Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سمنان- ايرنا- مديرعامل شرکت آب و فاضلاب شهري استان سمنان گفت: بارش هاي اخير تنش آبي در بخش هاي مصرف خانگي و صنعتي در شهرهاي سمنان و شاهرود را تا حدودي کاهش داد.

محمد طاهري روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: در سال 97 تمامي شهرهاي استان سمنان با مشکل جدي کم آبي مواجه بودند، پيش بيني مي شود با بارش اخير اين چالش براي سال 98 تا حدود زيادي به صورت موقت کاهش يابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي خاطرنشان کرد: اکنون 2 شهر سمنان و شاهرود با کمبود آب 150 و 200 ليتر بر ثانيه در زمان اوج مصرف مواجه هستند که با حفر چاه براي تامين کسري آب در اين مناطق تلاش مي شود.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب شهري استان سمنان ادامه داد: رفع چالش 100 درصدي آب در شهرهاي استان نيازمند انتقال آب از ساير حوزه هاست که با تلاش مسئولان در سال جاري اين طرح ها در گام اجرايي قرار مي گيرد.
طاهري اضافه کرد: با توجه به بارش مطلوب در فصل هاي سرد سال، به طور حتم چالش هاي کم آبي که در سال گذشته مردم استان سمنان با آن دست و پنجه نرم کرده بودند در تابستان 98 نخواهيم داشت.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب شهري استان سمنان گفت: فرهنگ سازي براي صرفه جويي و اصلاح الگوي مصرف از اقدام هاي مهم براي جلوگيري از قطعي آب آشاميدني در زمان اوج مصرف در فصل گرم سال است.
به گزارش ايرنا، تامين آب آشاميدني مردم استان سمنان 80 درصد از چاه ها، 12 درصد از چشمه ها و هشت درصد از قنات ها تامين مي شود، شرکت آب و فاضلاب شهري سمنان در قالب بيش از 241 هزار انشعاب به 636 هزار و 500 نفر در استان آبرساني مي کند.
1.5 درصد از مشترکان آب و فاضلاب شهري کشور در استان سمنان قرار دارند و سرانه مصرف آب در بخش خانگي در استان به ازاي هر نفر 155 ليتر بر ثانيه است.
7339/6103
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۳۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان سفر‌های حمل ونقل عمومی درون شهری ۵۰ درصد است

علیرضا احمدی سرپرست ستاد مدیریت حمل ونقل سوخت کشور گفت: متوسط مصرف سوخت حدود ۱۲۰میلیون لیتر در روز  است و نسبت به قانونی که  پیش بینی شده میزان مصرف سوخت بسیار بیشتر شده است.

به گفته وی این میزان مصرف سوخت به دلیل سوء مدیریت ها در حوزه حمل ونقل عمومی است و با توجه به آنکه قانون توسعه و مدیریت مصرف پیش بینی کرده است که مصرف سوخت روند افزایشی داشته است و فاصله میزان مصرف با قانون پیش بینی شده است.

احمدی فینی گفت: میزان  مصرف سوخت ،بنزین، گازوئیل و برحسب میزان مسافر جابه جایی آنها  و براساس بار است و با توجه به آنکه  مقرر شده است  ۷۵درصد از سفرهای درون شهری از طریق ناوگان حمل ونقلی و درون شهری انجام شود اما طبق بررسی های صورت گرفته میزان سفرهای انجام شده از طریق ناوگان حمل ونقلی زیر ۵۰ درصد است .

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • گزارش خبرگزاری مهر رتبه دوم جشنواره آب و رسانه را کسب کرد
  • امدادرسانی آب و فاضلاب استان بوشهر به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان
  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی
  • افتتاح بیش از ۸۰درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر
  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • میزان سفر‌های حمل ونقل عمومی درون شهری ۵۰ درصد است
  • بارش باران در اقصی نقاط استان سمنان/ جاده ها لغزنده هستند
  • حدود ۹۵ هزار مشترک تازه گاز تهرانی جذب شد
  • اولین جلسه کمیته مدیریت مصرف برق توزیع برق استان سمنان برگزار شد