Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@05:23:21 GMT

220 هزار میلیارد ریال به مناطق سیل زده کشور اختصاص می یابد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۳۳۳۸

220 هزار میلیارد ریال به مناطق سیل زده کشور اختصاص می یابد

گچساران- ایرنا- نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه 98 برای مناطق سیل زده اعتبارات ویژه ای در نظر گرفته شده گفت: پنج درصد از اعتبارات ماده 10 ، 12 و قانون مدیریت بحران معادل 220 هزار میلیارد ریال به مناطق سیل زده اختصاص داده می شود.

هادی قوامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح ویژه ای برای تخصیص اعتبار لازم برای حمایت از مناطق سیل زده اکنون در کمیسیون برنامه و بودجه در حال تدوین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قوامی اظهار داشت: در این طرح، دستور برداشت از صندوق توسعه ملی برای حمایت از مناطق سیل زدگان نیز در صورت لزوم مطرح شده است.
وی با بیان اینکه در این طرح از منابع بودجه بیشتر استفاده خواهد شد گفت: در صورت کسری با مجوز مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی برداشت خواهد شد.
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این میزان با یوروی 100 هزار ریال محاسبه می‌شود، گفت: پیش بینی اولیه 2 میلیارد دلار بوده است.
وی در ادامه گفت: در سال 98 برای ایجاد اشتغال پایدار 400 تا 500 میلیارد ریال از منابع مختلف برای اشتغال در نظر گرفته شده است.
قوامی تصریح کرد: از این میزان تسهیلات طبق تبصره 18بیش از 12 هزار و 500 میلیارد تومان از منابع یک و نیم میلیارد دلار صندوق توسعه ملی به اشتغال روستایی و عشایری در سال 98 در نظر گرفته شده است.
وی به مطالبات فرهنگیان اشاره کرد و گفت: در بودجه 98 بیش از 45 هزار میلیارد ریال برای مطالبات فرهنگیان در سال 98 در نظر گرفته شده است.
اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در طول سفر سه روزه خود به استان کهگیلویه و بویراحمد امروز چهارشنبه از بافت فرسوده دوگنبدان، شهرک صنعتی و صنایع نفت و گاز دشت گز دیدن و در جلسه با فعالان اقتصادی و شورای اداری گچساران شرکت می کنند.
این نمایندگان روزهای پنج شنبه و جمعه در یاسوج در نشست شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت ،شورای برنامه ریزی و توسعه استان و نشست نمایندگان اتاق بازرگانی یاسوج شرکت می کنند و از کارخانه سیمان مارگون هم بازدید خواهند کرد.
2082/6110

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد اعتبارات سيل زدگان اختصاص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۳۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون برنامه هفتم توسعه به زودی ابلاغ خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، با اشاره به زمان ابلاغ برنامه هفتم توسعه، گفت: ایرادات باقیمانده از لایحه برنامه پنج ساله هفتم توسعه برطرف شده است و به زودی برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: درباره بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳، این بخش از لایحه بودجه هم اکنون در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است و با توجه به اینکه سقف درآمدها و هزینه‌های بودجه در بخش اول مشخص شده است، علی القاعده تغییرات قابل توجهی در این حوزه نباید داشته باشیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به احتمال استیضاح وزیر آموزش و پرورش، بیان کرد: این استیضاح از پیش از این مطرح بوده و گفت‌وگوهایی با نمایندگان درخواست‌کننده استیضاح مطرح شده تا به ایرادات و اشکالات پاسخ داده شود و نماینده استیضاح کننده گفت‌وگوها و مکاتباتی را با وزیر داشته است.

وی در ادامه اظهار کرد: البته با توجه به زمان اندک باقیمانده از کار مجلس بعید است که نوبت به این گونه مسائل برسد.

کد خبر 6080347

دیگر خبرها

  • مطالعات جدید برای ایجاد توازن میان مناطق غنی و فقیر درون استان ها / شاخص های توسعه درون استان‌ها نامتعادل توزیع شده اند
  • اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد
  • شعار سال باید در ابعاد مختلف تحقق یابد
  • اختصاص فضای بیشتر به نمایشگاه کتاب با توسعه مصلی
  • نخستین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • اولین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • وزیر ارشاد: قیمت بلیط کنسرت‌ها به زیر یک میلیون تومان کاهش می‌یابد
  • قانون برنامه هفتم توسعه به زودی ابلاغ می‌شود
  • قانون برنامه هفتم توسعه به زودی ابلاغ خواهد شد
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت