Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@21:59:38 GMT

استان کرمان نیازمند ۱۲ هزار معلم است

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۵۳۲۸

استان کرمان نیازمند ۱۲ هزار معلم است

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان با اشاره به اینکه نیازسنجی استان کرمان برای تامین معلم انجام شده است گفت: آموزش و پرورش استان کرمان به ۱۲ هزار معلم تا سال ۱۴۰۲ نیاز دارد. ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام عباس توان امروز در نشست هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان استان کرمان با حضور محمد‌جواد فدائی استاندار کرمان اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان، تنها دانشگاهی است که توسعه کمی آن مورد تاکید نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان با بیان اینکه اهمیت جایگاه دانشگاه در آن است که شخصیت معلم در این دانشگاه شکل می‌گیرد گفت: فعالیت‌های انگیزه بخشی، فرهنگی و تربیتی در اولویت کار ما در دانشگاه فرهنگیان استان کرمان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه نیازسنجی استان کرمان برای تامین معلم انجام شده است بیان کرد: آموزش و پرورش استان کرمان به 12 هزار معلم تا سال 1402 نیاز دارد.

رتبه‌بندی معلمان هنوز "درگیر" دولتاعلام نتایج مرحله نخست عضویت معلمان در شورای عالی آموزش‌وپرورشتجمع معلمان مدارس خارج از کشور مقابل وزارت آموزش‌وپرورش: وزیر به جای ما با رامبد جوان دیدار می‌کند

در این جلسه محمد‌جواد فدائی استاندار کرمان نیز با اشاره به اینکه فعال کردن مراکز شهرستانی دانشگاه فرهنگیان کار بسیار خوبی است که باید چگونگی و ساز و کار اجرای آن بررسی و تدوین شود تصریح کرد: پیگیری برای تامین زمین مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان و تعیین تکلیف و مرمت مکان‌های میراثی کنار این دانشگاه با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی ضروری است.

انتهای پیام/ ت

R7860/P/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۵۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود

علی فرهادی؛ درباره جزییات افزایش رقم ساعات حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: یکی از بهترین راه های کمبود معلم در آموزش و پرورش استفاده از نیروهای توانمند است و باید انگیزه لازم را ایجاد کنیم تا از ظرفیت معلمان موجود که گزینش شده و دارای سابقه کار و هستند، استفاده کنیم.

وی افزود: استفاده از نیروهای موجود موجب جبران کمبود معلم با استفاده از معلمان با تجربه می‌شود و دیگر معلمان بدون تجربه به کلاس‌های درس نمی‌روند.

فرهادی ادامه داد: کمبود معلم مقطعی بوده و همیشگی نیست بنابراین به دلیل نیاز کوتاه مدت به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تحقق این موضوع باید دو اتفاق بیفتد، گفت: نخست آنکه دستمزد ساعات حق‌التدریس معلمان به موقع پرداخت شود، وزارت آموزش و پرورش دستگاه درآمدزا نیست و منابع مالی را از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کند و این سازمان قول همراهی برای پرداخت به موقع حق‌التدریس‌ها را داده است.

وی بیان کرد: معلمان با تجربه باید انگیزه کافی برای تدریس اضافه را داشته باشند با همین رویکرد آیین نامه‌ای را تدوین و سه پیشنهاد ارائه کردیم، این آیین‌نامه به شورای حقوق و دستمزد ارائه شده است.

فرهادی با اشاره به اینکه نظر سازمان  اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه برای افزایش مبلغ حق‌التدریس  معلمان مثبت است، افزود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ضریب اشتغال مثبت معلمان کمتر از ۱.۲ است یعنی از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس دارند، اگر این رقم به ۱.۴ برسد، کل نیاز آموزش و پرورش مرتفع می‌شود و بخشی از اقتصاد معلمان تأمین خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • گرامیداشت روز معلم
  • بزرگداشت مقام معلم با اجرای صدها برنامه
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • طرح «بوم»؛ شکوفایی خلاقیت‌ها یا باری روی دوش معلم؟
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان