Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@17:06:01 GMT

مرحوم کشاورز براي دادرسي عادلانه بسيار تلاش کرد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۳۸۷۰

مرحوم کشاورز براي دادرسي عادلانه بسيار تلاش کرد

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا- معاون حقوقي رييس جمهوري گفت: مرحوم «بهمن کشاورز» در دو حوزه دادرسي عادلانه و استقرار حقوق و آزادي هاي مردم بسيار تلاش کرد که شايسته تقدير است.

«لعيا جنيدي» در حاشيه جلسه امروز - چهارشنبه - هيات دولت در گفت و گو با خبرنگار سياسي ايرنا به نقش و جايگاه مرحوم بهمن کشاورز اشاره کرد و اظهارداشت: آن مرحوم حقوقدان بسيار فعال و وکيل شناخته شده اي بود؛ بايد براي اقدامات و فعاليت هاي وي در حوزه «دادرسي عادلانه» و«استقرار حقوق و آزادي هاي مردم» که در نوشته هاي آن مرحوم کاملا مشخص و مشهود است، ارزش قائل شويم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون حقوقي رييس جمهوري همچنين تلاش هاي مرحوم کشاورز را براي تشکل‌هاي صنفي وکلا، اقدامات درخور تقدير عنوان کرد و گفت: بايد از همه کساني که در ساماندهي تشکل‌هاي حرفه اي و توانمند کردن آنها که مرحوم کشاورز نمونه برجسته از اين اشخاص در حوزه حقوق است، تقدير و تجليل شود زيرا هر جامعه اي بيش و پيش از هر چيزي، با نهادهاي مدني و حرفه اي خود سامان مي يابد.
جنيدي همچنين با تسليت در گذشت بهمن کشاورز به خانواده و فرزندان وي و ابراز همدردي با آنها، اظهار داشت: معاونت حقوقي رييس جمهوري هم به صورت رسمي پيام تسليت صادر و منتشرمي کند.
به گزارش ايرنا، بهمن کشاورز وکيل دادگستري و حقوقدان برجسته کشور صبح روز گذشته (سه شنبه) در 75 سالگي به علت عارضه قلبي در بيمارستان مهراد تهران در گذشت.
کشاورز متولد 1323 وکيل پايه يک دادگستري و رييس پيشين اتحاديه سراسري کانون ‌هاي وکلاي دادگستري ايران (اسکودا) بود، وي در فاصله سال هاي 1384 تا 1390 و 1392 تا 1396 رياست اين اتحاديه را برعهده ‌داشت.
کشاورز که بيشتر به دليل وکالت غلامحسين کرباسچي شهردار پيشين پايتخت در جريان دادگاه موسوم به پرونده شهرداري تهران که يک سال پس از انتخابات دوم خرداد 76 و پيروزي اصلاح طلبان درسال 1377 برگزار شد، نزد افکارعمومي ايران شناخته شده‌ است.
بهمن کشاورز تحصيلات متوسطه را در دبيرستان هاي البرز و دارالفنون به اتمام رسانده و پس از آن در رشته قضايي دانشگاه تهران و سپس فوق ليسانس جزا در دانشگاه ملي سابق (شهيد بهشتي) و بالاخره رشته فوق ليسانس حقوق خصوصي را هم در دانشگاه شهيد بهشتي تحصيل کرده است.
وي بلافاصله پس از سربازي در سال 1350 با اخذ پروانه وکالت به وکالت پرداخته است و هيچ گونه شغل آزاد ديگري نداشته است.
از جمله آثار بهمن کشاورز، آيين تنظيم قراردادها، آيين نگارش حقوقي و کليات عملي علم حقوق (جلد اول و دوم)، سرقفلي و حق کسب و پيشه و تجارت در حقوق ايران و فقه اسلام، بررسي تحليلي قانون جديد روابط موجر و مستأجر مصوب 1376، متن محشاي قانون و آيين ‌نامه اصلاح قانون تشکيل دادگاه‌هاي عمومي و انقلاب معروف به قانون احياء دادسرا، هنر دفاع در دادگاه‌هاي استراتژي و تاکتيک (هنر دفاع در دادگاه جنايي ج 1) و(هنر دفاع در دادگاه حقوقي ج 2) بوده است.
سيام**3070** 1336
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۳۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مریم نواز شریف: تمام تلاش خود را برای گسترش بیش از پیش روابط ایران و پاکستان به کار خواهم گرفت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر به پاکستان، ظهر امروز به وقت محلی در دیدار خانم «مریم نواز شریف» سروزیر ایالت پنجاب، با بیان اینکه روابط دو کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره روندی رو به رشد و ارتقا داشته است، اراده سران دو کشور برای گسترش همکاری‌ها را باعث بی‌اثر شدن تلاش‌های برخی کشور‌ها برای خدشه وارد کردن به روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد عنوان کرد.

رئیس جمهور تبادل ظرفیت‌های متنوع متقابل را زمینه تأمین منافع دو ملت و افزایش قدرت دو کشور دانست و با بیان اینکه مانعی بر سر راه گسترش روابط فیمابین نیست، گفت: هدف از سفر بنده به لاهور ادای احترام به مرحوم اقبال لاهوری و تقویت روابط فرهنگی دو کشور است چرا که لاهور نماد فرهنگی پاکستان محسوب می‌شود. ایالت پنجاب و شهر لاهور صرفاً یک منطقه فرهنگی نیست، بلکه به سرعت در حال پیشرفت است و امیدوارم در دوره مدیریت سرکارعالی در این منطقه شاهد شتاب بیشتر توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آن باشیم.

رئیسی شخصیت مرحوم اقبال لاهوری را در بین ایرانیان شناخته شده و محترم توصیف کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان شخصیتی فرهنگی و فرهنگ‌دوست از مرحوم اقبال لاهوری تحت عنوان ستاره آسمان شرق یاد کرده‌اند. همچنین دلدادگی و علاقه مردم پاکستان به امام رضا (ع) کم‌نظیر و مثال‌زدنی است.

در این دیدار خانم «مریم نواز شریف» نیز با ابراز تشکر و خرسندی از سفر دکتر رئیسی به ایالت پنجاب و حضور در مزار مرحوم اقبال لاهوری و نیز حضور در دانشگاه «جی‌سی‌یو» این شهر به عنوان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جنوب آسیا که در سال ۱۸۶۴ تأسیس شده است، گفت که تمام تلاش خود را برای گسترش بیش از پیش روابط ایران و پاکستان به کار خواهد گرفت.

در این دیدار دو طرف با توجه به پیشینه فرهنگی مشترک و توجه به زبان فارسی در پاکستان، برای گسترش آموزش زبان فارسی در پاکستان توافق کردند و رئیس جمهور ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در این زمینه، به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مأموریت داد برای تمهید زمینه‌ها و مقدمات این مسئله با مسئولان پاکستانی مربوطه همکاری لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازگشت بهزاد خلج به تلویزیون/ «آقای قاضی؛ شعبه ۱۲۱» روی آنتن شبکه دو می‌رود
  • مریم نواز شریف: تمام تلاش خود را برای گسترش بیش از پیش روابط ایران و پاکستان به کار خواهم گرفت
  • دادگاه های برخط گامی برای شفاف سازی است
  • رئیسی: برخی کشورها برای خدشه وارد کردن به روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد تلاش می‌کنند
  • برخی کشورها برای خدشه وارد کردن به روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد تلاش می‌کنند
  • لیست دادگاه های تبریز
  • «آقای قاضی» به شبکه دو می آید
  • امام گفتند امروز، موضوع‌شناسی هم کار فقیه است!
  • اولین دادگاه برخط در دادگاه بخش قلعه نو در سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • نظریه منسجم فقهی درباره آزادی نداریم