Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: تقویت هویت دینی و ملی را باید از دوران کودکی و از مهدهای کودک آغاز کرد. ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره بازی‌های بومی و محلی استان همدان در دوره پیش دبستانی ظهر امروز با حضور معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان و جمعی از مسئولان استانی و مربیان پیش دبستانی در خانه معلم همدان برگزار و از برگزیدگان این جشنواره تجلیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضوان حکیم زاده در این مراسم اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم برای ارسال پیام‌های تربیتی از قصه استفاده کرده است که نشان از اهمیت قصه دارد. بازی برای کودکان نباید صرفا جنبه سرگرمی داشته باشد و شرایط بازی باید برای تربیت ماندگار و پایدار فراهم شود.ر این مراسم با بیان این که باید کودکان پاس داشته شوند اظهار داشت: دوران کودکی را باید به رسمیت بشناسیم و کودکان را باور . پژوهش‌ها حاکی از آن است که بازی اثرات تربیتی، درمانی و یادگیری پایدار دارد.

وی با مهم توصیف کردن دوران پیش دبستانی در شکل‌گیری شخصیت افراد تصریح کرد:  بر اساس یک پژوهش صورت گرفته در کشور افرادی که دوران پیش دبستانی را پشت سر گذاشتند در آزمون کنکور موفق‌تر بودند.

حکیم زاده تاکید کرد: افرادی که دوره پیش دبستانی را پشت سر گذاشتند کمتر گرفتار آسیب‌های اجتماعی می‌شوند و افراد موفق‌تری در جامعه هستند.

وزیر آموزش و پرورش‌: اجرای طرح مدرسه‌محوری از اولویت‌های مهم دولت استوزیر آموزش و پرورش‌: یکی از آرزوهای دیرینه آموزش و پرورش تحقق یافت‌همایش نظریه اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش و پرورش در قم برگزار می‌شود

وی با اشاره به این که در این دوره تربیت کودک باید کریمانه باشد عنوان کرد: برای تقویت هویت دینی و ملی باید آموزش را از مهدهای کودک آغاز کنیم.

حکیم زاده تاکید کرد:  بیانیه گام دوم رهبری یک نگاه امیدوارانه است که در آن بر علم، پژوهش، فرهنگ، خلاقیت، نوآوری و مسئولیت پذیری توجه زیادی شده که تحقق آن نیازمند فرهنگ سازی است و باید از دوره پیش دبستانی آغاز شود.

آموزش و پرورش و القای هویت ملی

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه اهمیت بازی برای کودکان بر هیچکس پوسیده نیست اظهار داشت: بازی وسیله و ابزاری طبیعی برای ابراز وجود کودک و عامل رشد وی برای حضور موفق در زندگی و جامعه است. در دین مبین اسلام نیز بر اهمیت بازی کودکان بسیار تاکید شده است.

محمد پور داود با اشاره به این که خانواده‌ها باید بدانند که بازی نباید روشی برای وقت‌کشی باشد گفت: بازی، کلمات کودکان است و بدترین جریمه برای یک کودک می‌تواند محروم کردن وی از بازی باشد.

وی  با تاکید بر نقش مهم والدین، مربیان و معلمان در بازی کودکان تصریح کرد: والدین در بازی باید نقش همبازی را داشته باشند و مربیان نیز باید در بازی راهگشای کودکان باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد: یکی از رویکردهای مهم معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با حضور خانم حکیم زاده در رأس مدیریت این معاونت استفاده از برنامه‌های خلاقانه است و این برنامه‌ها بر سند تحول بنیادین تاکید دارد.

پور داود تاکید کرد: اساسی‌ترین رسالت آموزش و پرورش القای هویت ملی در جریان تربیت است و کودک در دوره پیش دبستانی و دبستان نخستین انگاره‌های قومی و ملی را می‌آموزد.

انتهای پیام/ش

R41405/P/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۴۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور روحانیون در مدارس تیزهوشان برای تقویت اعتقادات نخبگان

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: با اجرای طرح‌هایی همچون "روشنا" با حضور روحانیت در مدارس تیزهوشان به دنبال این هستیم تا مسائل اعتقادی و شرعی را در نخبگان تقویت کنیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ حجت الاسلام علی نیکزاد، مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه همکاری اثربخش بین حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش از تاکیدات رهبر معظلم انقلاب و وزیر آموزش و پرورش است، گفت: همکاری و وحدت زمانی محقق می‌شود که بتوانیم نقاط مثبت حوزه و آموزش و پرورش را با یکدیگر تلفیق کنیم که با چنین رویکردی وحدت رویه شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش و حوزه هردو به این همکاری نیاز دارند، یادآور شد: حوزه علمیه باتوجه به عقبه فاخری که دارد می‌تواند در تمام عرصه‌های سند تحول آموزش و پرورش نقش آفرینی داشته باشد.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بر اساس امیدهای ایمانی مردم شکل گرفت، گفت: امید ایمانی رمز اساسی موفقیت در  حوزه‌های شغلی اجتماعی و سازمانی است و اگر نتوانیم خود را در بعد ایمانی و اعتقادی تقویت کنیم نمیتوانیم در حوزه تربیتی مروج و تاثیرگذار باشیم.

طلبه‌ها سهمیه استخدامی ویژه ندارند/ بعد از آزمون استخدامی متوجه شدیم 3500 معلم روحانی داریم

حجت الاسلام نیکزاد ادامه داد: امید ایمانی می‌گوید معنویت را حفظ و تلاش کن، خدا بهترین‌ها را برای شما رقم می‌زند همان کاری که حاج قاسم کرد و این امید ایمانی بود که حاج قاسم را در جامعه جهانی و بین المللی مشهور و اثرگذار کرد.

وی ادامه داد: اگر در بین دانش‌آموزان مشکلات اخلاقی و اعتقادی وجود دارد باید ریشه این مشکلات را در رفتارهای خودمان ریشه یابی و اقدام به رفع آن کنیم.

5 طرح حوزه علمیه برای تقویت اعتقادات  دانش‌آموزان

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش ادامه داد: طرح‌های امین، روشنا، محراب، سفیرآسمانی و معراج از جمله برنامه‌های اجرایی در مدارس است که در راستای تقویت مبانی دینی و اعتقادی دانش‌آموزان در مدارس سراسر کشور اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام نیکزاد گفت: گسترش دامنه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش در نظام آموزشی و تربیت دانش‌آموزان، نیاز امروز است به گونه‌ای که  پیوند بین مدرسه و مسجد از مواردی است که با جدیت در وزارت آموزش و پرورش دنبال می‌شود.

مناظره میان معلمان و روحانیون افزایش یابد

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش افزود: عرصه فعالیت‌های ما در آموزش و پرورش متنوع است و باید ساز وکارها مشخص و از ظرفیت همه معلمان و مربیان استفاده شود.

وی با تاکید بر ارتباط گسترده بین معلمان و روحانیون گفت: باید جلسات گفت و گو و مناظره بین معلمان و روحانیون افزایش پیدا کند.

حجت‌الاسلام نیکزاد در پایان عنوان کرد: با اجرای طرح‌هایی همچون "روشنا" و با حضور روحانیت در مدارس تیزهوشان به دنبال این هستیم تا مسائل اعتقادی و شرعی را در نخبگان تقویت کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آینده‌ای درخشان از آن فرزندان شماست!
  • حمایت از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در لرستان
  • حضور روحانیون در مدارس تیزهوشان برای تقویت اعتقادات نخبگان
  • غذا‌هایی که به صورت طبیعی باعث تقویت استخوان کودک شما می‌شود
  • تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است
  • باید هویت ملی و دینی دانش آموزان را به آنها یادآور شویم
  • نشست شورای همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش هرمزگان
  • پارک ها و جنگل ها سلامت روان کودکان را تقویت می کنند
  • زیرساختهای حوزه آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی تقویت شود
  • اسباب بازی‌هایی که مغز کودک شما را پرورش میدهند!