Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی عزتی، رئیس اداره کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا؛ با بیان اینکه زمان دقیق برگزاری هفتمین دوره مسابقات شفاهی بخش کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی مشخص شده است، گفت: این مسابقات طی روزهای 10 تا 12 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر میزبان این مرحله از مسابقات خواهد بود، اظهار کرد: پیش از این قرار بر این بود تا این مسابقات روز اول اردیبهشت‌ماه برگزار شود که به دلیل سیلی که در خوزستان اتفاق افتاد، زمان برپایی آن به تعویق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: مسابقات شفاهی بخش کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور تعداد ۱۸۰ نفر (۸۵ نفر از بانوان و ۹۵ نفر از آقایان) برگزار می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی 10 تا 12 اردیبهشت مسابقات شفاهی کارکنان دانشگاه آزاد قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۴۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیان بیماری‌های روحی و روانی حاصل تجربه ۱۴ هزار ساعت مشاوره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدحسین فلاح روانشناس و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد در کارگاه «آموزش خانواده متعالی ویژه والدین دانشجویان» دانشگاه آزاد اسلامی یزد، شفقت را توجه به رنج و درد دیگران و تلاش برای کاهش آن دانست و گفت: انسان‌های مهربان تمرکز روی مشکلات و سختی‌های دیگران دارند؛ اما انسان‌های غیرمهربان روی شخصیت خود متمرکزند.

وی به معرفی سه نوع شخصیت رقابتی، تهدیدی و مشفق پرداخت و ادامه داد: در شخصیت رقابتی، فرد منفعت‌گرا است و وقتی خود را موفق می‌داند که در زمینه‌های مادیات؛ مدل ماشین، سطح مدرک تحصیلی، منزل و ... از همه جلوتر باشد و فاقد مهربانی و عطوفت است.

روانشناس و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد، افراد مضطرب و استرس‌زا را جزء شخصیت‌های تهدیدی بر شمرد و موفقیت آنها را در بستن روزنه‌ها و پیش‌بینی خطر و ترس از آینده دانست.

این استاد دانشگاه افزود: انسان‌های مشفق آدم‌های مهربان، اخلاقی و دنبال درد و رنج دیگران هستند، نیت خدایی آنان در کمک به دیگران سبب رشد شخصیت فردی و حقیقت وجودیشان می‌شود، قرآن می‌فرماید: «فَمَنْ کَانَ یَرْجُو لِقَاءَ رَبِّهِ فَلْیَعْمَلْ عَمَلًا صَالِحًا»؛ هرکس به لقای (رحمت) پروردگارش امیدوار است باید عمل صالح انجام دهد، بنابراین یکی از راه‌های شبیه شدن به خدا انجام عمل صالح است و در این افراد زیاد نمود دارد.

وی ادامه داد: خوب است انسان از این فرصت چند روز دنیا استفاده کرده و نیت خدایی را در کار‌ها مدنظر قرار داده و حقیقت وجودی خویش که شبیه شدن به خداست را رشد دهد.

روانشناس و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد تبیین کرد: امراض روحی و روانی افراد نشئت گرفته از توقع نسبت به دیگران و خود، افسوس گذشته و ترس از آینده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه، حاصل ۲۳ سال تجربه و ۱۴ هزار ساعت مشاوره در شناخت درد و رنج مردم را به ۶ دسته تقسیم کرد: نخست اینکه چرا دیگران آنطور که من می‌خواهم نیستند؛ این افراد از همسایه و خویشاوندان و خانواده متوقع هستند.

فلاح متذکر شد: دوم. چرا من در تصور دیگران آنطور که می‌خواهم نیستم؛ فرد در این حالت دنبال اثبات خوب بودن خود است، سوم اینکه چرا من آنطور که می‌خواهم نیستم؛ این افراد طرز تفکر انتقادی نسبت به خود دارند.

وی تأکید کرد: سوال چهارم اینکه چرا دیگران با من چنین رفتاری دارند؛ فرد شخصیت خود را خوب می‌پندارد و نسبت به رفتار دیگران متوقع است، پنجم اینکه چرا من با فلانی چنین رفتاری داشتم؛ در مواجه رفتار خود با دیگران سرزنش گر خویش است، ششم چرا گذشته من چنین شد؛ فرد در گذشته خود است و مدام افسوس می‌خورد و هفتم اینکه آینده من آنطور که می‌خواهم نشود؛ ترس از آینده دارد.

شبیه خدا شدن در انجام عمل صالح است

روانشناس و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد همچنین ریشه درمان درد‌ها و رنج‌های افراد را در شناخت سرمایه وجودی خویش دانست و ادامه داد: سرمایه ما تعداد انتخاب‌های ماست، بین ناامیدی و امید، امید را انتخاب کنیم، نشاط در لحظه بودن را تجربه کنیم و مومن باشیم و عمل ارزشمند مورد رضای خدا انجام دهیم، یعنی به مقام رضا رسیده و تصورات و عمل دیگران نسبت به خود را مهم ندانیم.

فلاح تبیین کرد: فردی که به این مقام رسیده باشد به فرموده قرآن «إِنَّ أَوْلِیَاءَ اللَّهِ لَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ»: دوستان خدا هرگز هیچ ترسی (از حوادث آینده عالم) و هیچ حسرت و اندوهی (از وقایع گذشته جهان) در دل آنها نیست.

وی، پدران و مادران دانشجویان را خطاب قرار داد و گفت: شرایط تربیت فرزندان در دست ماست، در حق فرزندان‌مان باید پدری و مادری کنیم؛ اما در مورد نتیجه کارمان تضمینی وجود ندارد و سرنوشت آنان را باید به خدا واگذار کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جذب هسته‌های فناور جدید در دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه
  • بیان بیماری‌های روحی و روانی حاصل تجربه ۱۴ هزار ساعت مشاوره
  • انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود/ برگزاری انتخابات الکترونیک در ۸ حوزه
  • اردوی تیم ملی تیراندازی جانبازان و توان یابان از ۱۶ فروردین
  • راهکارهای شش‌گانه مشارکت مردم در تحقق جهش تولید
  • آغاز مسابقات فوتبال جام روستایی کوماسی مریوان
  • تحقق شعار سال با به‌روزرسانی فناوری‌ و تجهیزات بخش تولید
  • برگزاری مسابقات بین‌المللی کوراش در اسفراین
  • جشنواره لاله‌های کرج اردیبهشت برگزار می‌شود
  • برگزاری مسابقات بین المللی کوراش در اسفراین/ حضور ۱۵ کشور در گود زینل خان