Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@13:07:02 GMT

شهبازی‌نیا درگذشت بهمن کشاورز را تسلیت گفت

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۴۴۸۶

به گزارش ایلنا، در پی درگذشت بهمن کشاورز، مرتضی شهبازی‌نیا فقدان این وکیل باسابقه را تسلیت گفت. متن پیام رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران به شرح زیر است: 

برای آنانکه بهمن کشاورز را از دور می‌شناختند، او حقوقدانی برجسته، وکیلی درستکار و حقیقت جو و نویسنده ای میهن دوست و مسئول در قبال اجتماع بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر از هر حقوقدان و وکیل دیگری در بین مردم شهرت و احترام داشت؛ شاید از آن جهت که همواره دغدغه حقوقشان را در قلم و لسان او جاری می دیدند.

برای جامعه حقوقی به طور عام، بهمن کشاورز،  علاوه بر صفات فوق، الگو و آموزگاری دانشمند بود که سخاوتمندانه دانش کاربردی و روزآمد حقوق را نشر می داد و دلسوزانه در تعلیم قانون و قانونمداری و نهادینه کردن رفتار حرفه ای می کوشید. کارآموزی نزد استاد کشاورز امتیازی برجسته بود که افتخار به آن را همگان درک می کردند.

برای وکلای دادگستری به طور خاص، جناب وکیل کشاورز،  نماد یک وکیل مستقل، مدبر، هوشمند، موفق، معتقد به حاکمیت قانون و متعهد به صنف بود. در ناملایمات همه چشم امید به او می‌ دوختند و او نیز حتی در زمانی که مسئولیت رسمی نداشت، شانه از بار مسئولیت خالی نمی کرد. بنیان‌گذاری اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری در زمانی که تکثر کانون‌های وکلا بیم تفرقه را در انداخته بود، محصول هوشمندی و تدبیر و تعهد صنفی اوست.

 اما برای کسانی که استاد کشاورز را از نزدیک می شناختند، شخصیت کم نظیر اخلاقی ایشان همه شئون دیگر را تحت تاثیر قرار می‌داد. دانشمندی بود به غایت فروتن، متین، با وقار و نزاکت، منظم، سخاوتمند و فارغ از حسد و غیبت و سخن ناروا. قابل درک بود که مجموع خصائل نیکویش رشک هر کس را برانگیزد.

 مجموع این ویژگیها از استاد کشاورز شخصیتی بی نظیر در  وکالت و کم نظیر در عرصه حقوق و اجتماع ساخت که فیض وجودش سالهای متمادی و برای نسل های متوالی جاری خواهد بود.

 تا این آثار باقیست، نام بهمن کشاورز زنده خواهد بود.

درگذشت این استاد فرزانه و حقوقدان و وکیل برجسته را به خانواده محترم و به ویژه فرزندان عزیزشان که خود در محضر پدر تربیت یافته و رهرو وی در عرصه وکالت هستند و نیز به عموم وکلای دادگستری و علاقمندان به ایشان تسلیت عرض می کنم و از خداوند منان برای روح والای استاد کشاورز غفران واسعه طلب می‌نمایم.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بهمن کشاورز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۴۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است

بهزاد شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به تشریح آمار مقایسه‌ای وضعیت زنان سرپرست خانوار در استان کرمانشاه پرداخت و اظهار کرد: بر اساس نتایج سرشماری‌های عمومی نفوس و مسکن در ۱۳۹۵ درصد زنان سرپرست خانوار با افزایشی معادل ۶.۲۱ برابر به ۱۲.۷ درصد رسیده است.

وی افزود: این درصد در استان کرمانشاه در سال ۱۳۹۹ معادل ۱۳.۱ درصد بوده که نسبت به با میانگین کشوری ۰.۴ بالاتر است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۲ آمار زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد حمایتی در کرمانشاه پنج هزار و ۷۸۰ خانوار معادل ۷.۶ درصد کل زنان سرپرست خانوار استان است.

شهبازی مهم‌ترین دلیل تقاضای حمایت از سوی زنان سرپرست خانوار این استان را فوت سرپرست خانوار با بیش ۵۲.۶ درصد و بعد از آن به ترتیب طلاق با حدود ۲۲.۴ درصد، از کار افتادگی سرپرستان خانوار با ۱۵ درصد، دختران خودسرپرست و سرپرست خانوار هشت درصد و همچنین اعتیاد و زندانی بودن با حدود ۲ درصد اعلام کرد.

وی به مشکلات مسائل مبتلا به زنان سرپرست خانوار کرمانشاه پرداخت و افزود: اساسی‌ترین آن، مسئله مسکن است به طوری که ۲ هزار و ۹۵۵ بانوی سرپرست خانوار در این استان فاقد مسکن شخصی هستند.

شهبازی اضافه کرد: بالا رفتن هزینه‌های اجاره‌بهاء و خرید مسکن، این زنان را مجبور به زندگی در حاشیه شهر خواهد کرد که آسیب‌های اجتماعی را برای این گروه افزایش می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه به دیگر مشکلات زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: بیکاری و یا اشتغال کاذب، مشاغل فصلی، کشاورزی و فعالیت‌های تولیدی و خدماتی در منزل بدون چتر حمایتی قانون کار و بیمه و در محیط‌های بعضاً نامناسب و ناایمن از نظر استاندارد با دستمزد ناکافی از دیگر مشکلات این قشر است.

وی تاکید کرد: همه این مشکلات موجب پس‌رفت رفاه زندگی و کاهش سلامت جسم و جان زنان سرپرست خانوار می‌شود که چالش توانمندسازی پایدار را به همراه خود دارد.

کد خبر 6088566

دیگر خبرها

  • دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه ثبت اختراع شد
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود درگذشت
  • امام جمعه سابق جوانرود درگذشت
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه الغدیر در پی درگذشت مادر شهیدان نیرنگ
  • نماینده سابق مجلس عزادار شد /پیام لاریجانی
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • تعزیه‌خوان باسابقه خمین درگذشت/ پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی
  • حماس درگذشت عالم برجسته یمنی را تسلیت گفت