Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر امارات در آلمان از برلین خواست که به قراردادهای صادرات تسلیحات خود به این کشور پایبند باشد و آن‌ها را اجرایی کند. ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲ بین الملل اروپا آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، توقف صادرات تسلیحات آلمان به کشورهای شرکت کننده در جنگ یمن از جمله امارات موجبات نارضایتی این کشور عربی را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر امارات در برلین حالا از این کشور درخواست کرده است که به قراردادهای موجود در زمینه صادرات تسلیحات به این کشور پایبند باشد.

"علی عبدالله الاحمد"، سفیر امارات در برلین در این باره به خبرگزاری آلمان گفته است که ما می دانیم که صنعت تسلیحات آلمان آماده است همه کالاهای را به ما تحویل دهد و ما انتظار داریم که شرایط قراردادی که مورد توافق همه طرف ها قرار گرفته است برآورده شود.

کشور امارات هم مانند عربستان سعودی از جمله کشورهایی است که توقف صادرات تسلیحات آلمان که اتحادیه احزاب متحد مسیحی و سوسیال دموکرت ها حدود یک سال پیش در توافق ائتلافی خود درباره آن توافق کردند شامل حال آن هم می شود. بر اساس توافق احزاب دولت ائتلافی آلمان هیچ گونه مجوز صادرات تسلیحاتی به کشورهایی که مستقیما در جنگ یمن مشارکت دارند نباید وجود داشته باشد. البته همچنان یک درب عقبی برای تصویب این گونه مجوزها باز نگه داشته شد که از طریق آن همچنان برخی صادرات تسلیحات به این کشورها وجود داشت.

دولت آلمان البته بر این مسئله تاکید دارد که کالاهای تسایحاتی تولید آلمان نباید در جنگ یمن مورد استفاده قرار گیرد. اما در امارات برای این مسئله فهم و درک کافی وجود ندارد.

معمای کمک مالی سعودی و امارات به شورای نظامی در سودانسفیر امارات، مغرب را ترک کرده است

الاحمد در بخش دیگری از این مصاحبه تصریح کرد که همسایگی ما بسیار خشن است. ما تسلیحات نظامی را برای اهداف معینی استفاده می کنیم. ما نمی خواهیم این تسلیحات را به کار ببریم اما بعضی وقت ها باید آن را مورد استفاده قرار دهیم.

امارات متحده عربی و بسیاری از دیگر کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی حدود 4 سال است که در جنگ یمن شرکت می کنند. بر اساس ارزیابی سازمان ملل این جنگ به بزرگترین فاجعه انسانی دنیا تبدیل شده است.

 چندی پیش نتایج یک بررسی نشان داد که سلاح‌های آلمانی در جنگ یمن و به‌میزان بیشتری از آنچه قبلاً مشخص شده است مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بر این اساس نیروهای نظامی امارات متحده عربی و عربستان سعودی از تکنولوژی‌های تسلیحاتی زمینی، دریایی و هوایی آلمان در جنگ یمن استفاده می‌کنند.

نمایندگان دولت فدرال آلمان قبلاً بارها اظهار داشته بودند که هیچ اطلاعاتی درباره استفاده از تکنولوژی‌های تسلیحاتی این کشور در جنگ یمن ندارند.

این تحقیق انجام‌شده مبتنی بر تصاویر ویدئویی و ماهواره‌ای است که با این روش تیم موسوم به "GermanArms" توانستند مجموعه‌ای از سیستم‌های تسلیحاتی از آلمان را در یمن کشف کنند.

از جمله این تسلیحات، کشتی جنگنده و همچنین تجهیزات تسلیحاتی روی وسایل نقلیه نظامی اماراتی دیده شده که ساخت آلمان بوده است، همچنین تانک‌هایی با موتورهای آلمانی در یمن دیده شده است، همچنین بر اساس این تحقیق شواهد جدیدی وجود دارد که بسیاری از وسایل نقلیه و جنگنده‌ها و تورنادوهای عربستان سعودی که در این جنگ استفاده می‌شود با تجهیزات مهم آلمانی مجهز شده است.

الاحمد در بخش دیگری از این مصاحبه تاکید کرد که کشورش هم مانند آلمان به یک راه حل سیاسی برای درگیری ها در یمن علاقمند است. هیچ راه حل نظامی برای این بحران وجود ندارد. اگر کسی به ائتلاف جنگ یمن انتقاد وارد می کند باید خود به این سوال پاسخ دهد که این کشور چه نقشی را برای راه حل صلح در یمن ایفا کرده است.

وی افزود: من می خواهم بگویم که آلمان می تواند اقدامات بیشتری انجام دهد. من به عنوان یک سفیر در آلمان اعتقاد دارم که آلمان یک نقش بسیار واضح تری را نه تنها در بحران یمن بلکه در دیگر مسائل منطقه می تواند ایفا کند.

اخیرا میزان صادرات تسلیحات آلمان کاهش پیدا کرده است. خریدار اصلی کالاهای تسلیحاتی آلمان در سه ماهه اول سال جاری میلادی آمریکا با خرید کالاهای تسلیحاتی به ارزش 169.1 میلیون یورو و انگلیس با 156.9 میلیون یورو بوده است و بعد از آن هم استرالیا (87.8 میلیون)، مراکش (56.1 میلیون) و اتریش (54.6 میلیون) قرار می گیرد.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "امارات" اخبار "آلمان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار امارات اخبار آلمان اخبار امارات اخبار آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۳۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، رزمایش نظامی مشترک تحت عنوان «پرچم صحرا» با مشارکت ۱۰ کشور آسیایی و اروپایی به همراه آمریکا در امارات متحده عربی آغاز شد.

پایگاه خبری «ارم نیوز» روز دوشنبه گزارش داد که رزمایش نظامی امارات متحده عربی با عنوان «پرچم صحرا» با مشارکت کشورهای منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای شامل ترکیه، عربستان، عمان، کویت، آمریکا، کره‌جنوبی، فرانسه، انگلیس و آلمان آغاز شد.

وزارت دفاع امارات با انتشار بیانیه‌ای ضمن اشاره به هدف از برگزاری این رزمایش که ارتقای عملکرد و آمادگی رزمی کشورهای شرکت کننده عنوان شده است، اعلام کرد: ورود نیروهای هوایی از کشورهای مختلف دوست به امارات تکمیل شده و پایان یافته است.

این رزمایش ۲۵ روز ادامه خواهد داشت.

پیشتر، وزارت دفاع امارات متحده عربی نیز در توئیتر اعلام کرد که این رزمایش با هدف افزایش دادن آمادگی رزمی و تبادل تجربه‌های نظامی میان نیروهای کشورهای شرکت کننده برگزار می‌شود.

رزمایش «پرچم صحرای ۸» ماه مارس گذشته با مشارکت بین‌المللی در امارات متحده عربی برگزار شد.

کد خبر 6085941

دیگر خبرها

  • ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • ۵۱ هزار درخواست صدور مجوز الکترونیکی در استان مرکزی ثبت شد
  • ثبت ۱۰۰۰ درخواست صدور مجوز الکترونیکی در استان مرکزی
  • البرز رتبه هشتم کشوری در صدور مجوزهای برخط کسب و کار در کشور است
  • رونمایی انگلیس از بزرگترین بسته کمک نظامی به کی‌یف
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • ◄ افزایش حجم تجارت ایران با 15 کشور همسایه در سال 1402
  • آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور
  • ۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد
  • از نحوه ساخت پهپاد‌های جنگی تا فروش تسلیحات به روسیه در مستند «پرچمدار» + فیلم