Web Analytics Made Easy - Statcounter

باکو – ایرنا – نشست 'پل ادبی ایران و جمهوری آذربایجان' به همیت رایزنی فرهنگی سفارت کشورهای در باکو برگزار شد .

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا در این نشست که در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی سفارت ایران برگزار شد ، جواد جهانگیرزاده سفیر جمهوری اسلامی ایران ، اصغر فارسی رایزن فرهنگی کشورمان ، حجت الاسلام سیدعلی اکبر اجاق نژاد نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان و جمعی از اساتید و شعرای دو کشور حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ابتدای این مراسم اصغر فارسی رایزن فرهنگی کشورمان طی سخنانی با تبریک میلاد منجی عالم بشریت، در باره اشتراکات عمیق و ماندگار ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه ادبیات بخث کرد .
وی به جایگاه شعر و مرثیه سرایی در ادبیات دو کشور اشاره و بر لزوم تعامل و همفکری شعراء و نویسندگان دو کشور تاکید کرد.
فارسی در ادامه ایجاد محفل و پایگاهی برای مستحکمتر کردن دوستی دو کشور و همچنین محفلی برای شناسایی و جذب، رشد و ارتقای کمی و کیفی شاعران جوان و مستعد اهل بیت (ع)، تقویت شعر آیینی، استفاده از ظرفیت شاعران فرهیخته و زمینه‌سازی برای معرفی چهره‌های تازه در ادبیات دو کشور را از اهداف تشکیل این همنشینی ادبی برشمرد.
سرآمدان شعر ادبی و مرثیه سرایی کشورمان همچون عسگر شاهی اردبیلی، غلامرضا هادی، اسد نیک فال، کاظم نظری بقا، توحید دلاور قوام میهمانان افتخاری این مراسم ادبی بودند و از جمهوری آذربایجان نیز شعرا و نویسندگانی چون پروفسور ترلان قلی اف و شاهین فاضل و گل بالا فنائی علاوه بر تبادل نظر ، آثار ادبی و اشعار خود را با محوریت مهدویت ارائه کردند.
خاورم ** 337**1211

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي جمهوري آذربايجان ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۵۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال ایران از توافق مرزی آذربایجان و ارمنستان

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص توافق اخیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مورد برخی مسائل مورد اختلاف مرزی، اظهارداشت: ما به توافقات انجام شده بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان در نشست کمیسیون تحدید حدود بین دو کشور احترام می‌گذاریم.   کنعانی افزود: استمرار تلاش‌های دو کشور برای حل و فصل مسائل مرزی با توسل به روش‌های مسالمت آمیز در چارچوب احترام متقابل دو کشور به حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر لازمه استقرار صلح و ثبات پایدار در قفقاز جنوبی است.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه‌های استانی کتاب در ایران هم مهمان ویژه از دیگر کشور‌ها داشته باشند
  • آغاز انجام اطلاحات مرزی از سوی آذربایجان و ارمنستان
  • علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • بیانیۀ جمعی از شاعران و نویسندگان تبریز درباره شهادت مدافع حرم حاج طالع یوسف‌اف در باکو
  • علی‌اف: از هر زمان دیگری به توافق صلح با ارمنستان نزدیکتر هستیم
  • باکو: ارمنستان تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کرد
  • استقبال ایران از توافق مرزی آذربایجان و ارمنستان
  • آغاز تعیین حدود مرز‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان 
  • جمهوری آذربایجان به مناقشه ایران و اسرائیل کشیده می‌شود؟