Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدنجم الدین محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: شهرداری تهران در مدیریت گذشته و فعلی، آماده سازی کمپ ها از جمله «اخوان» و «جاجرود» را در دستور کار قرار داد و نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کردند که خودشان مراکز خوبی دارند و نیازی به فضاهای شهرداری ندارند.
وی با اشاره به اینکه در طول سال به طور متوسط 2 هزار کارتن خواب و بی خانمان در 18 مددسرا اسکان داده می شوند، گفت: 90 درصد این افراد اعتیاد دارند که برای جلوگیری از آسیب ها به خصوص در فصل سرد سال اسکان داده شده و از خدمات مددسراها استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدی افزود: سال گذشته، با توجه به ایجاد امکانات برای نگهداری از افراد کارتن خواب و بی خانمان در فصل سرد شاهد فوت آنان در سطح شهر نبودیم.
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به فعالیت مراکز اسلامشهر(ویژه آقایان) و لویزان(ویژه بانوان) اظهارداشت: در این مراکز افراد بی خانمان، کارتن خواب و متکدی به صورت شبانه روزی و حتی 2 تا سه ماه نگهداری می شوند و خدمات درمانی و جراحی نیز در برخی موارد به آنان ارائه می شود.
وی خاطرنشان کرد: شهرداری تهران، نهاد ارائه کننده خدمات شبانه روزی نیست اما برای جلوگیری و کاهش آسیب های اجتماعی مراکزی را به صورت شبانه روزی اداره می کند.
محمدی گفت: شهرداری تهران برای نگهداری از بانوان بی سرپناه مراکزی را در مناطق 12 و 22 راه اندازی کرده است.
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به آماده سازی 10 مرکز «بهاران» با ظرفیت یکهزار و 200 نفر برای اسکان معتادان بهبود یافته و مهارت آموزی آنان افزود: این نهادها با دستور استاندار تهران آماده تحویل به نهادهای مسئول از جمله بهزیستی است.
وی اظهارداشت: معتادان پس از بهبود با نظر قاضی و پروتکل ستاد مبارزه با مواد مخدر و بهزیستی در مراکز بهاران حضور خواهند داشت.
محمدی گفت: علاوه بر راه اندازی پایگاه های خدمات اجتماعی در مناطق و سرای محلات، خدمات روانشناسی نیز به شهروندان ارائه می شود.
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران تاکید کرد: این نهاد در طول 14 سال اخیر بیش از تعهدات خود اقداماتی را در حوزه پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی انجام داده و شاهد نتایج خوبی در این حوزه بودیم اما متاسفانه هیچ همکاری در این حوزه نداشته است.
وی در پاسخ به انتقادات مطرح شده به شهرداری تهران برای ورود به موضوع پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی و اینکه فعالیت ها در این حوزه به صورت ناقص انجام می شود، اظهارداشت: در سطح شهر شاهد افراد بی سرپناه هستیم و شهرداری این افراد را جمع آوری و در مراکز خود نگهداری می کند که در غیراینصورت شاهد فوت 10ها نفر و فضای ناراحت کننده و دلخراش خواهیم بود.
محمدی، اسکان افراد بی خانمان را اقدام انسانی و ضروری برای شهر دانست و افزود: در گذشته هم مراکزی مانند نوانخانه برای نگهداری از نیازمندان شهر در نظر گرفته شده بود و شهرداری تهران براساس اسناد بالادستی فضاهای فیزیکی را برای نگهداری از این افراد و حفظ امنیت و فضای سالم شهر در نظر گرفته است.
وی گفت: درمان معتادان، حرفه آموزی و ایجاد شرایط زندگی برای آنان برعهده سازمان ها و نهادهای دیگر است، در غیر اینصورت باید شهرداری تهران سازمان عرض و طویلی می شد.
به گزارش ایرنا، سال 1388 طرح ادغام واحدهای کاری پنجگانه شامل شرکت خدمات اجتماعی و رفاهی تهران، ستاد کار آفرینی، اداره کل آسیب های اجتماعی، معاونت مشارکت های اجتماعی اداره کل آموزش و مشارکت های شهروندی و تهران گشت ارغوان توسط شهردار تهران در شورای اسلامی شهر تهران مطرح و به تصویب رسید و با مصوبه این شورا سال 89 با انتصاب مدیرعامل و تصویب اساسنامه فعالیت سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران به صورت رسمی آغاز شد.
این سازمان 77مرکز شامل مددسرا (اسکان شبانه مددجویان بی خانمان)، سامانسرا (ویژه افراد معلول و ناتوان اعم از جسمی و ذهنی، بی سرپرست، مجهوال الهویه، در راه مانده، گمشده، متواری، افراد نیازمند غیرحرفه ای، متکدیان)، پرتو (ویژه کودکان بدسرپرست، بی سرپرست و در معرض آسیب)، بهاران (ویژه معتادان بهبود یافته)، مدارس صبح رویش (ویژه کودکان کار)، مراکز بهبودی، همراه سرا و پایگاه خدمات اجتماعی با ظرفیت 13 هزار نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم اداره و راهبری می کند.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آسیب های اجتماعی اعتیاد روانشناسی ستاد مبارزه با مواد مخدر شورای اسلامی شهر تهران 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۴۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک تهران به بلوچستان | چگونه آتش نشانان تهرانی به سیل زدگان چابهار کمک می‌کنند؟

به گزارش همشهری آنلاین، به دنبال اعلام نیاز مسئولان استانی سیستان و بلوچستان، شهرداری تهران در تلاش است دومین محموله از تجهیزات مورد نیاز مناطق سیل زده را به این مناطق ارسال کند. علیرضا جعفری، مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران در گفت‌وگو با همشهری آنلاین ضمن بیان این مطلب درباره اقداماتی که تاکنون از سوی شهرداری تهران برای کمک به سیلزدگان سیستان و بلوچستان انجام شده است، گفت: با توجه به دستور وزیر کشور و تدبیر شهردار تهران، قرار شد شهرداری تهران نیز بخشی از فعالیت امدادرسانی به سیل زدگان سیستان و بلوچستان را برعهده بگیرد و بر این اساس، ابلاغ شد که ما از طریق حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری تهران و ستاد مدیریت بحران شهر تهران یک سری اقلام برای کمک به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان اعزام کنیم.

جعفری با اشاره به آماده سازی و ارسال تعدادی پمپ آبکش سبک و نیمه سنگین توسط سازمان آتش‌نشانی و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران،بلافاصله بعد از ابلاغ این موضوع به معاونت خدمات شهری، اضافه کرد: تعداد ۱۰ پمپ فوکس و ۲۵ پمپ‌ کف‌کش ۲ اینچ و ۳.۵ اینچ به محل سیل ارسال شد و نزدیک به ۳۰ نیروی خدمات‌رسان شهرداری شامل ۲۳ نیروی آتش‌نشان، ۴ نیروی مدیریت بحران و ۲ نیروی مدیریتی از معاونت خدمات شهری نیز در دو اعزام هوایی و زمینی برای امدادرسانی به استان سیستان و بلوچستان رفتند.

او با اشاره به فعالیت نیروهای امدادی شهرداری تهران در شهرستان کنارک، از آمادگی برای ارسال دومین محموله کمک به این شهرستان خبر داد و ادامه داد: با توجه به این‌که مسئولان استانی اعلام کرده‌اند به ماشین‌های ‌آبکش احتیاج دارند، در حال حاضر در تلاش برای اعزام دومین محموله کمک یعنی ماشین‌های تخصصی آبکش هستیم که با توجه به ارسال هوایی بار سنگین از سوی سازمان هلال احمر، با محدودیت‌هایی برای ارسال بار از طریق هوایی مواجهیم اما به محض اعزام این محموله جزئیات آن اعلام خواهد شد.

جعفری، اقلام مورد نیاز اعلام شده از سوی مسئولان استانی را ماشین‌های آبکش جنتکس (دارای هر دو سیستم واترجت و لجن‌کش)، مخازن زباله و برخی اقلام دیگر عنوان کرد و درباره وضعیت کنونی کنارک گفت:در حال حاضر خیابان‌های اصلی شهرستان کنارک با تلاش نیروهای امدادی پاکسازی شده و قابل تردد است اما همچنان آب در منازل مسکونی وجود دارد و عوامل سازمان آتش‌نشانی و مدیریت بحران شهرداری تهران هر روز تا پاسی از شب مشغول آبکشی از خانه‌های شهر کنارک هستند.

کد خبر 846158 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها سيل وزارت کشور آتش‌ نشانی شهردارى تهران مدیریت بحران

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»
  • اطلاع‌رسانی سبد خدمات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در آینده نزدیک
  • رضایت شهروندان از خدمات شهرداری تهرانی در روز عید فطر
  • ساماندهی ۷ هزار و ۲۹۸ آسیب‌دیده اجتماعی
  • جزییات طرح ۱۵ روزه ساماندهی افراد آسیب دیده اجتماعی در سطح شهر | کدام مناطق تهران بیشتر معتاد و متکدی دارد؟
  • دست یاری تهران به بلوچستان | چگونه شهرداری تهران به سیل زدگان چابهار کمک می‌کند؟
  • کمک تهران به بلوچستان | چگونه آتش نشانان تهرانی به سیل زدگان چابهار کمک می‌کنند؟
  • برنامه جذب ۸۰ همت سرمایه بخش خصوصی توسط شهرداری تهران
  • گودبرداری غیر اصولی جان مرد جوان را گرفت
  • پاسداشت روز زمین پاک در یزد