Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) گفت، ایالات متحده رسما در اسنادش تاکید کرده است که سامانه‌های دفاع هوایی این کشور علیه روسیه هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در کنفرانس امنیتی مسکو گفت: به دنبال خروج آمریکا از پیمان نیروهای هسته‌ای میان‌برد موسوم به آی‌ان‌اف، آشکار شد که تولید اینگونه از تسلیحات علیه تضعیف بازدارندگی بالقوه روسیه و چین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شویگو تاکید کرد: با این حال اسناد مفهومی آمریکا رسماً ماهیت ضد روسی این سامانه‌های دفاع هوایی را تصریح می‌کند. هیچ نوعی از سامانه‌های دفاع هوایی به صورت ۱۰۰ درصد غیر قابل نفوذ نیست و روسیه به درستی از آن مطلع است. سامانه‌های دفاع هوایی این امکان را دارند که در کوتاه‌ترین زمان توسعه یافته و به خدمت گرفته شوند. روسیه این کار را انجام داده است. ماهیت ثبات‌سازی دفاع هوایی کاملاً مشخص است.

او همچنین تاکید کرد، کل ناتو روسیه را به عنوان رقیب اصلی خودش در نظر می‌گیرد. شویگو گفت: نیت تعریف روسیه به عنوان تهدید اصلی علیه غرب، مجموع سیاست ناتو را در بر می‌گیرد. این بر اصل "خودت بساز و باور کن" استوار است. به عبارت دیگر، آنها خودشان تهدید روسیه را ایجاد کردند و خودشان را با آن می‌ترسانند. اقدامات ناتو نظیر توسعه زیرساخت نظامی در نزدیکی مرزهای روسیه و تقویت فعالیت در دریای سیاه و دریای بالتیک نیازمند پاسخ‌های متقضی است چرا که به تشدید تنش‌ها منجر می‌شود.

در همین حال نو کوآنگ چول، وزیر دفاع کره‌شمالی به سرگئی شویگو گفته است پیونگ‌یانگ به همکاری سازنده با روسیه در امور دفاعی و امنیت بین‌المللی امید دارد. او گفت: ما به گفت‌وگوهای مثمرثمر و همکاری امید داریم. ما به شرکت در تقویت امنیت بین‌المللی اطمینان داریم.

شویگو هم به همتای خود از کره‌شمالی از آمادگی مسکو برای همکاری بیشتر خبر داد. به گفته شویگو، روسیه برای روابط دوستی و همسایگی خوب با کره‌شمالی ارزش قائل است. ما آمادگی خودمان را برای همکاری بیشتر ابراز می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روسيه کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۴۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای توافق‌نامه اقتصادی و فرهنگی میان کره شمالی و بلاروس 

کره شمالی و بلاروس در تلاش برای تعمیق روابط دوجانبه جهت "فعال کردن همکاری در بخش‌های اقتصادی و فرهنگی" توافق کردند.

ایم، چون ایل، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی و اوگنی شستاکوف، معاون وزیر امور خارجه بلاروس، در مورد نیاز به «تقویت تماس‌های سطح بالا» و توافق برای دیدار‌های بیشتر گفتگو کردند.

در این گزارش آمده است: «آن‌ها همچنین تصمیم گرفتند از یکدیگر در عرصه بین المللی حمایت و همکاری کنند تا روابط دوستانه بین دو ملت گسترش و توسعه یابد. «نماینده روسیه به جزئیات بیشتر درباره نوع توافق‌ها اشاره نکرده است.

بلاروس از متحدان روسیه در راستای حمایت از پیونگ یانگ توافقاتی را با کره شمالی اتخاذ کرده است. در مراسم بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس اولین توافقنامه بین دولتی در زمینه همکاری اقتصادی و فرهنگی بین کره شمالی و روسیه، سفیر کره شمالی گفت که هر دو ملت همبسته و همسایه در کنار هم به پیمودن مسیری به سوی «شکوفایی ابدی و یک راه جدید ادامه می‌دهند».

پس از آن، کره شمالی همکاری و توافق با متحدان روسیه را آغاز کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • لحظه سقوط بمب افکن روسی + فیلم | وزارت دفاع روسیه سقوط جنگنده خود را تأیید کرد
  • یک بمب افکن روسی اوکراین را بمباران کرد و سرنگون شد
  • امضای توافق‌نامه اقتصادی و فرهنگی میان کره شمالی و بلاروس 
  • همکاری اقتصادی و فرهنگی کره شمالی و بلاروس 
  • نگاهی به مهم ترین سیستم های پدافند ایران (+عکس)
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی+ فیلم/پیش بینی رسانه آمریکایی از نزدیک بودن شکست اوکراین در برابر روسیه
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی
  • رونمایی وزارت دفاع روسیه از بیش از ۳۰ نوع سلاح
  • رونمایی وزارت دفاع روسیه از بیش از ۳۰ نوع سلاح در حضور شویگو
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد