Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@04:14:10 GMT

جشنواره سراسری شعر «شهد شهود» در خوزستان برگزار می شود.

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۳۹۳۲

جشنواره سراسری شعر «شهد شهود» در خوزستان برگزار می شود.

مراسم رونمایی از پوستر و تندیس جشنواره سراسری شعر «شهد شهود» بزرگداشت سردار شهید مدافع حرم جانمحمد علی پور، امروز (چهارشنبه ۴ اردیبهشت) در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمد جوروند»، در مراسم رونمایی از پوستر و تندیس جشنواره سراسری شعر «شهد شهود»، اظهار کرد: همه ما می دانیم که در مبانی دینی ما انسان با مرگ نابود نمی شود بلکه به عوالم جدید، مراتب وجودی و هستی وسیغپع تری دست می یابیم که قابل قیاس با عالم ماده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، خداوند می فرماید شهدا حیات دیگری دارند که با حیات دیگر اموات متفاوت بوده وغیرقابل تفسیر و بیان است، افزود: ما بعد از انقلاب شهادت هایی را چه در دوران انقلاب و چه در دفاع مقدس تجربه کردیم و اوج آن بحث شهدای مدافع حرم است که جوانان و مردان ما از ایران رفتند و در خارج از مرزها و دیگر کشورها به دفاع از حریم اهل بیت (ع) پرداختند.

 

وی با گرامی داشت یاد و خاطره سردار شهید جانمحمد علی پور، از شهدای مدافع حرم شهرستان اندیمشک، تصریح کرد: ما بر حسب تکلیف کنگره ای ملی در حوزه شعر و ادبیات در حوزه شهدا و به ویژه شهدای مدافع حرم ترتیب دادیم تا نسبت به ایثارگری های آنها ادای دین کرده باشیم.

 

جوروند، با بیان اینکه بدون تردید هر قدمی که برای شهدا برداشته شود مایه خیر و برکت در زندگی مادی و معنوی و دنیا و آخرت است، اضافه کرد: یقین داشته باشید کسانی که می خواهند در این مسیر گام بردارند مطمئنا برکات خداوند نصیب آنها خواهد شد.

 

وی اذعان داشت: از 4 فروردین تا 3 اردیبهشت سال جاری، 721 اثر به دبیرخانه جشنواره سراسیر شعر شهد شهود رسید و علیرغم اینکه زمان ارسال آثار دیروز به پایان رسیده اما همچنان متقاضیان زیادی خواستار ارسال اثر به این جشنواره هستند.

 

وی ادامه داد: آثار ارسالی از 31 استان کشور از جمله تهران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، اصفهان، کرمانشاه، خراسان رضوی، قزوین، لرستان، ایلام، زنجان، گیلان و ... و چند کشور خارجی همچون افغانستان، پاکستان و آفریقای جنوبی بوده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با بیان اینکه جشنواره سراسری شعر شهد شهود (جمعه 13 اردیبهشت) به میزبانی شهرستان اندیمشک برگزار می شود، گفت: داوری این جشنواره را علیرضا قزوه، علی محمد مؤدب زاده و صادق آهنین جان بر عهده دارند.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان خسارت سیل قم کانون مساجد مسجد مقدس جمکران خبرگزاری سپاه کانون های مساجد اردبیل رونمایی از پوستر خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۳۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استادیوم ورزشی شهر آباد تکمیل می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی دوشنبه شب در پایان برگزاری فینال مسابقات فوتبال یادواره شهدای شهرآباد در استادیوم ورزشی آن شهر عنوان داشت: یادواره‌ها و برنامه‌ها که به عنوان پاس داشت و تجلیل از مقام شامخ شهدا برگزاری می‌شود موجب آشنایی نسل جوانان و نوجوانان با این شهدا که مفاخران و افراد برجسته در حیات ما محسوب می‌شوند، است.

فرماندار تنگستان تصریح کرد: امروز توسعه و پیشرفتی که در جامعه وجود دارد به خاطر ایثار گری، جانفشانی، از خود گذشتگی و برکت خون پاک و مطهر شهداست که باید به پاس داشت این ایثارگری شهدا برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در خور شأن و منزلت آنها برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: فاز دوم استادیوم ورزشی شهر آباد که شامل احداث رختکن، و امکانات جانبی این استادیوم یک میلیارد تومان اعتباری برای آن تخصیص داده شده که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: فاز سوم این استادیوم که ساماندهی جاده دست رسی و روشنایی آن است نیز در اعتبارات سال جاری در نظر گرفته خواهد شد

در پایان این دوره مسابقات پیشکسوتان تیم شهدای شهر آباد با برد تیم پیشکسوتان استقلال بوشهر قهرمان این دوره شد.

کد خبر 6085952

دیگر خبرها

  • برگزاری یادواره شهدای قدس در میناب
  • از دختران شهدای مدافع حرم تجلیل شود
  • تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم به مناسبت دهه کرامت
  • استادیوم ورزشی شهر آباد تکمیل می‌شود
  • یادواره "شهدای غریب در اسارت" خراسان شمالی برگزار می شود
  • برگزاری جشنواره‌های ورزشی در راستای ترویج فرهنگ شهدا
  • برنامه های کانون شهرستان سلماس در جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سد شهدای تازه شهر
  • تجلیل از خانواده شهدای ورزشکار فارس
  • فیلم/ اعتصاب سراسری در شهر نابلس در سوگ شهدای طولکرم
  • پایان مسابقات فوتسال جام شهدا در عقدا