Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا نیک پور، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: سطح کشت دیم استان که مورد تأکید و توصیه این سازمان نیز هست، معادل ۲۰۰ هزار هکتار است، این نوع کشت در مناطقی توصیه می‌شود که مناسب با آن باشد.
وی افزود: میانگین بارندگی بلندمدت ۳۰ ساله در استان ۱۷۰ میلی متر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال زراعی گذشته نیز ۸۸ میلی متر بارندگی داشتیم، اما در سال زراعی جاری این میزان تاکنون به ۲۶۴ میلی متر افزایش پیدا کرده، به عبارتی ۵۵ درصد افزایش بارندگی می باشد.
نیک پور بیان کرد: سطح کشت دیم گندم سال گذشته ۱۳۰ هزار هکتار بوده است. امسال این میزان به ۱۴۲ هزار هکتار افزایش پیدا کرده و پیش‌بینی می‌شود، نزدیک به یک تن در هکتار برداشت محصول داشته باشیم.   انتهای پیام//ف.ح   پیش بینی برداشت محصول گندم نزدیک به یک تن در هکتار


منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۳۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای در بهشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر از پیش بینی تولید ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای از مزارع این شهرستان خبر داد.


غلامرضا قنبری با اشاره به آغاز برداشت ترتیکاله علوفه‌ای در شهرستان بهشهر، گفت: ۲۳۰ هکتار تریتکاله در این شهرستان کشت شد که ۳۰ هکتار آن ترتیکاله علوفه‌ای است.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر افزود: پیش بینی می‌شود از این اراضی ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای برداشت شود.


قنبری تصریح کرد: گیاه تریتیکاله به دو شیوه علوفه‌ای و دانه‌ای کشت می‌شود که عملکرد علوفه‌ای آن ۴۰ تا ۵۰ تن در هکتار و دانه‌ای آن ۳ تا ۵ تن در هکتار است.


وی گفت: تریتیکاله، عله‌ای جدید بوده که در نتیجه تلاقی ژنوم‌های گندم و چاودار به وجود آمده و در این مورد گندم به جای گیاه مادر به کار گرفته شده و دانه‌های گرده از چاودار است.

دیگر خبرها

  • حاجی آباد زیرکوه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌ها در استان یزد
  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • تولید ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای در بهشهر
  • افزایش ۱۰ درصدی بارندگی در استان همدان
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت