Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@12:08:45 GMT

فرماندار : بیشتر خسارت سیل سال 97 تنکابن جبران شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۳۵۱۰

فرماندار : بیشتر خسارت سیل سال 97 تنکابن جبران شد

نوشهر- ایرنا - فرماندار تنکابن با رد این ادعا که دولت خسارت های سیل مهر ماه سال 97 این شهرستان را جبران نکرد ، گفت : دولت با استفاده از تمامی ظرفیت ها، بیشتر خسارت های وارد شده به بخش های مختلف را جبران کرد ولی در بعضی بخش ها انتظارات بیشتر از توان و ظرفیت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، نماینده مردم تنکابن ، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی که بتازگی از وی در رسانه های محلی منتشر شد ، ادعا کرد که با گذشت هشت ماه از سیل تنکابن و و برآورد خسارت 700 میلیارد تومانی ، هنوز خبری از جبران آن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بارش شدید باران به همراه سیلی که 11 مهر ماه سال گذشته در شهرستان تنکابن در غرب مازندران جای شد ، بر اساس برآورد مسئولان بیش از 700 میلیارد تومان به تاسیسات زیربنایی، مسکونی و کشاورزی در غرب مازندران خسارت وارد کرده بود که از جمله آن تخریب دستکم 12 دهنه پل و آسیب رساندن به بیشتر از 2 هزار و 500 واحد مسکونی، دهها واحد تجاری و صنعتی و همچنین زمین های کشاورزی، زیرساخت های اولیه مانند راه و دیگر تاسیسات بود.
دولت در همان زمان در کمتر از 2 هفته پس از وقوع سیل مبلغ 2 هزار میلیارد ریال برای جبران خسارت و کمک به سیلزدگان این شهرستان اعتبار اختصاص داد که 230 میلیارد ریال آن اوایل ماه آبان به صورت بلاعوض به مردم و کشاورزان از سوی جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن پرداخت شد و 500 میلیارد ریال هم بر اساس مصوبه هیات دولت برای ترمیم و باز سازی زیر ساخت های شهری و 400 میلیارد ریال برای زیر ساخت های روستایی تخصیص یافت ، ضمن این که 860 میلیارد ریال هم در قالب تسهیلات با بهره چهار درصدی برای خسارت دیدگان روستائی و پنج درصدی برای شهرنشینان با باز پرداخت 15 ساله تخصیص داد.
سید امیر حسینی جو روز چهارشنبه در واکنش به اظهارات نماینده مجلس به خبرنگار ایرنا گفت : دولت با وجود تمامی مشکلات از همه ظرفیت ها برای جبران خسارت سیل در تنکابن استفاده کرد تا مردم از شرایط نامطلوب زندگی خارج شوند.
وی افزود : سیل مهرماه سال گذشته به حوزه های زیرساختی حدود 30 میلیارد تومان خسارت وارد کرد که در کمتر از یک هفته توسط دستگاههای مربوطه جبران شد.
حسینی جو برآورد کارشناسی خسارت سیل در تمامی حوزه ها را 670 میلیارد تومان اعلام کرد و توضیح داد : بر اساس اعلام شرکت برق بیش از 20 میلیارد تومان برای جبران خسارت در این حوزه هزینه شده که شامل نصب ترانس ، کاشت تیر چراغ برق و رفع قطعی برق در حوزه های شهری و روستایی بوده است.
فرماندار تنکابن توضیح داد : در حوزه های گازرسانی ، مخابرات و راهداری نیز با خسارت های جدی مواجه بودیم که بلافاصله دستگاههای مربوطه در این زمینه ورود کردند و مشکلات را در سریع ترین زمان ممکن برطرف کردند.
وی به ابلاغ اعتبار 18 میلیارد و 400 میلیون تومانی از محل حوادث غیرمترقبه استان اشاره کرد و گفت : این رقم در حوزه راهداری 21 میلیارد تومان به شهرستان اختصاص داده شد و هم اکنون برخی دستگاههای مربوطه در مرحله امضای تفاهمنامه و برخی دیگر در مرحله معرفی پیمانکار هستند.
حسینی جو افزود : در حوزه بنیاد مسکن نیز تسهیلات 35 و 50 میلیون تومانی برای حوزه های شهری و روستایی با بهره کم در نظر گرفته شد ، ضمن این که برای واحدهای مسکونی که دچار آبگرفتگی شده بودند نیز مبالغی از 2 الی 4 میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت شد و در این راستا بسیاری از افراد آسیب دیده پس از تشکیل پرونده جهت دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شدند.
** انتظارات کشاورزان
وی عمده مشکلات ناشی از سیل مهرماه سال گذشته را مربوط به بخش کشاورزی دانست و توضیح داد : در حوزه کشاورزی حدود 229 میلیارد تومان برآورد خسارت داشتیم و عمده نگرانی های مردم بیشتر در این حوزه است که با پیگیری های صورت گرفته این نگرانی ها توسط استاندار به مقام های کشوری انتقال داده شد.
حسینی جو گفت : تاکنون اقداماتی از قبیل امهال و استمهال بدهی های کشاورزان به بانک ها صورت گرفته ، اما انتظار اساسی آنها بازسازی و احیاء زمین های کشاورزی است که امیدواریم هر چه سریع تر صورت گیرد.
وی همچنین به عدم ایمنی راههای ارتباطی در حوزه منابع طبیعی شهرستان اشاره کرد و بیان داشت : در حوزه راه های ارتباطی منابع طبیعی به دلیل متوقف شدن فعالیت شرکت های جنگلداری دچار مشکلاتی هستیم که باید به صورت ویژه پیگیری شود.
فرماندار تنکابن گفت : شهرستان تنکابن به صورت میانگین دچار سیلاب های متعددی بوده و این نگرانی به واسطه آب شدن برف در اردیبهشت و خرداد امسال نیز همچنان ادامه دارد که باید اقدامات پیشگیرانه ای در این زمینه صورت گیرد.
شهرستان 166 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.
/1602/7513/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل خسارت تنكابن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۳۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از بارش خسارت‌بار تگرگ در بخش اسماعیلی جیرفت تا برف شادی در سربیژن 

ایسنا/کرمان فرماندار جیرفت از بارش تگرگ در بخش اسماعیلی این شهرستان خبر داد که به بخش کشاورزی خسارت وارد کرده است.

احمد بلندنظر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به هشدارهای هواشناسی مبنی بر بارش‌ها به صورت تگرگ، باران و برف در مناطق مستعد استان که جنوب هم تحت تاثیر این سامانه قرار دارد، اظهار کرد: ساعاتی پیش شاهد بارش تگرگ در بخش اسماعیلی جیرفت بودیم و این بارش به باغات مرکبات، نخلستان‌ها و مزارع کشاورزی خسارت وارد کرده است.

وی همچنین خسارت به برخی از زیرساخت‌های عمومی را از دیگر پیامدهای سامانه بارشی اخیر در بخش اسماعیلی دانست که میزان خسارات در بخش کشاورزی و زیرساخت‌ها در دست بررسی است.

بلندنظر بررسی دقیق میزان خسارات را مستلزم ارزیابی تیم‌های کارشناسی در بخش‌های مختلف دانست که به زودی با هماهنگی با دستگاه‌های ذیربط انجام خواهد شد.

وی با ابراز نگرانی از بارش‌های خسارت بار به شکل تگرگ و رعد و برق که امروز شاهد این پدیده بارشی بودیم، اظهار کرد: با توجه به فصل گل‌دهی باغات مرکبات و بودهی نخلستان‌ها، لذا خسارت به بخش کشاورزی قابل توجه خواهد بود.

فرماندار جیرفت همچنین از آغاز بارش برف در مناطق کوهستانی از جمله سربیژن از توابع بخش ساردوئیه خبر داد که خوشحالی عشایر و مردم را به همراه دارد.

وی از احتمال سرمازدگی باغات در مناطق سردسیر در پی اعلام هواشناسی ابراز نگرانی کرد.

فرماندار جیرفت از آماده باش دستگاه‌های امدادی و ستاد مدیریت بحران خبر داد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • از بارش خسارت‌بار تگرگ در بخش اسماعیلی جیرفت تا برف شادی در سربیژن 
  • تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران سیل سیستان و بلوچستان
  • چاره اندیشی برای جبرانِ خسارتِ مزارعِ گندمِ پارس آباد
  • ◄ فقط چند قدم تا افتتاح فاز نخست محور قزوین الموت تنکابن
  • تخصیص‌ ۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران سیل سیستان و بلوچستان
  • ۵۰۰۰ میلیارد ریال برای جبران سیل سیستان و بلوچستان اختصاص داده شد
  • پنج هزار میلیارد ریال برای جبران سیل سیستان و بلوچستان اختصاص یافت
  • بازار ماهی فروشان شهرستان تنکابن با ۷۰ سال قدمت
  • عقب ماندگی‌های حوزه سلامت و آموزش در دشتی جبران شود
  • راه اندازی پیشخوان کتاب در ادارات نقده