Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در سال گذشته 46 درصد از پرونده‌های کارگری به‌صورت سازش حل‌وفصل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  سفیر افلاک، علی آشتاب امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: برطرف کردن دعاوی بین کارگران و کارفرمایان به‌صورت سازشی یکی از مهم‌ترین سیاست‎های اتخاذشده این وزارتخانه است که سال گذشته 46 درصد از پرونده‌های کارگری به‌صورت سازش حل‌وفصل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: هفت هزار و 214 مورد دادخواست به ادارات تابعه تعاون کار استان ارائه‌شده که از این میان سه هزار 342 مورد به صدور رأی سازشی انجامید.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان این که به دنبال ایجاد وحدت رویه در رسیدگی به پرونده‌های بین کارگران و کارفرمایان هستیم، گفت: تمام تلاش اعضا هیئت‎های تشخیص و حل اختلاف استان باید در مسیر صدور آرا، توافقی انجام شود تا توافق بین کارگران و کارفرمایان در دعاوی و اختلافات کارگری و کارفرمایی بدست آید.

 

آشتاب با تأکید بر این که اختلافات بین کارگر و کارفرما باید در محیط کار و از طریق تفاهم و توافق حل‌وفصل شود،خاطرنشان کرد: این کار سبب جلوگیری از سرگردانی مراجعان، کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها و تسریع در حل‌وفصل اختلافات خواهد شد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۴۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف دادگستری استان قزوین، گفت: در سال گذشته بیش از ۳۴ هزار فقره پرونده با تلاش اعضای شورای حل اختلاف استان به مصالحه ختم شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حیدری،  اظهار داشت: در حال حاضر 173 شعبه شورای حل اختلاف در 19 حوزه قضایی دایر است که از این تعداد 89 شعبه در شهرها و 84 شعبه نیز در روستاها فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: از 97 هزار و 253 فقره پرونده وارده در سال گذشته به شوراهای حل اختلاف استان، تعداد 96 هزار و 861 فقره پرونده مختومه و مورد رسیدگی قرار گرفته شده است.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف دادگستری استان قزوین نسبت مصالحه در پرونده های قابل صلح و سازش شوراهای حل اختلاف استان را 51 درصد اعلام کرد و افزود: در سال گذشته 34 هزار و 655 فقره پرونده با میانجیگری شوراهای حل اختلاف منجر به صلح و سازش شده و از مراجعات افراد به محاکم و دادسراها جلوگیری بعمل آمده است.

حیدری بیان کرد: درسال 1402 بالغ بر 94درصد از اوراق قضایی شوراهای حل اختلاف به صورت الکترونیکی به مخاطبین ابلاغ گردیده،که علاوه بر کاهش زمان رسیدگی باعث تسریع در انجام امور قضایی، صرفه جویی در وقت و هزینه و رضایتمندی مراجعین شده است.

وی در پایان ضمن قدردانی از کارکنان شوراهای حل اختلاف، گفت: تحقق صلح سازش در پرونده‌ها و کاهش اطاله دادرسی از مهم‌ترین اولویت‌های ما در سال جاری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهلت هفت روزه به کارفرمایان برای معرفی اتباع غیرمجاز
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • ثبت سومین سازش پرونده قتل در آذربایجان غربی
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • خوفی که به جان کارگران افتاد | کاهش حقوق در صورت تعطیلی پنجشنبه ها
  • تحقق شعار سال در گروی نقش آفرینی کارگران و کارفرمایان
  • تحقق شعار سال در گرو نقش آفرینی کارگران و کارفرمایان
  • ایجاد صلح و سازش ۱۱ پرونده قضایی در اهواز