Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-25@23:09:02 GMT

تحریم ایران ضربه بزرگی به اقتصاد چین است

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۴۸۰۵

تحریم ایران ضربه بزرگی به اقتصاد چین است

به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، این روزنامه چینی روز چهارشنبه نوشت: چین بزرگترین وارد کننده نفت دنیا است و تحریم نفتی ایران برایش یک خسارت جدی به حساب می آید به همین دلیل اعتراضات مکرر پکن را به این اقدام واشنگتن به دنبال داشته است.

روزنامه می نویسد: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به طور یکجانبه به توافق هسته ای که سال 2015 میلادی میان ایران و شش کشور دیگر امضا شد، پشت کرد و بتدریج تحریم ها علیه ایران را که لغو شده بود، به مرحله اولیه بازگرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ساوت چاینا خاطر نشان می کند: هنوز معلوم نیست این موضوع به گفت و گوهای تجاری چین و آمریکا نیز مرتبط شود اما مسلما روابط دو کشور بسیار پیچیده تر شده است.

گزارش تاکید می کند به هر دلیلی که آمریکا چنین تصمیمی گرفته باشد، باز هم قبول آن برای چین سخت خواهد بود این کشور اکنون به چالش کشیده شده است زیرا بشدت به انرژی نیاز دارد.

روزنامه از قول تحلیلگرانی چون شین کیم از مرکز گلوبال پلاتز آورده است که واکنش ایران به این اقدام آمریکا خیلی جدی و شدید خواهد بود و همانطور که اکنون هم تهدیدها به تنگه هرمز کشیده شده است و باید دید در این میان چین و هند چه اقداماتی صورت خواهند داد.

ساوت چاینا نوشته است اقدامی که آمریکا صورت داده است مسلما باعث خواهد شد تا در صورت کاهش عرضه نفت از سوی ایران، بازار بین المللی انرژی روزهای دشواری را در سال جاری میلادی پیش رو داشته باشد.

کاخ سفید دوم اردیبهشت در بیانیه‌ای اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس ‌جمهوری آمریکا تصمیم گرفته است معافیت خرید نفت ایران که پیشتر به 8 کشور داده بود را تمدید نکند.

این تصمیم آمریکا مورد انتقاد کشورهایی مانند چین، هند و ترکیه قرار گرفته و به نظر می رسد بر تعداد کشورهای معترض به این رویکرد افزوده خواهد شد.

ترامپ با اعلام تحریم صادرات نفت ایران از ماه می، کشورهایی که به خواسته آمریکا عمل نکنند را به اعمال تحریم تهدید کرده است. 

این در حالی است که اقدام یکجانبه آمریکا موجب نگرانی در بازارهای جهانی شده است بازار نفت با واکنش منفی به این تصمیم، شاهد افزایش سه درصدی بهای نفت بوده که بیشترین میزان افزایش در 2019 بوده است.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۴۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است

کیم اون چول، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی گفت که تحریم‌های آمریکا علیه کشورش به حلقه‌ای بر گردن خود واشنگتن تبدیل شده است.

براساس گزارش المیادین، خبرگزاری مرکزی کره شمالی به نقل از معاون وزیر این کشور گفت: برای آمریکا که علاقه زیادی به تسلط و انقیاد بر دیگر کشور‌ها دارد، تحریم‌ها ابزار دیپلماتیک ترجیحی است، اما در شبه جزیره کره، تحریم‌ها به حلقه‌ای بر دور گردن خود آمریکا تبدیل شده است.

او با اشاره به اینکه تحریم‌های آمریکا به تقویت کره شمالی کمک کرد، افزود که توسعه سلاح‌های هسته‌ای در این کشور در پاسخ به تهدیدات هسته‌ای آمریکا آغاز شد.

کیم اون تایید کرد که در صورت اعمال تحریم‌های بیشتر پیونگ یانگ به تولید تسلیحات هسته‌ای ادامه خواهد داد.

پیش از این، کیم یو جونگ، عضو کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی و خواهر کیم جونگ اون، رهبر این کشور گفت که کشورش به ساختن یک نیروی نظامی عظیم برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه‌ای خود ادامه خواهد داد.

پیونگ یانگ در معرض یک سری تحریم‌هایی است که در سال ۲۰۰۶ توسط سازمان ملل اعمال شد و چندین بار تشدید شد.

با این وجود کره شمالی به توسعه برنامه‌های نظامی خود ادامه داد. در سال ۲۰۲۲، این کشور اعلام کرد که وضعیت این کشور به عنوان یک قدرت هسته‌ای به دلیل تهدیدات و تحریکات مداوم آمریکا علیه آن، «غیرقابل بازگشت» است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • ضربه به تولید با تصمیم‌گیری برای خاموشی چاه موتورهای کشاورزی
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • فیلم| چرا گسترش روابط ایران و پاکستان آمریکا را نگران کرده؟
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند