Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- اگر چه پيش از اين اعلام شده بود مشتريان بانک ها براي اخذ شناسه شهاب به شعب بانکي که در آن حساب دارند مراجعه کنند، اما بانک مرکزي امروز اعلام کرده که تنها مشترياني که در شعبه بانک هويت آنها تاييد نشده بايد در اين زمينه اقدام کنند.

به گزارش ايرنا به نقل از بانک مرکزي، باتوجه به لزوم احراز هويت صحيح مشتريان در نظام بانکي، شناسه‌اي تحت عنوان «شهاب» براي هر يک از مشتريان بانکي تعريف شده است که به صورت يکتا مشتري را در همه بانکها شناسايي مي‌کند، از آنجايي که اخذ اطلاعات و تکميل و دريافت شناسه «شهاب» توسط بانک‌ها صورت گرفته لذا از هم وطنان درخواست مي‌شود،‌ چنانچه پيش از اين، در بانک‌ها احراز هويت شده‌اند به شعب بانک‌ها مراجعه نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شناسه «شهاب» براي هر شخص منحصر به فرد بوده و در تمام بانک‌ها به صورت يکسان تعريف مي‌شود. اين شناسه بعد از احراز هويت و حصول اطمينان از هويت افراد اختصاص داده مي‌شود و براساس بخشنامه بانک مرکزي، از ابتداي ارديبهشت ماه عدم وجود شناسه «شهاب» براي اشخاص به منزله عدم احراز هويت بوده و محدوديت‌هاي مشخصي نظير نقل و انتقال وجه براي حساب‌هاي اشخاص حقيقي در نظر گرفته خواهد شد.
اخذ اطلاعات و تکميل و دريافت شناسه «شهاب» توسط بانک‌ها صورت گرفته و مشتريان چنانچه قبلا در بانکها احراز هويت شده‌اند نيازي به مراجعه به بانک‌ها ندارند.
همچنين احراز هويت، به فرايند شناسايي مشتري منطبق با مقررات مبارزه پولشويي اطلاق مي‌شود.
اقتصام**4018**9189
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۴۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه ویژه توانیر برای مشترکان کم مصرف

به گزارش پارس نیوز، مصطفی رجبی مشهدی در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه در سال جاری تعرفه برق افزایش نخواهد یافت، اظهار داشت: تعرفه ها امسال تغیبر نمی کند و کسانی که زیر الگومصرف دارند برق را با نرخ یارانه ای دریافت می کنند اما کسانی که بیش از میزان الگوی تعیین شده برای هر اقلیم مصرف داشته باشند تعرفه را با افزایش پلکانی دریافت خواهند کرد.

 

وی افزود: تعرفه کسانی که بیش از الگو مصرف کنند با قیمت برق تجدیدپذیر دریافت خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توانیر گفت: ۱.۵ میلیون مشترک باید نسبت به کاهش مصرف اقدام کنند و در صورت عدم رعایت اخطار گرفته و یا با محدودیت مواجه خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: مشترکانی که در تابستان امسال مصارف برق خود را نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر برخورداری از پاداش روی قبوض و رایگان شدن قبض برق، از جوایز متنوعی چون خودرو و لوازم خانگی برخوردار خواهند شد.

منبع : ایلنا

 

دیگر خبرها

  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • جایزه ویژه توانیر برای مشترکان کم مصرف
  • امسال قیمت برق افزایش نمی یابد
  • هشدار وزارت راه : مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور
  • سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟
  • هشدار وزارت راه: مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور
  • همه فعالان اقتصادی باید شناسه یکتا دریافت کنند
  • شارژ گران پیامک‌های بانکی؟
  • مقابله با شوینده‌های تقلبی با الزام شناسه رهگیری + فیلم
  • نحوه دریافت وام ۵۰۰ میلیونی بانک ملت اعلام شد +مبلغ اقساط