Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-19@03:36:05 GMT

اردکانیان: 80 درصد حجم مخازن کشور پر شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۴۰۹۳

خرداد: وزیر نیرو گفت: تا ابتدای اردیبهشت ماه حجم مخازن ما کمی بیش از 39 میلیارد مترمکعب است و می توان گفت که 80 درصد حجم مخازن پر شده است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «رضا اردکانیان» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، درباره میزان ذخایر آبی کشور، گفت: مخازن ساخته شده کشور 50 میلیارد مترمکعب گنجایش دارد و تا ابتدای اردیبهشت ماه حجم موجود مخازن ما کمی بیش از 39 میلیارد مترمکعب است و نسبت به سال گذشته 63 درصد افزایش یافته است و این شرایط خوبی برای تامین آب مورد نیاز شرب و سایر مصارف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: البته بارندگی های اخیر هم به لحاظ شدت، مدت و وسعت که هر کدام به تنهایی موجب سیلاب شود هر سه با هم رخ داده و کشور از این حیث از برکات زیادی برخوردار شده و امیدواریم با نفوذ این بارش ها بیلان منفی سفره ها هم تا حدودی ترمیم شده باشد. وزیر نیرو ادامه داد: ورودی سیلاب از مرزهای شرقی به خصوص در جنوب کشور نیز اتفاق خوبی بود و هم اکنون در چاه نیمه های منطقه سیستان، چاه نیمه های 1، 2، 3 و 4 حدود 955 میلیون مترمکعب آب موجود داریم. به گفته اردکانیان این رقم در سال گذشته تقریبا 600 میلیون بوده و کمک بزرگی است. وزیر نیرو درباره اینکه آیا کشور وارد ترسالی شده است یا نه؟ گفت: با این یک پدیده نمی توان نظر قطعی بدهیم. البته باید شرایط تغییر اقلیم را مورد بررسی قرار داد و به محض فاصله گرفتن از کانون امداد و نجات و تحولات این روزهای مدیریت سیلاب درصدد هستیم که جمع بندی های جهانی در ارتباط با این پدیده ها دریافت کنیم. وی تاکید کرد: آنچه که برای ما در این اقلیم خشک و نیمه خشک مهم است مصرف صحیح آب در شرایط معتدل و بارش سالیانه است. اردکانیان درباره سیلاب اخیر کشور گفت: در اوایل بهار، ذوب شدن برف موضوع غیرمترقبه ای نیست و در حوزه آبریز کارون بزرگ و کرخه حدود 15 هزار کیلومتر مربع برف داریم که این نعمت بزرگی است. وی افزود: چگالی سنجی که انجام شده 1.5 تا 2 میلیارد مترمکعب آب معادل این برف است و در همه محاسبات و برنامه ریزی ها این موارد را در نظرگرفتیم.  برچسب ها: اردکانیان ، اردیبهشت ، مخازن

منبع: خرداد

کلیدواژه: اردکانیان اردیبهشت مخازن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۴۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره سد زاینده رود ۳۸۳ میلیون مترمکعب/ آب امشب به زاینده‌رود می‌رسد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: ذخیره سد زاینده رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسن ساسانی صبح امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در آئین اختتامیه دومین جشنواره مطبوعاتی قاصد آب با اشاره به اینکه نقش مهم رسانه‌ها در مدیریت افکار عمومی به ویژه مباحث آب دارند، اظهار کرد: از تلاش اصحاب رسانه در مسائل آب، فرونشست زمین، تعادل بخشی، مدیریت یکپارچه زاینده رود، آب و پساب و آب شرب استقبال می‌کنیم.

وی رسانه‌ها را مدیریت کننده افکار عمومی جامعه دانست و افزود: اگر مباحث آب شفاف نباشد می‌تواند سبب انحراف عمومی شود، از این رو با تلاش خبرنگاران می‌توانیم تمامی ذی‌نفعان حوضه به ویژه کشاورزی‌، صنعت و شرب را که طبق قوانین دولت دارای حقآبه و سهم‌آبه هستند با منابع آبی موجود تأمین کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان پیرامون اینکه حوضه آبریز زاینده‌رود بسیار پر چالش بوده است، گفت: در این حوزه ناترازی بین منابع مصارف کاهش آب‌های زیرزمینی و فرونشست مدنظر است.

ساسانی با اشاره اینکه امروز ذخیره سد مخزنی زاینده‌رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسیده است، افزود: اکنون که در سال آبی دوره بارش‌ها تقریباً رو به اتمام است، میزان بارش در ایستگاه شاخص حوضه زاینده رود (چلگرد) از ابتدای مهر ۱۴۰۲ تاکنون، ۱۰۲۰ میلیمتر بوده است، در حالی که مدت مشابه سال گذشته یک هزار و ۳۹۰ میلیمتر بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال آبی کنونی یک نوبت در آبان و یک نوبت در ابتدای فروردین ماه برای کشاورزی اصفهان آب توزیع شد، خاطرنشان کرد: خروجی سد زاینده رود از روز گذشته برای توزیع سومین نوبت آب برای کشاورزی شرق اصفهان افزایش یافته است و تا امشب بدون شک آب به سطح شهر اصفهان خواهد رسید.

کد خبر 745438

دیگر خبرها

  • تصاویر ماهواره‌ ای دروغ صهیونیست ها را برملا کردند
  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • ذخیره سد زاینده رود ۳۸۳ میلیون مترمکعب/ آب امشب به زاینده‌رود می‌رسد
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسید
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید
  • مصرف ۱.۹ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در خراسان جنوبی
  • کاهش ۴۸ درصدی ورودی آب سد آیدوغموش میانه
  • ثبت مراسم آبگیری آب انبار‌های سرایان در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور
  • مصرف سه میلیارد و ۶۹۵ میلیون مترمکعب گاز در کردستان
  • مصرف روزانه ۸۰۰ هزار مترمکعب سوخت سی ان جی