Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-24@21:59:27 GMT

امیدواری برای توقف حکم حبسِ جعفر عظیم‌زاده

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۴۵۵۶

محمدعلی جداری فروغی (وکیل جعفر عظیم زاده) در تماس با خبرنگار ایلنا گفت: امروز درخواست اعاده دادرسی درباره پرونده جعفر عظیم‌زاده را به دیوان عالی کشور تقدیم کردم. موکلم پیش از این در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به اتهام تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده که در حال حاضر در حال سپری کردن این حکم در زندان اوین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وکیل دادگستری متذکر شد: عظیم زاده در پرونده دیگر در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی ساوه با اتهامات مشابه به ۱۱ سال حبس محکوم شده بود که خوشبختانه در این پرونده مشابه، در مرحله تجدیدنظر در شعبه ۸ دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی، حکم برائت وی صادر شد.

این وکیل دادگستری افزود: با توجه به بند "ت" ماده ۴۷۴ قانون آیین دادرسی کیفری درخواست دادرسی دادم و امیدوارم با توجه به ماده ۴۷۷ همان قانون، این اعاده دادرسی پذیرفته شده و اجرای حکم زندان جعفر عظیم‌زاده متوقف شود.

فروغی یادآوری کرد که پیش از این جعفر عظیم‌زاده به خاطر غیبت از زندان به ۳۰ ضربه شلاق محکوم شده بود که حکم مزبور در شعبه ۱۴ دادگاه تجدیدنظر تهران فسخ و به ۷۰۰ هزار تومان جزای نقدی تبدیل شد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۴۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی گفت: ۴ ماه پیش درگیری و نزاع خانوادگی در مسجد سلیمان رخ می‌دهد و منجر به قتل یک خانم می‌شود و این حادثه اختلافات بین اعضای خانواده تشدید کرد.

او می‌گوید: با توجه به درخواست مکرر بستگان این خانواده از رئیس دادگستری دزفول مبنی بر اصلاح ذات البین فی ما بین اعضای خانواده، با دستور مزرعه و همچنین همکاری آباد دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان، پرونده جهت حل و فصل به شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف دزفول ارجاع، که بلافاصله اعضای این شعبه با دعوت و برگزاری جلسات متعددی بین اعضای خانواده، جهت ایجاد صلح و سازش بین آنان تلاش‌های فراوانی کردند.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: خوشبختانه تلاش اعضای شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف دزفول با اقدامی جهادی و خداپسندانه به ثمر نشست و پس از ۴ ماه اولیاء دم با رضایت ثبتی و بدون هیچگونه دریافت دیه، قاتل را بخشیدند و بین اعضای خانواده برادری، صمیمت و رفع کدورت ایجاد و این پرونده و چندین پرونده مرتبط را با صلح و سازش مختومه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • توقف قطار تهران گرگان بر اثر سیلاب
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • رعایت نشدن قانون بکارگیری نیرو در بخشی از شعبه‌های دادگستری
  • بازگشت بهزاد خلج به تلویزیون/ «آقای قاضی؛ شعبه ۱۲۱» روی آنتن شبکه دو می‌رود
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول
  • «آقای قاضی» به شبکه ۲ می‌آید
  • اولین دادگاه برخط در دادگاه بخش قلعه نو در سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • شیلات و کشاورزی رکورددار افزایش سرمایه‌گذاری در قشم
  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از ۳۱۳ میلیون دلار رسید