Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید مصلح ظهر چهارشنبه در نشست بررسی طرح‌های دانشگاه خلیج فارس بوشهر اظهار داشت: در راستای توسعه و تقویت تحقیق و پژوهش در دانشگاه خلیج فارس بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به ساخت دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه خلیج فارس بوشهر در ۱۰ هزار مترمربع اضافه کرد: این دانشگاه دارای ۱۵ آزمایشگاه، سه کارگاه، ۱۸ کلاس درس و ۲۵ اتاق استاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه خلیج فارس با بیان اینکه تکمیل دانشکده فنی و مهندسی نیازمند ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار است، بیان کرد: اجرای این پروژه در حال حاضر دارای پیشرفت ۸۶ درصدی است.

وی با اشاره به پیشرفت ۹۶ درصدی ساخت مجتمع فناوری دانشگاه خلیج فارس بوشهر بیان کرد: این مجموعه با زیربنای حدود سه هزار مترمربع در حال ساخت است که برای تکمیل آن به ۵۴ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

مصلح با اشاره به استقرار شرکت‌های دانش بنیان در مجتمع فناوری دانشگاه خلیج فارس پس از تکمیل آن افزود: هفت هزار نفر در ۲۹ رشته کارشناسی، ۴۸ رشته کارشناسی ارشد و ۱۳ رشته دکتری در دانشگاه خلیج فارس تحصیل می‌کنند.

کد خبر 4599476

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه خلیج فارس بوشهر بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۴۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از یافته‌های نوین رادیو دارویی در تراز جهانی رونمایی می‌شود

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، محمد اسلامی در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان این‌که استان بوشهر در عرصه علمی و حوزه انرژی دارای ظرفیت‌های بسیار بزرگی است، وجود دانشگاه خلیج فارس بوشهر در کنار نیروگاه اتمی را بسیار مهم دانست و افزود: همکاری و تعامل بین دانشگاه و صنعت اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی با اشاره به برگزاری کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی و علوم داده در دانشگاه خلیج فارس بوشهر، اظهار کرد: هوش مصنوعی مجموعه‌ای از نرم‌افزار‌ها و سامانه‌های مدیریتی داده است که در فرایند مختلف به‌کارگیری می‌شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: در سازمان انرژی اتمی ایران از نقطه صفر مبدأ که استفاده از جمع‌آوری دیتا، شناسایی کانسنگ‌ها تا حمل و نقل و فرآوری، چرخه‌ای حرکت می‌کند و به‌صورت مجزا از هم یا یکپارچه جای خودش را باز کرده و روز به روز گسترش می‌یابد.

وی با بیان این‌که دانشگاه خلیج فارس بوشهر دارای ظرفیت‌های مختلف و خوبی است، گفت: اولین نیروگاه اتمی ایران در جوار دانشگاه خلیج فارس بوشهر قرار دارد براساس برنامه‌ریزی تعامل و همکاری پیوسته و دامنه‌داری پایه‌گذاری می‌شود، اگرچه در زمان حاضر نیز همکاری‌ها برقرار است.

اسلامی از ایجاد رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج فارس بوشهر خبر داد و اضافه کرد: استاندار بوشهر در قالب تفاهم‌نامه برای همکاری بلندمدت با هدف ایجاد ظرفیت لازم در دانشگاه خلیج فارس به‌خصوص برای رشته‌های هسته‌ای اعلام آمادگی کرده‌اند که ما هم موافق هستیم و ان‌شاءالله هماهنگی لازم را در فرآیند‌های اجرایی این کار انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به افزایش تولید رادیو دارو‌ها در سازمان انرژی اتمی ایران، بیان کرد: رادیودارو‌ها در فرایندی که سازمان انرژی اتمی طی کرده امروز کل نیاز کشور را پاسخگو است.

رئیس سازمان انرژی اتمی اظهارکرد: از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در طرح‌های نوین خودمان در حوزه رادیودارو استفاده کرده‌ایم و یکی از یافته‌ها که به معنای واقعی کلمه در تراز اول جهانی قرار دارد و کار بالینی آن در بوشهر در حال انجام است و نتیجه گرفته و به‌زودی رونمایی و رسانه‌ای می‌شود.

دیگر خبرها

  • رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج فارس ایجاد می شود
  • برگزاری کنفرانس هوش مصنوعی در بوشهر+ تصویر
  • تولید برق هسته‌ای به بیش از ۳۰۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد
  • رونمایی از دستاوردهای جدید صنعت هسته‌ای
  • ایجاد رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج‌ فارس
  • از یافته‌های نوین رادیو دارویی در تراز جهانی رونمایی می‌شود
  • اسلامی: تولید رادیوداروها در سازمان انرژی اتمی ایران افزایش خواهد یافت
  • دستاوردهای جدید صنعت هسته‌ای به‌زودی رونمایی می‌شود
  • افزایش تولید رادیو داروها در سازمان انرژی اتمی ایران
  • انتصاب مدیر راهبردی توسعه منطقه ویژه علم و فناوری خلیج‌فارس