Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@08:02:49 GMT

اعزام ۶۰۰ مربی برای ۵ هزار کودک آسیب دیده سیل

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۴۴۱۶

اعزام ۶۰۰ مربی برای ۵ هزار کودک آسیب دیده سیل

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، قرارگاه فرهنگی کمک به سیل زدگان در نخستین روزهای سال به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با مشارکت ۱۲ نهاد دیگر تشکیل شد.

مینو اصلانی از اعضای این قرارگاه و مسئول سازمان بسیج جامعه زنان درباره حضور در این قرارگاه گفت: هر چند مردم متدین، مومن و سخاوتمند از اقشار مختلف کمر همت بستند و به یاری هم‌وطنان سیل زده شتافتند اما دردهای پنهان روحی و روانی وجود دارند که آثار ماندگارتری به جای می‌گذارند که قابل مشاهده نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین مادران و کودکان به لحاظ روحی آسیب‌پذیرند. مادران پناه کودکان هستند به همین دلیل کودکان آسیب مضاعفی خواهند دید و بازسازی روح امید در این کودکان باید پیش از بازسازی کاشانه‌های آنان آغاز شود. 

وی در ادامه درباره اقدامات مجموعه بسیج جامعه زنان در قالب «قرارگاه فرهنگی کمک به سیل زدگان» گفت: بسیج جامعه زنان کشور با همکاری موسسه طلوع نسل نور وابسته به موسسه موسسه فرهنگی هنری رزمندگان اسلام با اعزام نیروی مستقر در منطقه به منظور رصد و پشتیبانی لحظه به لحظه، راه‌اندازی ۵۰ مهد قرآنی با پذیرش ۱۰۰ نفر در هر منطقه؛ از جمله فعالیت‌های این مرکز در راستای تحقق اهداف قرارگاه فرهنگی است.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور اضافه کرد: سازماندهی ۶۰۰ مربی توانمند و علاقه‌مند، تهیه میان وعده و توزیع آن بین کودکان در محل مهدها، تهیه و ارسال نوشت‌افزار برای فعالیت برنامه‌های مربیان با نونهالان، تهیه مسواک و خمیر دندان، برگزاری برنامه‌های زنده توسط مجریان شناخته شده کودک، راه اندازی پویش «نوبت همدلی کودکان» به منظور تشویق خانواده‌ها و کودکان برای اهدای هدایا به ۵ هزار نونهال آسیب دیده از دیگر اقداماتی است که بسیج جامعه زنان کشور با همکاری موسسه طلوع نسل نور برای کمک به مردم آسیب دیده صورت داده است.

به گفته وی شماره شبا و حساب «موسسه طلوع نسل نور» نزد بانک انصار شعبه سید‌الشهدا برای علاقه‌مندان برای کمک به کودکان اعلام شده است.

۰۳۰۶۳۰۳۸۱۳۰۴۳۱۰۹۱۳۵۸۶۰۰۱

۳۸۱۸۴۳۱۰۹۱۳۵۸۶۱

خبرنگار: علی ناصری

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بسیج جامعه زنان سیل کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۴۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص اعتبار از محل قرارگاه شهید آوینی برای تقویت انجمن های هنری

به گزارش خبرنگار مهر، حسین محمودی فر شامگاه یکشنبه در نشست با رؤسای انجمن‌های هنری که حضور مشاور برنامه ریزی و نظارت راهبردی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، افزود: بهره گیری از پتانسیل و ظرفیت انجمن‌های فرهنگی و هنری از جمله اهداف و سیاست‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی افزود: بر این امر واقف هستیم که انجمن‌های فرهنگی و هنری می‌توانند در راستای ارتقا و رونق حوزه فرهنگ و هنر نقش آفرینی کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، تاکید کرد: استان مرکزی مهد پرورش مفاخر، دانشمندان و هنرمندان بزرگی است که در طول تاریخ خدمات ارزنده‌ای را در حوزه‌های مختلف به کشور ارائه کرده‌اند و باید اذعان داشت که انجمن‌های فرهنگی و هنری در این استان در جهت رشد و اعتلای فرهنگ و هنر جامعه به خوبی نقش آفرینی می‌کنند.

وی افزود: امسال شاهد اتفاق خوبی در حوزه فرهنگ و هنر هستیم به طوری که از محل قرارگاه شهید آوینی، برای تقویت انجمن‌های فرهنگی و هنری به خصوص فعالیت‌های تولیدی اعتباراتی اختصاص داده شد تا انجمن‌ها در تولید آثار فاخر و همچنین آموزش و تربیت هنرمندان هزینه کنند.

محمودی فر، زبان هنر را به عنوان رساترین و مؤثرترین زبان انتقال پیام در جامعه یاد کرد و گفت: هنر بر روح و روان انسان‌ها، تأثیری عمیق و ماندگار دارد به همین منظور هزینه در بخش فرهنگ و هنر یک سرمایه محسوب می‌شود که نقش اساسی بر آینده حوزه فرهنگ و هنر خواهد داشت.

کد خبر 6084873

دیگر خبرها

  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی
  • اعزام جامعه کارگری گیلان به دیدار با مقام معظم رهبری
  • بازی‌های رایانه‌ای منجر به آسیب جسمی کودکان و نوجوانان
  • ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران
  • اجرای طرح زیست عفیفانه در جامعه ضروری است
  • مطالعات جامعه‌شناسی فاجعه
  • تخصیص اعتبار از محل قرارگاه شهید آوینی برای تقویت انجمن های هنری
  • صیانت از همه کودکان وظیفه مرجع ملی حقوق کودک است
  • مرمت پیکره گلی محوطه تاریخی کنارصندل جیرفت
  • از ابتدای جنگ غزه حدود ۱۲ هزار کودک آسیب دیده‌اند