Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه گفت، آمریکا برای حفظ سلطه و کنترل بر ذخایر طبیعی جهانی، ضوابط حقوق بین الملل را نادیده گرفته و مکانیزم امنیت جمعی را زیر پا گذاشته و‌ این سیاست منجر به تخریب سیستم ثبات راهبردی در جهان شده است. ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "والری گراسیموف" رئیس ستادکل نیروهای مسلح فدراسیون روسیه سیاست آمریکا و متحدانش را تهاجمی و بی ثبات کننده نامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گراسیموف امروز (چهارشنبه) در سخنرانی خود در کنفرانس بین المللی امنیتی در مسکو گفت: «عواملی عینی ناشی از جهت گیری‌های سیاسی تهاجمی و بی‌ثبات کننده ایالات متحده و متحدانش، بیشترین تاثیر را بر وضعیت امنیت جهانی و منطقه‌ای گذاشته است.»

به گفته وی، واشنگتن برای حفظ سلطه جهانی و کنترل بر ذخایر منابع طبیعی جهانی و راه‌‌‌های ارتباطی حمل و نقل، آشکارا ضوابط حقوق بین الملل را نادیده گرفته و بطور هدفمند منشور سازمان ملل و مکانیزم امنیت جمعی را زیر پا می‌گذارد و‌ این سیاست قطعاً منجر به از بین رفتن سیستم ثبات راهبردی در جهان می شود.

به عقیده این ژنرال بلندپایه روس، مقامات آمریکایی بطور پیگیرانه‌ای سعی دارند خود را از شر تمامی تعهدات خود در عرصه کنترل تسلیحات خلاص کنند و این اقدام هیچ نتیجه خوبی برای امنیت بین المللی نخواهد داشت.

از بین رفتن پیمان کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی عواقب خطرناکی خواهد داشت

رئیس ستادکل نیروهای مسلح روسیه یادآور شد که احتمال اینکه پیمان مربوط به ادامه کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی (معروف به استارت-3) از بین برود، بسیار زیاد است و این مسئله می تواند آسیب جدی به قابل اطمینان ترین رژیم کنترل تسلیحات وارد سازد.

گراسیموف با اشاره به اینکه خودداری از ادامه بازرسی‌ها از تاسیسات راهبردی باعث آن خواهد شد تا روسیه در ارزیابی از توان بالقوه رقبای خود، حداکثر امکانات آنها و نه وضعیت واقعی که تنها در نتیجه بازرسی‌ها ممکن است را در نظر بگیرد، افزود: «نتیجه آن می‌شود که عدم اعتماد متقابل تشدید شده و مسابقه تسلیحاتی جدیدی آغاز شود. و این وضعیت در وهله نخست، امنیت کشورهای اروپایی را در معرض خطر قرار خواهد داد، چرا که آمریکا در آنسوی اقیانوس و بسیار دور از دسترس است. در چنین شرایطی همسایگان اروپایی ما باید خود ارزیابی کنند که آیا واقعا مایلند خود را درگیر چنین رویارویی کنند؟»    

این مقام نظامی بلندپایه همچنین اعلام کرد که روسیه از ناتو می‌خواهد تا از اقدامات نظامی خود در نزدیکی مرزهای غربی این کشور دست بردارد و این اقدام شرط مهمی برای کاهش وخامت اوضاع است. وی از جمله این اقدامات، استقرار نیروهای نظامی مضاعف و ایجاد زیرساختارها و تاسیسات نظامی مختلف در کشورهای منطقه بالتیک و شرق اروپا و افزایش حضور نظامی ناتو در دریای سیاه را نام برد.

گراسیموف همچنین از شرکای غربی روسیه خواست تا از ایجاد «مرزبندی‌های جدید» در قاره اروپا اجتناب ورزند تا ساختارهایی مانند روسیه-ناتو بتوانند رویارویی بین دو طرف را کاهش دهند و توافقات مسکو و بروکسل در سال 1997 درباره اینکه روسیه و ناتو نباید به دیده دشمن به یکدیگر نگاه ‌کنند، تحقق یابد.

بیش از 3هزار نفر از مردم سوریه در نتیجه حملات ائتلاف غربی به سرکردگی آمریکا کشته شده‌اند

رئیس ستادکل نیروهای مسلح روسیه در بخش دیگری از سخنرانی خود اعلام کرد که حملات ائتلاف غربی به سرکردگی آمریکا به خاک سوریه باعث قربانی شدن حداقل سه هزار نفر از مردم غیرنظامی در این کشور شده است.

وی گفت: «در حال حاضر مرحله نظامی مناقشه در سوریه به پایان رسیده و مکانیزمی برای حل و فصل سیاسی اوضاع و آشتی بین طرفین متخاصم در این کشور بوجود آمده است. ما معتقدیم که اکنون تمامی شرایط لازم برای این منظور فراهم شده و مردم این کشور در حال بازگشت به زندگی عادی هستند.»

ژنرال گراسیموف افزود: «این در حالی است که کسانی که بیشتر از همه ادعای پیروزی بر تروریسم در سوریه را دارند، هیچ اقدامی در جهت بازسازی این کشور انجام نمی دهند. حال این سئوال مطرح می شود که ائتلاف بین المللی ضدتروریستی که در سال 2014 توسط ایالات متحده بوجود آمد، در طول این مدت به چه کاری مشغول بوده است؟ برای چه حملات موشکی و بمباران‌های آنها به تاسیسات تروریست‌ها، آسیب جدی به نیروهای داعش وارد نکرد؟»  

این مقام نظامی روس یادآور شد: «واقعیت این است که غالباً این مردم غیرنظامی  و نیروهای دولتی سوریه بودند که هدف این حملات قرار می‌گرفتند و طبق ارزیابی مقامات دمشق، تاکنون بیش از سه هزار نفر از مردم غیرنظامی سوری، از جمله حدود 1400 زن و کودک در نتیجه حملات ائتلاف غربی، جان خود را از دست داده‌اند.»

آمریکا خط مشی رویارویی خود با روسیه را همچنان حفظ کرده است

رئیس ستادکل نیروهای مسلح روسیه در سخنرانی خود همچنین اعلام کرد که ایالات متحده قصد دارد خط مشی رویارویی با روسیه و استفاده از زبان زور در گفت‌وگو با مسکو را حفظ کند و وضعیت سیاسی-نظامی در اروپا این مسئله را نشان می‌دهد.  

به گفته وی، برای این منظور ناتو در حال گسترش بوده و توان بالقوه نیروهای مسلح خود را تقویت می کند و عبارت جدیدی تحت عنوان "بازدارندگی مقاصد تهاجمی روسیه» از آن سوی اقیانوس به متحدین اروپایی دیکته شده است.

گراسیموف افزود: «در نتیجه این اقدامات توازن نیروها بهم خورده، خطر درگیری نظامی در اروپا افزایش یافته و سیستم امنیت منطقه‌ای و جهانی در معرض خطر جدی قرار گرفته است.»

بولتون باعث شکست مذاکرات روسیه و آمریکا درباره سوریه شدپنتاگون درصدد تقویت توان خود برای بازدارندگی روسیه استآغاز بزرگترین مانور نظامی ناتو در نروژ با هدف بازدارندگی در مقابل روسیه

این مقام نظامی همچنین یادآور شد، آمریکا امروزه برای پیشبرد سیاست خود علیه روسیه و دیگر کشورهایی نامطلوب برای آنها ، فعالانه از فناوری «جنگ سایبری» استفاده می‌کند و با کمک این فناوری اطلاعات نادرستی و مورد نظر خود را به گوش جامعه جهانی می‌رساند تا دیدگاه منفی علیه دشمنان خود را گسترش دهد.     

انتهای پیام/

R1445/P/S8,87,89,90,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه" اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اخبار آمریکا اخبار روسیه اخبار آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۴۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد

رزمایش مشترک نیروهای دریایی سوریه و روسیه در پایگاه طرطوس، امروز (سه شنبه)آغاز شد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) امروز در این باره اعلام کرد: نیروی دریایی سوریه با همکاری یگان روسیه، رزمایش مشترک نیروهای دریایی را در پایگاه (طرطوس) آغاز کردند.

این منبع افزود: تمرینات مشترک سوریه و روسیه شامل عملیات دریایی، عملیات تیراندازی و شلیک هوایی برای پاسخ به حملات متخاصم است.

هدف این رزمایش گسترش تعامل میان نیروهای مسلح دو کشور و افزایش موفقیت اقدامات ضدتروریستی مشترک آنهاست.

روسیه و سوریه چند ماه پیش نیز یک رزمایش مشترک با حضور نیروها و پدافند هوایی با هدف بالابردن آمادگی خود برای مقابله با حملات هوایی دشمن، انجام دادند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آغاز بزرگترین رزمایش دریایی ترکیه آغاز بزرگترین رزمایش دریایی آمریکا و ژاپن

دیگر خبرها

  • آغازی برپایان سلطه واشنگتن درنیجر/پیروزی راهبردی مسکودرمصاف باغرب
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان/وضعیت وخیمی در انتظار اوکراین است
  • هشدار مسکو درباره شکست تحقیرآمیز آمریکا در اوکراین
  • ناتو در اوکراین نیروی نظامی مستقر نخواهد کرد
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم