های بنیاد مستضعفان در بیرجند و خراسان‌جنوبی بیان کرد: بارها به متولیان امر تأکید کردیم که این مزایده‌ها نباید منجر به افزایش قیمت زمین در استان شود.

وی ادامه داد: از طرف دیگر مشخص نیست عوائد فروش از زمین‌های تحت تملک بنیاد مستضعفان چه میزان در خراسان‌جنوبی هزینه شده است و گزارش قانع‌کننده‌ای در این زمینه دریافت نکرده‌ایم.

رئیس شورای شهر بیرجند با انتقاد از اینکه گاه برای مزایده مکان‌هایی چون ارگ بهارستان که تحت تملک بنیاد مستضعفان است، اقدام می‌شود، افزود: درباره بند دره به عنوان یکی از مجموعه‌های گردشگری شهر بیرجند نیز اتفاق مشابهی رخ داد.

کد خبر 4599280

منبع: مهر

کلیدواژه: ابراهیم تقی زاده شورای شهر بیرجند شهرداری بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۳۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت شورای اسلامی شهر بیرجند با ۲ نرخی شدن تعرفه آب

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند از موافقت شورا با دو نرخی شدن تعرفه آب شور و شیرین در داخل و خارج از محدوده شهر خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین مهدی عبدالرزاق‌نژاد در جلسه علنی شورای شهر بیرجند از موافقت حداکثری اعضای شورا با به کارگیری مشاور برای آغاز عملیات اجرایی پارک آبی خبر داد و اظهار داشت: مجموعه پارک آبی در زمینی به مساحت 28 هزار متر مربع احداث خواهد شد که در این پروژه 20 هزار مترمربع به شهربازی و 8 هزار مترمربع به پارک آبی اختصاص خواهد یافت.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با اشاره به حضور مدیر سرمایه‌گذاری شهرداری در جلسه شورا و ایراد توضیحاتی درباره به‌کارگیری مشاور برای احداث مجموعه پارک آبی خاطرنشان کرد: اعضای شورا با اکثریت آرا با این مسئله موافقت کردند.

عبدالرزاق‌نژاد با اشاره به مکاتبه رئیس شورای اسلامی شهرستان بیرجند با شورای شهر مبنی بر وجود تناقض فیمابین شرکت آب و فاضلاب و شهرداری بیرجند در زمینه مسیرهای حفاری خاطرنشان کرد: رضا حسنی‌صفت به عنوان نماینده شورا برای بازدید و حل مشکل مورد درخواست از شوی شورا انتخاب شد.

وی با اشاره به بیان مصوبات شورای همتا در زمینه ساماندهی و کاهش تصادفات درون شهری، هوشمندسازی و نصب سامانه‌های ثبت تخلف در نقاط مختلف سطح شهر توسط شهرداری یادآور شد: مقرر شد شهرداری برنامه عملیاتی تحت عنوان بازدارندگی را به شورای همتا ارائه کند.

پیشنهادات اولین جلسه کمیسیون بودجه در سال 1403

رئیس کمیسیون بودجه و امور مالی شورای اسلامی شهر بیرجند در ادامه جلسه به بیان پیشنهادات اولین جلسه کمیسیون بودجه در سال جاری پرداخت.

عباس سروری اظهار داشت: در زمینه تعرفه پیشنهادی شهرداری درباره گل و گیاه، کمیسیون با تمام ردیف‌ها جز یک مورد موافقت کرد.

وی از موافقت شورا با دو نرخی شدن تعرفه آب شور و شیرین در داخل و خارج از محدوده شهر خبر داد و افزود: با توجه به مکاتبه صنوف آلاینده مبنی بر ادامه سیاست‌های تشویقی و تخفیفات تا پایان سال 1403 کمیسیون خواستار گزارشی از اجرایی شدن مصوبه شورا در این زمینه شد تا درباره ادامه تخفیفات اعلام نظر شود.

رئیس کمیسیون بودجه و امور مالی شورای اسلامی شهر بیرجند بیان کرد: درخواست شهرداری درباره به کارگیری مشاور در مجموعه پارک آبی نیز در کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت که با توضیحات مدیر سرمایه‌گذاری شهرداری با این امر موافقت شد.

تأکید شورا بر مخالفت با بازگشایی خیابان عدل

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند نیز در حاشیه جلسه شورای شهر گفت: شورای شهر همواره بر تعریض خیابان ارتش و بازگشایی خیابان‌های معلم و عدل یا به طور همزمان یا ابتدا خیابان معلم و سپس خیابان عدل اصرار ورزیده لیکن متأسفانه شهردار بیرجند به تاکید شورا توجهی نکرده است.

عبدالرزاق‌نژاد اظهار داشت: با توجه به سوالات مکرر شهروندان در زمینه اعلام نظر شورای اسلامی شهر بیرجند پیرامون احداث بلوار در محل پادگان 04 به استحضار می‌رساند، چنانکه قبلا هم اطلاع‌رسانی شده شورای شهر همواره بر تعریض خیابان ارتش و بازگشایی خیابان‌های معلم و عدل یا به طور همزمان یا ابتدا معلم و سپس عدل تأکید ورزیده لیکن شهردار بیرجند بدون توجه به این مسئله، بلواری در محل پادگان بیرجند احداث کرده که با مخالفت شورای اسلامی شهر، شورای ترافیک و مخالفت شهروندان مواجه شده است، لذا بدین جهت شورای اسلامی شهر بیرجند هیچ مسئولیتی در رابطه با این اقدام شهرداری برعهده نمی‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با توجه به گلایه‌مندی برخی از شهروندان در زمینه بهسازی پیاده روی خیابان طالقانی که قبل از عید نوروز آغاز شده و تاکنون نیز ادامه داشته، اذعان داشت: این اقدام عبور و مرور را برای شهروندان مشکل کرده و جلوه نازیبایی را ایجاد کرده است.

وی یادآور شد: در رابطه با هزینه‌کرد درباره استفاده از سنگ‌های کارشده در این محدوده نیز برای شورا ابهاماتی وجود دارد که شهرداری باید در این رابطه پاسخگو باشد.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • پیش بینی حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان ایثارگران
  • گلایه‌مندی مردم گلپایگان از افزایش قیمت اجاره مسکن
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبه‌های حوزوی داریم
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبگان حوزوی داریم
  • توقف ایجاد غرفه در میدان امام(ره) بیرجند
  • گلایه عضو شورای شیراز از عدم احداث باغات بانوان در شیراز
  • بودجه شهرداری شیراز رشد ۵۰۰ درصدی داشت/عملکرد مطلوب تیم اقتصادی
  • گلایه عضو شورای اسلامی از احداث نشدن باغات بانوان در سطح شهر شیراز
  • گلایه عضو شورای اسلامی شهر شیراز از احداث نشدن باغات بانوان در سطح شهر شیراز
  • موافقت شورای اسلامی شهر بیرجند با ۲ نرخی شدن تعرفه آب