Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@15:47:11 GMT

600 مربی برای 5 هزار کودک آسیب دیده سیل اعزام می شود

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۵۴۹۶

600 مربی برای 5 هزار کودک آسیب دیده سیل اعزام می شود

تهران-ایرنا- رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور و عضو قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل ‌زدگان کشور با تاکید بر اینکه در حادثه سیل اخیر کودکان آسیب مضاعف دیدند، گفت: 600 مربی برای 5 هزار کودک مناطق آسیب دیده ساماندهی و اعزام می شوند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مینو اصلانی اظهارداشت: سازمان بسیج جامعه زنان کشور فعالیت هایی از جمله اعزام نیروی مستقر در منطقه برای رصد و پشتیبانی لحظه به لحظه با همکاری موسسه طلوع نسل نور وابسته به موسسه فرهنگی هنری رزمندگان اسلام و راه‌اندازی 50 مهد قرآنی با پذیرش یکصد نفر در هر منطقه را در قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل ‌زدگان در دستور کار قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، سازماندهی 600 مربی توانمند و علاقه‌مند، تهیه میان وعده و توزیع آن بین کودکان در محل مهدها، تهیه و ارسال نوشت‌افزار برای فعالیت برنامه‌های مربیان با نونهالان، تهیه مسواک و خمیر دندان، برگزاری برنامه‌های زنده توسط مجریان شناخته شده کودک و راه اندازی پویش «نوبت همدلی کودکان» به منظور تشویق خانواده‌ها و کودکان برای اهدای هدایا به 5 هزار نونهال آسیب دیده با همکاری موسسه طلوع نسل نور را از دیگر اقدامات سازمان بسیج جامعه زنان کشور عنوان کرد.
اصلانی افزود: شماره شبا و حساب «موسسه طلوع نسل نور» نزد بانک انصار شعبه سید‌الشهدا(ع) 030630381304310913586001 و 381843109135861 برای علاقه‌مندان برای کمک به کودکان اعلام شده است.
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور اظهارداشت: هر چند مردم متدین، مومن و سخاوتمند از اقشار مختلف کمر همت بستند و به یاری هموطنان سیل زده شتافتند اما دردهای پنهان روحی و روانی وجود دارند که آثار ماندگارتری به جای می‌گذارند که قابل مشاهده نیستند.
وی گفت: در این بین مادران و کودکان به لحاظ روحی آسیب‌پذیرند، مادران پناه کودکان هستند به همین دلیل کودکان آسیب مضاعفی خواهند دید و بازسازی روح امید در این کودکان باید پیش از بازسازی کاشانه‌های آنان آغاز شود.
قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل‌زدگان با هدف رسیدگی به افراد سیل زده به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با مشارکت 12 نهاد دیگر تشکیل شده است.
تهرام/7245//6139

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي قرارگاه فرهنگي بسيج جامعه زنان سيل 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۵۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز

حمیدرضا نامداری در گفت وگو با خبرنگار مهر از برنامه ریزی برای اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی و اجتماعی در سطح مناطق البرز با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

وی افزود: طبق توافق با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز، برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و اجتماعی در سطح پارک‌ها و محلات مختلف استان البرز در مناسبت‌های پیش رو اجرا خواهد شد.

به گفته نامداری، جامعه هدف ما در این راستا، بانوان، جوانان و کودکان هستند که جهاد تبیین، فرهنگ سازی، امیدآفرینی و توجه به جایگاه والای خانواده در سطح جامعه از مهم‌ترین سیاست‌های این اقدام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز بر ضرورت اهمیت ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب در کشور و ایجاد نشاط میان اقشار مختلف جامعه به ویژه توجه به مناطق کم برخوردار تاکید کرد.

وی اولویت اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی البرز را در دهه‌های کرامت و ولایت در مناطق حسن آباد، شاهین ویلا، حصارک بالا، سهرابیه، کلاک و آق تپه مهرشهر عنوان کرد.

کد خبر 6086147

دیگر خبرها

  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی
  • اعزام جامعه کارگری گیلان به دیدار با مقام معظم رهبری
  • سازمان ملل: بیش از ۲۳ هزار کودک قربانی سلاح های انفجاری شدند
  • بازی‌های رایانه‌ای منجر به آسیب جسمی کودکان و نوجوانان
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز
  • ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران
  • یونیسف خواستار توقف فوری کشتار کودکان در فلسطین شد
  • جزییات طرح ۱۵ روزه ساماندهی افراد آسیب دیده اجتماعی در سطح شهر | کدام مناطق تهران بیشتر معتاد و متکدی دارد؟
  • کارکنان سازمان فرهنگی سربازان مقابله با هجمه فرهنگی هستند
  • مطالعات جامعه‌شناسی فاجعه