Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، مرتضی خسروانی، فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز، امروز، 4 اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز به سیل اخیر شیراز اشاره كرد و گفت:‌ اگرچه وقوع این سیل بسیار تلخ بود اما شیرینی‌هایی بعد از آن رخ داد كه موجب ترویج الگوی بی‌نظیری در كشور و دنیا شد.
وی، حضور پررنگ گروه‌های جهادی و مردمی، یگان‌ها و ارگان‌های مختلف را برای كمك به آسیب‌دیدگان سیل الگویی ماندگار توصیف و باید از آن یاد كرد و افزود: با وجود گذشت مدت‌ها از وقوع سیل، هم‌اكنون 25 گروه جهادی این ناحیه از سپاه در شهرك سعدی(منطقه سیل‌زده) مشغول به فعالیت و مرمت منازل مردم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالیت روزانه 200 نفر از گروه‌های جهادی در منطقه سعدی
خسروانی با بیان اینكه هر روز 200 نفر از گروه‌های جهادی در منطقه سعدی فعالیت‌های عمرانی منازل مردم را انجام می‌دهند،‌ گفت: تجلی وحدت و همدلی را در سیل اخیر شیراز مشاهده كردیم كه همین مسئله رمز پیروزی و اقتدار ماست.
فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز روحیه انقلابی و تفكر جهادی را شروط مورد نیاز برای رفع مشكلات دانست و گفت: نمونه این روحیه و تفكر را در سیل اخیر مشاهده كردیم و دیدیم كه با همین روحیه‌ها و تفكر همگان پای كار آمدند و دست به دست هم دادند تا مشكلات مردم را برطرف كنند.

كمك 3 میلیارد تومانی به سیل‌زدگان
وی با بیان اینكه بیش از 850 خانواده در منطقه سعدی از سیل اخیر شیراز، آسیب دیده شدند، گفت: تاكنون كمك‌های خوبی به سیل‌زدگان كرده‌ایم به طوری كه 500 میلیون تومان كمك‌های نقدی و 3 میلیارد تومان نیز كمك‌های غیرنقدی از قبیل پتو، لوازم خانگی، مواد غذایی و غیره میان سیل‌زدگان توزیع كرده و 250 وسیله از لوازم خانگی را تعمیر كرده‌ایم.

تهیه شناسنامه برای خانواده‌های سیل‌زده
خسروانی از تهیه شناسنامه برای خانواده‌های سیل‌زده شیراز خبر داد و گفت: این شناسنامه‌ها را به‌منظور ساماندهی كمك‌هایی كه به این خانواده‌ها انجام می‌شود، تهیه كردیم كه در قالب آن كمك‌ها را میان خانواده‌های سیل‌زده توزیع می كنیم.
فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز این نكته را یادآور شد كه این اقدامات و كمك‌ها به غیر تعهداتی است كه دولت و فرمانداری و استانداری به مردم سیل‌زده داده‌اند و ما به عنوان خدمتگزاران مردم در سپاه و بسیج این كمك‌ها را به مردم ارائه داده‌ایم.

تا پایان رفع مشكلات مردم در كنار آن‌ها هستیم
وی با بیان اینكه ما خدمتگزاری به مردم را افتخاری برای خود می‌دانیم، تأكید كرد كه تا پایان رفع مشكلات مردم آسیب‌دیده از سیل در كنار آن‌ها خواهیم ماند و هم‌اكنون نیز خانه‌های مردم را مرمت می‌كنیم و به احتمال زیاد تا خردادماه مرمت تمام این منازل آسیب‌دیده از سیل در مناطق تحت پوشش ما به پایان خواهد رسید.
خسروانی گفت: مناطقی كه تحت پوشش سپاه احمدبن موسی(ع) بوده و دچار آسیب شده بودند شامل منطقه سعدی، هفت‌تنان، بلوار ریاستی، نصرآباد بوده است كه خدمات خود را در این مناطق ارائه داده و می‌دهیم.
فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز با بیان اینكه علاوه بر این‌ها برنامه‌های فرهنگی نیز برای مردم سیل‌زده اجرا كرده‌ایم، گفت: در روز نیمه شعبان 4 جشن بزرگ را در نقاط مختلف شهرك سعدی برای تزریق روحیه امید به مردم سیل‌زده اجرا كردیم و همچنین بنا داریم یك تور گردشگری یك‌روزه نیز برای خانواده‌های آسیب دیده برگزار كنیم.
وی، فعالیت‌های بسیج جامعه پزشكی را در مناطق سیل‌زده یادآور شد و گفت: بسیج جامعه پزشكی از ابتدای وقوع سیل و تاكنون همچنان مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند.

كمك به سیل‌زدگان نقاط مختلف كشور
خسروانی یادآور شد كه ما علاوه بر كمك به مردم سیل‌زده شیراز، پایگاه‌هایی را برای جمع‌آوری كمك‌های مردمی به مردم خوزستان، لرستان و گلستان برپا كردیم و كمك‌هایی نیز جمع‌آوری و برای مردم این مناطق ارسال كردیم.
فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز از اصناف، جامعه هتلداری و خیرانی كه در سیل اخیر به كمك مردم شتافتند، قدردانی كرد و گفت:‌ البته مراسمی نیز برای تجلیل از خیران برگزار كردیم.

توزیع 100 میلیون تومان سبد معیشتی قبل از ماه رمضان
وی در ادامه به برنامه‌های این ناحیه از سپاه در سال جاری اشاره كرد و گفت: در آستانه مبارك رمضان 100 میلیون تومان سبد معیشتی را میان محرومان توزیع خواهیم كرد.
خسروانی ادامه داد: همچنین در بحث فعالیت‌های محرومیت‌زدایی 30 واحد آپارتمانی را برای محرومان منطقه سعدی تا پایان امسال خواهیم ساخت تا مردم سیل‌زده این منطقه بتوانند از آن‌ها استفاده كنند.

مرمت 100 منزل محرومان 
فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز با یادآوری اینكه فعالیت‌های محرومیت‌زدایی این ناحیه از سپاه در سه نقطه سهل‌آباد، شهرك سعدی و بلوار اتحاد انجام می‌شود، گفت: در سال گذشته 80 منزل محرومان این مناطق را مرمت كردیم و امسال نیز به یاری خدا 100 منزل دیگر را مرمت خواهیم كرد.
وی، ساخت مسجد، حسینیه، ورزشگاه، توزیع سبدهای معیشتی، لوازم‌التحریر و اعطای تسهیلات اشتغالزایی را از دیگر برنامه‌های این ناحیه از سپاه برای سال جاری برشمرد و گفت: بنا داریم تا در سال جاری حدود یك هزار و 200 شغل خانگی را برای محرومان این مناطق ایجاد كنیم.
خسروانی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری مراسم سالگرد ارتحال مرحوم آیت‌الله ایمانی اشاره كرد و گفت: به یاری خدا بسیجیان فردا حضور پررنگی در این مراسم كه فردا در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود، خواهند داشت.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي منطقه سعدي كمك به سيل زدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۳۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیمودن هزاران کیلومتر فاصله برای خدمت به هموطنان قصرقندی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان ،اربابی فرمانده ناحیه بسیج سپاه قصرقند گفت: تعداد ۱۰ گروه جهادی در ماه مبارک رمضان در نقاط مختلف شهرستان قصرقند در عرصه‌های مختلف مشغول فعالیت هستند.
رییسی بخشدار ساربوک هم گفت بعد از وقوع سیل فعالیت گروه‌های جهادی در این بخش چشمگیر بوده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • احداث ۱۲۰۰ واحد مسکونی تا بهمن سال ۱۴۰۳ در شهرک جوانان
  • فعالیت ۳۵ گروه جهادی نشاط اجتماعی در کشور
  • اردوی جهادی رمضانی سپاه در شهرستان راز و جرگلان برقرار است
  • پیمودن هزاران کیلومتر فاصله برای خدمت به هموطنان قصرقندی
  • امید آفرینی برای محرومین جامعه به همت گروه‌های جهادی بسیج
  • فعالیت های جهادی نوروزی در آرادان
  • آرامگاه سعدی در یک روز بارانی بهار شیراز
  • آرامگاه سعدی
  • ۱۰ روز مجاهدت در غلامان خراسان شمالی/فرمانده سپاه استان از اردوی جهادی دانشجویی بازدید کرد+فیلم
  • فعالیت گروه جهادی مدافعین حرم استان مازندران در شهرستان قصرقند