Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-18@05:50:28 GMT

خريد تضميني گندم و کلزا در حاجي آباد آغاز شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۳۶۲۶

خريد تضميني گندم و کلزا در حاجي آباد آغاز شد

خبرگزاري آريا - بندرعباس-ايرنا- رييس اداره تعاون روستايي حاجي آباد گفت: خريد تضميني گندم و کلزا از کشاورزان، با شروع برداشت نخستين خوشه هاي اين محصولات، درحاجي آباد آغاز شد.

به گزارش ايرنا، فرشيد درستکار روز چهارشنبه درحاشيه بازديد از مراکز خريد حاجي آباد پيش بيني کرد: در سال زراعي امسال، بيش از 40 هزار تن گندم و 500 تن کلزا برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه تا کنون 700 تن گندم خريداري شده است خاطر نشان کرد: اتحاديه تعاون روستايي حاجي آباد با هماهنگي شرکت هاي زير پوشش، گندم و کلزا به نرخ تضميني خريداري و به سيلوها و انبارهاي استاندارد ارسال مي کند.
اين مقام مسوول با اشاره به اين که اتحاديه تعاون روستايي حاجي آباد به عنوان مباشر خريد شرکت غله و خدمات بازرگاني منطقه 6 اقدام به خريد تضميني مي کند اظهار داشت: در اين ارتباط هماهنگي لازم با راه اندازي مراکز خريد شبکه تعاون روستايي انجام شده است.
رييس اداره تعاون روستايي حاجي آباد بيان داشت: خريد تضميني گندم در اين شهرستان متناسب با سطح زيرکشت، ميزان برداشت، کاهش هزينه حمل و جلوگيري از هدر رفتن وقت، در همان منطقه انجام مي شود.
وي اضافه کرد: هزينه گندم معمولي با پايين آمدن 4درصد مفيد و 2درصد غير مفيد به ارزش 17هزار ريال و همچنين کلزا با 34 هزار و 900 هزار ريال خريداري مي شود.
رييس اداره تعاون روستايي حاجي آباد تصريح کرد: در حال حاضر 4 مرکز خريد تضميني گندم مجاز متعلق به تعاوني روستايي در مناطق مختلف اين شهرستان شامل گهکم، طاشکوئيه، احمدي و فارغان مستقر هستند و خريد تضميني گندم از کشاورزان را به عهده دارند.
درستکار با اشاره به اين که خريد تضميني گندم و کلزا تا اواخر خرداد 98 ادامه دارد گفت: در صورتي که قيمت خريد محصول امسال تغييراتي داشته باشد، مابه تفاوت آن پس از محاسبه به کشاورزان پرداخت مي شود.
9944 /6048
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۳۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمد محمدی در بجنورد، اظهار داشت: تعیین نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومانی قیمت خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۳ مناسب و معقول نیست. طبق آخرین نرخ تعیین شده شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی قیمت تعیین شده برای سال زراعی ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ مبلغ ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شد که متاسفانه این امر مطابق انتظار پیش نرفت و در نهایت به نرخ فعلی رسید.

بیشتر بخوانید: دستورالعمل خرید توافقی گندم اعلام شد + جزئیات

وی افزود: عدم تعادل قیمت گندم و خرید تضمینی با میزان تورم همخوانی نداشته و موجبات نارضایتی گندم‌کاران را در پی داشته است، چرا که در فصل کشت و نرخ‌گذاری دولت و مجامع قیمت‌گذاری ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده بود که با وضعیت عملا دسترنج این قشر زحمت‌کش مغفول مانده و دیده نشده است.

محمدی گفت: به همین دلیل وزارت جهاد کشاورزی بایدت روی این امر نظارت ویژه‌ای اعمال و از عدم اختلاف فاحش در نرخ‌گذاری بر اساس میزان تورم اقدام می‌کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی بجنورد با بیان اینکه گندم محصول استراتژیک کشور بوده و نرخ آن در میزان تولید موثر است، افزود: باید در خرید تضمینی گندم به عنوان محصول استراتژیک و راهبردی در مسیر رسیدن به خودکفایی در تولید مشوق‌های ویژه به گندم‌کاران اعطا و نرخ واقعی در تولید محصول و خرید آن در زمان فصل کشت اعلام و برآورد شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227448 برچسب‌ها گندم

دیگر خبرها

  • گندمکاران چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • ثبت نام کشاورزان در سامانه پهنه بندی، شرط خرید گندم
  • خرید تضمینی گندم به ۲۰۰ هزار تن رسید
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • نرخ فعلی خرید تضمینی گندم با میزان تورم هم‌خوانی ندارد
  • پیش بینی خرید تضمینی ۸۰۰هزار تن گندم از کشاورزان کرمانشاه
  • آماده‌سازی ۶۰ مرکز برای خرید تضمینی گندم
  • خرید تضمینی بیش از ۲۶ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • آماده‌سازی ۶۰ مرکز خرید تضمینی گندم در کرمانشاه
  • پیش بینی تولید ۳۹۹ هزار تن گندم در سال جاری