Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی عسکر جمشیدی ظهر چهارشنبه در آئین اختتامیه چهارمین جشنواره استانی گلستان خوانی که در تالار سعدی باشگاه فرهنگیان شیراز برگزار شد، با اشاره به بعضی از کارهای حوزه آموزش ابتدایی گفت: اجرای طرح‌هایی چون کار پایدار و ماندگار در دوران مدیریت ناپایدار، فرزند مرا عشق بیاموز و دگر هیچ، مشق عشق و گلستان خوانی از نمونه کارهایی است که به دلیل جذابیت و ارتباط مستقیمی که با دل مخاطب پیدا کرده به نحو مطلوب در سطح استان اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت: هم اکنون حدود ۲۵۰ هزار دانش آموز به صورت مستقیم در این طرح فعال هستند و حدود ۱۰ هزار معلم نیز این طرح را در مدراس اجرا می‌کنند.
جمشیدی بالا رفتن روحیه اعتماد به نفس، افزایش دامنه لغات، آشنایی و یادگیری صحیح ادبیات، تربیت مجریان توانمند، آموزش غیر مستقیم تئاتر، سرود و نمایش عروسکی، توجه به مهارت‌های زندگی، تقویت روحیه اشتیاق به کارگروهی و از همه مهمتر ایجاد شادی و نشاط در دانش آموزان را بخشی از دست آورده‌ای مهم گلستان خوانی برشمرد.
وی با بیان اینکه مدرسان میانی در صحیح خوانی و روان خوانی گلستان با آموزگاران همراه هستند، گفت: آموزگاران نیز گلستان سعدی را در کلاس درس در قالب سرود، تئاتر، اجرای دکلمه، نمایش عروسکی و کارهای گروهی به دانش آموزان خود آموزش می‌دهند که این امر موجب افزایش فعالیت‌های گروهی و درک متقابل بین آنها می‌شود.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس با اشاره به تدوین کتابی تحت عنوان "ورقی از گلستان در دبستان" گفت: در این کتاب حکایات و ضرب المثل هایی که هم خوانی با دوره ابتدایی داشته و بیشتر جنبه تربیتی دارد جمع آوری شده است که به طور رایگان در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.
وی گفت: اگر چه نقطه هدف ما دانش آموزان پایه چهارم تا ششم ابتدایی است، اما با توجه به جذابیت این طرح و استقبالی که از دانش اموزان دیدیم امروز در پیش دبستانی‌ها نیز شاهد اجرای گلستان خوانی هستیم.
جمشیدی گفت: کتاب گلستان نگاهی واقع بینانه به جامعه دارد و شعار نیست بر خلاف کتاب بوستان سعدی که در آن صرفاً جامعه ایده آلی را به تصویر کشیده لذا این کتاب را برای آموزش به عزیزانمان انتخاب کردیم.
وی کتاب گلستان را کتابی قابل فهم برای همگان دانست و گفت: این کتاب در ۸ باب تحت تأثیر سحر کلام سهل و ممتنع شیخ اجل سعدی شیراز به رشته تحریر در آمده است که همگان زبان او را درک می‌کنند و کلام او در زندگی ما جاری و ساری است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس افزود: سعدی در اثر ممارست با قرآن کریم دفتر نثرش را سروده است و در واقع تفاوت بارز تعلیم و تربیت زمان سعدی و حافظ با زمان ما این است که آنها اول حافظ قرآن می‌شدند و بعد به سراغ فراگیری علوم روز می‌رفتند.
جمشیدی همچنین، گفت: امیدوارم شما به عنوان مروجان اندیشه سعدی مشمول دعای او شوید و هر جا روید قدر بینید و بر سر نشینید.

کد خبر 4599330

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز آموزش و پرورش فارس سعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۳۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۴۰۰۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در جشنواره سفیران سلامت

معاون تربیتی بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان جنوبی از مشارکت ۴ هزار دانش آموز و ۱۲۰ فرهنگی در هشتمین جشنواره سفیران سلامت خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی گلدانی‌مقدم در آیین اختتامیه هشتمین دوره جشنواره سفیران سلامت استان خراسان جنوبی که در پژوهشکده تعلیم و تربیت استان برگزار شد اظهار داشت: امسال بیش از 4 هزار دانش آموز و 120 فرهنگی استان دربرگزاری این جشنواره شرکت کردند.

وی با اشاره به انتخاب 800 اثر برگزیده در مرحله شهرستانی هشتمین جشنوراه سفیران سلامت توسط داوران، گفت: از مجموع این تعداد اثر، 67 اثر جواز حضور و رقابت در مرحله استانی را به دست آوردند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به نقش سفیران سلامت ر ارتقای شاخش های بهداشت و سلامت فردی، اجتماعی، روحی، جسمی و توانمند سازی دانش آموزان در مواجه با تهدیدات آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: از مجموع 67 اثر راه یافته به مرحله استانی، پس از ارسال و داوری آثار در دبیرخانه کشوری این جشنواره، 5 اثر از آثار دانش آموزان استان به عنوان برگزیده کشوری معرفی شدند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان سفیر‌ سلامت می‌توانند زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و کم اثرکردن این گونه تهدیدات در مدارس و جامعه نقش آفرین باشند تصریح کرد: با مشارکت فعال سفیران سلامت می‌توانیم مدارس پاکیزه، سالم‌ و عاری از تهدیدات و  آسیب‌های اجتماعی و خطرات ناشی از آن باشیم.

گلدانی‌مقدم افزود: سفیران‌ سلامت زمانی که در این عرصه شروع به فعالیت می‌کنند باید بدانند که وظایف مهمی بر عهده دارند که باید به آن‌ها به خوبی عمل کنند که به عنوان سفیر سلامت کوشا و فعال شناخته شوند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: هشتمین جشنواره سفیران سلامت در رشته‌های قصه‌گویی، سرود، مدرسه کوچک، نقاشی، باغچه کوچک ساز، بهداشت، داستان مصور، فیلم کوتاه، اینفوگرافی، کاریکاتور و عکاسی برگزار شد.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • مشارکت ۴۰۰۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در جشنواره سفیران سلامت
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی/ اعلام قیمت کتب دوره ابتدایی
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • آغاز ثبت‌ سفارش کتاب‌های درسی از امروز
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • تصاویری از مراسم گرامیداشت شهدای دانش آموز در دبیرستان ایرانشهر گرگان
  • درس‌گفتار‌های سعدی‌خوانی، به مناسبت بزرگداشت سعدی برگزار شد