Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@13:51:52 GMT

رهاسازی بخشی از آب سد درودزن

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۳۸۸۶

رهاسازی بخشی از آب سد درودزن

استاندار فارس اعلام کرد:۱۲۰ میلیون مترمکعب آب سد درودزن با هدف آبیاری اراضی کشاورزی پایین دست، رها شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، عنایت‌الله رحیمی، چهارشنبه 4 اردیبهشت طی دستوری از سازمان آب منطقه‌ای خواست تا مقدار ۱۲۰ میلیون مترمکعب آب سد درودزن در شهرستان مرودشت با هدف آبیاری اراضی کشاورزی پایین دست، رها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیمی این اقدام را در راستای تحقق شعار رونق تولید و براساس خواسته کشاورزان منطقه دانست و با یادآوری اینکه اراضی پایین دست سد درودزن شامل بخش‌هایی از زمین‌های کشاورزی شهرستان‌های مرودشت، شیراز و خرامه می‌شود، اجرایی شدن این دستور از امروز چهارشنبه 4 اردیبهشت را مورد تاکید قرار داد.

استاندار فارس با یادآوری اینکه رهاسازی آب از سد درودزن امسال و پس از ده سال خشکسالی انجام خواهد شد، از کشاورزان استان خواست به سمت کاشت گیاهان کم آب‌بر و تغییر الگوی کشت حرکت کرده و بهره وری در آب را ارتقاء بخشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۳۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ۱۰ بنای غیرمجاز در شهرستان البرز

علیرضا برخی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان البرز گفت: با تخریب ۱۰ بنا‌ی غیرمجاز بالغ بر  ۱۱ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی این شهرستان به چرخه تولید بازگشت.

برخی افزود: این عملیات در راستای جلوگیری از تغییرکاربری‌های غیرمجاز و اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها اجرا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان البرز گفت: این بنا‌های غیرمجاز شامل دیوار و فنس کشی و محوطه سازی و گودبرداری بوده که با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی، نیروی انتظامی و عوامل راهداری و اداره امور اراضی شهرستان اجرا شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • علت تاخیر در رفع تداخلات اراضی کشاورزی چه بود؟
  • فراخوان جذب سرباز امریه‌ای در امور اراضی کشور
  • «جهش تولید در دیمزارها» بستر «مشارکت مردم» در بخش کشاورزی
  • ۱۶ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان سمنان شناسایی شد
  • حال خوش آهوان در دشت مغان
  • کشت گندم در ۵۹ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری
  • قائم شهر شهرستان پیشرو در کشت مکانیزه برنج
  • قلع و قمع ۲۶ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان قزوین
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در ۱۸۹ هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی
  • قلع و قمع ۱۰ بنای غیرمجاز در شهرستان البرز