Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، مرتضی شکوهی، مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش امروز، ۴ اردیبهشت‌ماه در آیین اختتامیه جشنواره استانی گلستان‌خوانی در شیراز تاکید کرد: مهم‌ترین اثر گلستان‌خوانی بر دانش‌آموزان آشنایی آن‌ها با مواریث ارزش‌های فرهنگی کشور است.
وی افزود: گلستان‌خوانی یک اقدام ارزشمند و حرکت آگاهانه در جهت توسعه و تقویت حس خوب دانش‌آموزان نسبت به دارایی فرهنگی آن‌ها و کمک به تقویت هویت ملی و دینی دانش‌آموزان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شكوهی، شیراز را شهر دیار فیلسوفان، عارفان، شعرای بلند آوازه و مردمان دست و دل باز و همیشه شاد معرفی کرد و افزود: این دارایی فرهنگی مختص به استان فارس و شهر شیراز نیست، بلکه یک ارزش والا برای کل سرزمین ایران و حتی بشریت است که باعث می‌شود یک هویت غنی ملی را به دست بیاوریم.
وی در تشریح برخی از اهداف گلستان‌خوانی، گفت: این برنامه باعث تقویت مهارت سخنوری و استفاده از مفاهیم ارزشمند آثار فرهنگی در زندگی دانش آموزان و توسعه آن می‌شود.
شكوهی یکی از رویکردهای اصلی آموزش و پرورش در دوره ابتدایی را کمک به روان‌خوانی و صحیح‌خوانی دانش‌آموزان دانست و گفت: هر چه قدر متونی که در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد پرمعنا باشد، قطعا صحیح خواندن همراه با تفکر و تدبّر خواندن و درک مفاهیم صحیح اتفاق می‌افتد.
مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: افزایش مهارت روان‌خوانی در دانش‌آموزان باعث تقویت مهارت‌های نوشتن، گوش دادن، مصاحبه کردن، کتاب خواندن و دیگرمهارت‌های یادگیری می‌شود که می‌تواند به آنها کمک کند.
شکوهی با تأکید بر اهمیت روان‌خوانی و تقویت مهارت سخنوری در دانش‌آموزان گفت: وزارت آموزش و پرورش با اجرای برنامه‌های درسی و با انجام فعالیت‌های مختلفی مثل؛ تکالیف مهارت محور، طرح عید و داستان و سایر فعالیت‌ها، دنبال تقویت مهارت خواندن دانش‌آموزان و توسعه مهارت سخنوری در ارتباط دانش‌آموزان با یکدیگر، خانوده و اجتماع است.
وی با اشاره به اینکه طرح گلستان‌خوانی فعلاً تنها در استان فارس اجرا می‌شود، گفت: رضایت بالایی برای این طرح وجود دارد به‌گونه‌ایی که اولیای دانش‌آموزان و معلمان و دانش‌آموزان همه راضی هستند.
شکوهی اظهار امیدواری کرد که با بررسی نتایج این طرح و مرور دقیق تر و کارشناسی شده بتوانیم از مزایای این طرح برای کل کشور استفاده کنیم و کمک کنیم تمام دانش‌آموزان سرزمین عزیزمان با اندیشه‌ها و مفاخر ادبی کشورمان از جمله سعدی و گلستان که از شاهکارهای ادبی این سرزمین است بیشتر آشنا شوند.
وی گفت: اگر باور و اعتقاد معلمان ما نباشد ما نمی‌توانیم امیدواری حداقلی در تحقق اهدافمان داشته باشیم، معلم آنچه را که مختص خود می‌داند با آنچه را که مختص دانش‌آموزان می‌داند جدا می‌کند و خوب می‌داند که موجودیت ما به واسطه وجود دانش‌آموزان است.
این مقام مسئول یکی از دغدغه‌های اصلی معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش را کارکرد انتقال، گسترش، توسعه و باز تعریف فرهنگ جامعه و کمک به تحقق هویت ملی و دینی دانش‌آموزان دانست و گفت: با مروری بر فعالیت‌های دوره ابتدایی می‌بینیم که نباید دنبال رقابت بین دانش‌آموزان و رتبه‌بندی و دادن تکالیف سنگین به آن‌ها باشیم که مبادا از درس و مدرسه دورشان کنیم.
انتهای پيام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس فرهنگي گلستان خواني هويت ملي و ديني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۴۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازديد معاون تربيت بدنى و سلامت وزارت آموزش و پرورش از طرح مهارت آموزى شنا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، صادق ستارى فرد به همراه مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربى، با حضور در مجتمع شهید رجایى ارومیه و استخر این مجموعه از طرح مهارت آموزى شنا بازدید به عمل آورد.

به گفته معاون تربیت بدنى و سلامت وزارت آموزش و پرورش، این طرح براى دانش آموزان دوره هاى چهارم و پنجم ابتدایی به صورت مهارت آموزى و براى دانش آموزان دوره ششم ابتدایى به صورت آموزش شنا خواهد بود.

٧ هزار و ٢٠٠ دانش آموز پایه ششمى در ارومیه تا پایان سال تحصیلى جارى در طرح شرکت خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • اولین استخر دانش آموزی استان سمنان افتتاح شد
  • خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان تقویت شود
  • جشنواره بازی های بومی محلی در مدارس پارس‌آباد
  • اجرای طرح "ایما" در مدرسه راهیان کوثر شهرستان رزن
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • رشد ۱۹ درصدی آموزش فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی
  • بازديد معاون تربيت بدنى و سلامت وزارت آموزش و پرورش از طرح مهارت آموزى شنا
  • تربیت معلم مهمترین گام در مسیر تقویت تربیت دینی در مدارس است
  • آزمایشگاه سیار در اختیار دانش‌آموزان محروم
  • سوگواری دانش آموزان گرگانی در سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) + تصاویر