Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@21:36:16 GMT

سرمازدگی به 80 درصد باغات خنداب خسارت وارد کرد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۳۴۰۲

سرمازدگی به 80 درصد باغات خنداب خسارت وارد کرد

«رضا حسین اسماعیلی » روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 6 هزار هکتار باغات میوه هسته دار از جمله هلو، سیب و زردآلود و 200 هکتار مزرعه کلزا در شهرستان خنداب وجود دارد که کاهش دما در مدت 2 روز گذشته بر اساس پیش بینی های اولیه، خسارت های فراوانی به این اراضی وارد کرده است.
وی ادامه داد: 6 هزار و 500 هکتار باغ انگور در شهرستان خنداب وجود دارد که سرمازدگی بر اساس پیش بینی های اولیه انجام شده توسط کارشناسان جهاد کشاورزی به 30 تا 40 درصد این باغ ها خسارت وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس جهاد کشاورزی خنداب خاطر نشان کرد: 6 هزار هکتار گندم دیم، سه هزار هکتار گندم آبی و سه هزار هکتار جو آبی در این شهرستان وجود دارد که پیش بینی می شود سرمازدگی خسارت هایی در این اراضی ایجاد کرده باشد.
اسماعیلی گفت: با توجه به کاهش دمای هوای شهرستان خنداب به زیر صفر و انجماد محصولات کشاورزی، اکنون امکان تعیین خسارت قطعی سرمازدگی به باغ ها و اراضی کشاورزی در این شهرستان امکان پذیر نبوده و با افزایش دما در 2 تا سه روز آینده و ذوب شدن یخ زدگی، رقم قطعی خسارت ها اعلام می شود.
شهرستان خنداب ازجمله قطب های مهم کشاورزی استان مرکزی با 70 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری جنوب غربی اراک واقع شده است.
55 هزار نفر جمعیت این شهرستان روستایی و 15 هزار نفر در شهر ساکن هستند.
1955/3075
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان مرکزی جهاد کشاورزی کشاورزی محصولات کشاورزی خسارت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۳۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند

ایسنا/خراسان جنوبی فرماندار شهرستان زیرکوه گفت: با توجه به طغیان رودخانه‌های بخش شاسکوه، تمامی نیروها در حال خدمت‌رسانی در این منطقه هستند.

محمد غیرتی، در گفت و گو با ایسنا گفت: در پی بارندگی های شدید از روز گذشته در شهرستان زیرکوه، بند خاکی نوده و طغیان تمامی رودخانه های بخش شاسکوه شکست.

وی افزود: تمام نیروها در حال خدمت رسانی هستند و برای ماشین آلات سنگین و لودر جهت مدیریت سیلاب فراخوان داده شده است.

فرماندار زیرکوه اظهار کرد:خسارت جدی به قنوات، بخش کشاورزی، باغات، زیرساخت ها زیرکوه به ویژه شهر حاجی آباد و آبیز وارد شده است.

وی با بیان اینکه حجم بارندگی بسیار بیشتر از پیش بینی ها بوده گفت: حجم خسارت ها هم بسیار بالاست و امکانات شهرستان پاسخگوی نیاز این شهرستان نیست و نیازمند کمک تمامی شهرستان های استان هستیم.

 غیرتی افزود: با توجه به احتمال ادامه بارش ها امکان افزایش خسارت ها بالاست و هم اکنون هیچ برآوردی نمی شود کرد.

وی یادآورشد: بیشتر قنات ها به صورت جزئی آسیب دیده اند و به تعدادی هم آسیب کلی وارد شده است.

 فعالیت سامانه بارشی جدید از عصر سه شنبه در خراسان جنوبی آغاز شد و امروز در برخی مناطق استان شدت گرفت.

بارش‌های رگباری باعث جاری شدن روان آب در معابر شهری و روستایی شهرستان‌ زیرکوه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: بارندگی‌های امروز به بخش‌هایی از راه‌های روستایی در مناطق غرب استان خسارت زد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد
  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد
  • تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند
  • خسارت ۱۸۴ میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به ۶۰ بنای تاریخی سیستان و بلوچستان
  • هشدار سرمازدگی به باغداران همدانی
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار
  • خسارت ۶۸۰ میلیارد تومانی بارندگی درخراسان جنوبی
  • صدور هشدار نارنجی برای بخش کشاورزی در استان سمنان
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری