Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@23:35:01 GMT

عرضه یک میلیون بشکه نفت سنگین برای اولین بار

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۵۱۵۹

برخی کارشناسان پیشنهادهایی برای این موضوع دارند. به‌عنوان مثال رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی معتقد است می‌توانیم ظرفیت توسعه تبدیل مواد خام نفتی به فرآورده‌های نفتی را به‌وجود آوریم و با تولید محصولات تکمیلی و با ارزش افزوده بالا، این گونه محصولات را به بازار‌های منطقه عرضه کنیم. رضا پدیدار معتقد است جایگزینی صادرات فرآورده‌های نفتی به‌جای صادرات نفت‌خام شاید از سوی دولت قدری سخت باشد، اما از نظر بخش خصوصی عملیاتی است، ضمن اینکه در هیچ‌جایی از قوانین و مقررات، بخش خصوصی تحریم نیست، بنابراین بخش خصوصی می‌تواند از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل خود استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به گزارش «ایسنا» رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: از ۱۵ کشور منطقه حدود ۱۲ کشور به فرآورده‌های هیدروکربوری نیاز مبرم دارند که می‌توانیم آن را به‌صورت محموله‌های کوچک و متوسط در کشور آماده و صادر کنیم. پدیدار افزود: ما حتی می‌توانیم به بخشی از کشور‌ها که با ما به‌صورت تهاتری در ارتباط هستند، نفت‌خام را به‌صورت تهاتری صادر و محصولات مورد‌نیاز خود را دریافت کنیم.

با این حال دولت همچنان طبق قانون نفت را در بورس انرژی عرضه خواهد کرد. به‌عنوان مثال هفته آینده (سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت) شاهد عرضه یک میلیون بشکه نفت خام سنگین با قیمت ۶۳ دلار و ۵۱ سنت خواهیم بود که اطلاعیه عرضه آن دیروز منتشر شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ملی نفت ایران، اطلاعیه نخستین عرضه نفت‎ خام سنگین شرکت ملی نفت ایران در رینگ بین‌الملل بورس انرژی با قیمت پایه ۶۳ دلار و ۵۱ سنت برای هر بشکه منتشر شد. به گزارش شرکت ملی نفت ایران شرایط عرضه مانند عرضه نفت خام سبک است. امکان واریز پیش پرداخت ۶ درصد به‌صورت ارزی فراهم است و برای تسویه باقی‌مانده وجه‌المعامله، خریداران می‌توانند از سازوکارهای ارزی مورد تایید شرکت ملی نفت ایران استفاده کنند. همچنین خریداران می‌توانند تا ۴ ماه پس از انجام معامله محموله را تحویل بگیرند و تحویل محموله در سایر مناطق منوط به تاییدشرکت ملی نفت ایران امکان‌پذیر است. علاوه بر این، در صورت درخواست خریداران امکان تحویل محموله به‌صورت زمینی از مخازن نفت پالایشگاه تبریز نیز امکان‌پذیر شده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۵۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور زدن تحریم با زدن رکورد ۶ ساله فروش نفت

به گزارش قدس آنلاین، با روی کار آمدن دولت سیزدهم، تاکتیک فروش نفت به سمت بازارسازی نفت تغییر کرد و هم اکنون نیز طبق آمار بین المللی به بیش از ۱.۵ میلیون بشکه در روز رسیده است.

این موضوع سبب افزایش درآمدهای نفتی نیز شده و طبق آخرین آمار گمرک ایران توانسته درآمدهای خود را به بیش از ۳۶ میلیارد دلار در سال از طریق فروش نفت برساند و بیشترین رشد اقتصادی کشور نیز مربوط به صنعت نفت باشد .

طبق گزارش فایننشال تایمز، تهران در سه ماه اول سال جاری میلادی به طور متوسط ۱.۵۶ میلیون بشکه در روز نفت فروخته است که تقریباً تمام آن به چین و بالاترین سطح از سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ است.

رئیس خدمات ریسک ژئوپلیتیک در گروه انرژی راپیدان در ایالات متحده گفته که ایرانی‌ها هنر دور زدن تحریم‌ها را به دست آورده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • گزیده‌های نفتی هفته
  • نفت از افزایش قیمت بازماند
  • طرز تهیه کباب بوقلمون زیر بشکه فلزی توسط آشپز آذربایجانی (فیلم)
  • دور زدن تحریم با زدن رکورد ۶ ساله فروش نفت
  • اولین واکنش نیمار به شکست سنگین الهلال
  • دستگاه تحلیل سیگنال‌های الکتریکی در لایه‌های پوست ساخته شد/ امکان بهبود و پایش زخم
  • رویترز:‌ صادرات نفت ایران بیشترین رقم در ۱۰ ماه گذشته شد
  • ۵ باور غلط درباره رتبه اعتباری بانکی/امکان اصلاح رتبه هست؟
  • چگونه سابقه بیمه تامین اجتماعی را افزایش دهیم؟ | شرایط خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی چیست؟
  • معدوم سازی بیش از ۱۶۰ هزار کیلو گرم از فرآورده‌های خام دامی در مازندران