Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، ایرج شهین‌باهر، شهردار تبریز، امروز، 4 اردیبهشت‌ماه در افتتاحیه همایش بین‌المللی فقه گردشگری در تالار وحدت دانشگاه تبریز در حال برگزاری است، گفت: صنعت گردشگری یکی از مهمترین محل‌های درآمد کشورهای توسعه یافته است و بر اساس آمار اعلام شده از سوی مراجع رسمی سال گذشته نزدیک به یک و نیم میلیارد سفر گردشگری در جهان رخ داده است که متاسفانه سهم کشورهای اسلامی در این میان بسیار ناچیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه گردهم آیی فقهای جهان اسلام برای تعریف چارچوب‌های شرعی در خصوص گردشگری با عنوان گردشگری حلال در تبریز مایه خوشحالی است، افزود: جمعیت نزدیک به ۲ میلیارد نفری مسلمانان جهان بنابه دلایل مختلف از جمله عدم رعایت موازین شرعی و اسلامی از نعمت سفر که بسیار در دین مبین اسلام توصیه شده است محروم شده اند و این اتفاق جای برنامه ریزی دارد.

شهردار تبریز تصریح کرد: تبریز از دیرباز محملی برای جذب گردشگران اعم از گردشگران جویای علم و طب و فرهنگ بوده است. وجود بزرگترین دانشگاه جهان اسلام، ربع رشیدی، که هنوز بقایای آن در این شهر وجود دارد و تبریز به آن می بالد باعث شد تا علوم اسلامی و دینی در جهان گسترده شده و نام این شهر در تاریخ ماندگار شود.

شهین باهر ادامه داد: تبریز شهر شعر و شعور و ایمان و حماسه، شهر شهدای محراب و سرزمین علامه‌ها است و تبریز و مردمان سرافراز آن همیشه در جای جای تاریخ باشکوه این سرزمین و اشاعه فرهنگ غنی اسلام و تشیع نقشی بی بدلیل و تکرار ناپذیر از خود رقم زده‌اند.

وی افزود: بی‌گمان انتخاب تبریز به عنوان اولین پایتخت تشیع جهان اسلام اتفاقی تخیلی و ساخته دست مدیران و مسئولان نبوده و نیست؛ تبریز به واقع و به استناد تاریخ اولین پایتخت تشیع جهان اسلام است.

شهردار تبریز تشریح کرد: تاریخ تبریز بر خود می‌بالد که همیشه در عرصه‌های مختلف از معماری گرفته تا عرفان و شعر و فلسفه تحول‌ساز و تحول‌گر بوده است. سرزمینی که معمارانش فیروزه جهان اسلام را می‌آفرینند که نه افتخار تبریز که افتخار تمام جهان اسلام است، مردمانی که تمام تار هنر خود را به پود عشق پیوند زدند تا زیر بلند‌ترین محراب جهان اسلام یعنی مسجد جامع ارک علیشاه نماز بخوانند.

شهین‌باهر در ادامه خطاب به مهمانان سراسر جهان گفت: شما امروز میهمان شهر سیدعلی مرعشی تبریزی، میرزا محمود طباطبایی تبریزی، میرزا علی ثقه‌السلام، سید‌مصطفی مولانا، مسلم ملکوتی، سید اسداله مدنی، جعفر مجتهدی، سید علی قاضی طباطبایی، سید‌محمدعلی قاضی طباطبایی و علامه امینی، علامه طباطبایی، علامه جعفری و صدها عالم پرفروغ جهان اسلام هستید.

وی یادآور شد: نام این نیک نامان تاریخ از یک سو و آن بناهای تمدن ساز از سوی دیگر دست به دست هم داد تا شاهد رویدادی مهم در تاریخ کشورهای اسلامی باشیم و تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ معرفی شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا آذربایجان شرقی صنعت گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۴۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخبار سفر رئیس‌جمهور به پاکستان / رئیسی: ایران مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با کشورهای همسایه است

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بامداد امروز دوشنبه پیش از عزیمت به پاکستان و سریلانکا، با بیان اینکه این سفر به دعوت روسای جمهور دو کشور دوست انجام می‌شود، تصریح کرد: کشور پاکستان از جمله کشورهای مهم جنوب آسیا و دارای روابط دیرینه‌ تاریخی و تمدنی با ایران است که همواره روابط سیاسی و اقتصادی و نیز همکاری‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مورد توجه دو کشور بوده است.

بیشتر بخوانید: رئیسی دوشنبه به پاکستان سفر می‌کند

رئیس جمهور با اشاره به نگاه مشترک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در زمینه حقوق بشر، دفاع از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با تروریسم تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست همسایگی و توسعه روابط با کشورهای اسلامی و همسو، علاقمند به ارتقای روابط با کشور پاکستان است و در این سفر مسائل مختلفی از جمله مسائل اقتصادی و تجاری، انرژی و مسائل مرزی با دولت پاکستان مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.

رئیسی همچنین با بیان اینکه سطح روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به میزان سطح روابط سیاسی نیست، از هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری مبادلات تجاری و اقتصادی با توجه به ظرفیت‌های قابل توجه دو کشور در این زمینه خبر داد و گفت: مردم پاکستان، مردمی مومن، متدین و علاقمند به ارزش‌های انقلاب اسلامی بویژه به امام خمینی(ره) و رهبری معظم انقلاب اسلامی هستند و محبت و ارادت خود به ایران اسلامی را بارها به اثبات رسانده‌اند، ما امنیت این کشور را امنیت خود می‌دانیم و معتقدیم تثبیت و ارتقای امنیت نقاط مرزی به نفع دو کشور و دو ملت خواهد بود.

رئیس جمهور همچنین توسعه روابط اقتصادی و تجاری با سریلانکا را از جمله اهداف سفر خود به این کشور عنوان کرد و با اشاره به رشد قابل توجه همکاری‌های دو کشور در حوزه فنی و مهندسی ابراز امیدواری کرد این سفر نقطه عطفی در ارتقای سطح روابط میان ایران و سریلانکا باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227974 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • ایران اسلامی در حال اجرای طرح های بزرگ در 20 کشور جهان است
  • تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن
  • «وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • درآمد میلیارد دلاری مغولستان از گردشگری
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله مؤثر با هر گونه اجحاف به کشورهای اسلامی
  • اقتصاد اسلامی بدون وضو!
  • تحقق اهداف عالمانه و مدبرانه اسلام ناب توسط سازمان بین‌المللی سینوو
  • اخبار سفر رئیس‌جمهور به پاکستان / رئیسی: ایران مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با کشورهای همسایه است
  • ایران مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با کشورهای همسایه است