Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@15:02:43 GMT

مدیرعامل آبفا استان: تنش آبی در سمنان و شاهرود کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۳۲۹۵

مدیرعامل آبفا استان: تنش آبی در سمنان و شاهرود کاهش یافت

محمد طاهری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال 97 تمامی شهرهای استان سمنان با مشکل جدی کم آبی مواجه بودند، پیش بینی می شود با بارش اخیر این چالش برای سال 98 تا حدود زیادی به صورت موقت کاهش یابد.
وی خاطرنشان کرد: اکنون 2 شهر سمنان و شاهرود با کمبود آب 150 و 200 لیتر بر ثانیه در زمان اوج مصرف مواجه هستند که با حفر چاه برای تامین کسری آب در این مناطق تلاش می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان ادامه داد: رفع چالش 100 درصدی آب در شهرهای استان نیازمند انتقال آب از سایر حوزه هاست که با تلاش مسئولان در سال جاری این طرح ها در گام اجرایی قرار می گیرد.
طاهری اضافه کرد: با توجه به بارش مطلوب در فصل های سرد سال، به طور حتم چالش های کم آبی که در سال گذشته مردم استان سمنان با آن دست و پنجه نرم کرده بودند در تابستان 98 نخواهیم داشت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان گفت: فرهنگ سازی برای صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف از اقدام های مهم برای جلوگیری از قطعی آب آشامیدنی در زمان اوج مصرف در فصل گرم سال است.
به گزارش ایرنا، تامین آب آشامیدنی مردم استان سمنان 80 درصد از چاه ها، 12 درصد از چشمه ها و هشت درصد از قنات ها تامین می شود، شرکت آب و فاضلاب شهری سمنان در قالب بیش از 241 هزار انشعاب به 636 هزار و 500 نفر در استان آبرسانی می کند.
1.5 درصد از مشترکان آب و فاضلاب شهری کشور در استان سمنان قرار دارند و سرانه مصرف آب در بخش خانگی در استان به ازای هر نفر 155 لیتر بر ثانیه است.
7339/6103
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آب و فاضلاب اصلاح الگوی مصرف شرکت آب و فاضلاب صرفه جویی فرهنگ سازی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۳۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک با حضور نزدیک به 40 نفر از هنرمندان این حوزه و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در شهرهای سمنان و شاهرود برگزار شد.

در این دوره آموزش تخصصی هنرمندان سفال و سرامیک استان با طراحی بدنه سفال، رفع معایب لعاب، اصلاح و بهینه‌سازی گل و اصلاح کوره و حرارت دهی آشنا شدند.

اولین روز از این دوره آموزشی، با حضور 20 هنرمند سفال و سرامیک شهرستان‌های سمنان، گرمسار، سرخه و مهدی‌شهر، در سمنان و دومین روز آن با حضور 20 هنرمند دیگر از شهرستان‌های شاهرود، دامغان و میامی، در شهرستان شاهرود برگزار شد.

این دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان باهدف افزایش سطح دانش فنی و هنری هنرمندان صنایع‌دستی و ارتقاء صنایع‌دستی استان با همکاری جهاد دانشگاهی استان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان برگزار شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898726

دیگر خبرها

  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان
  • کاهش چشم گیر حضور زباله گردها در تهران | مدیرعامل پسماند: ۸۰ درصد فعالیت زباله گردها کم شده است
  • میزان سفر‌های حمل ونقل عمومی درون شهری ۵۰ درصد است
  • افتتاح پایگاه سلامت مدارس در شاهرود
  • بارش باران در اقصی نقاط استان سمنان/ جاده ها لغزنده هستند
  • هدف‌ شرکت توسعه نیشکر : تولید ۷۰۰ هزار تُن شکر
  • حدود ۹۵ هزار مشترک تازه گاز تهرانی جذب شد
  • اولین جلسه کمیته مدیریت مصرف برق توزیع برق استان سمنان برگزار شد
  • اطلاعیه قطع برق در برخی مناطق سمنان و شاهرود