Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@22:12:50 GMT

بورس- عرضه و تقاضا - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۵۶۱۰

بورس- عرضه و تقاضا - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴

      .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۵۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت کاهش یافت

قیمت‌ نفت در معاملات روز دوشنبه پس از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پس از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی و در نتیجه پایین آمدن صرف ریسک در بازار نفت از سوی فعالان بازار سبب شد قیمت‌های نفت روز دوشنبه (۲۷ فروردین‌ماه) کاهش یابد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئن روز دوشنبه تا ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه به وقت گرینویچ با ۵۰ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش به ۸۹ دلار و ۹۵ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز روز دوشنبه با ۵۲ سنت  معادل ۰.۶ درصد کاهش با قیمت ۸۵ دلار و ۱۴ سنت برای هر بشکه معامله شد.

وارن پترسون، مدیر راهبرد کالا در مؤسسه آی‌ان‌جی گفت: واضح است که هنوز ابهام‌های زیادی وجود دارد.

با این حال در صورت کاهش قابل‌توجه عرضه، ایالات متحده می‌تواند نفت خام بیشتری را از ذخایر راهبردی  خود وارد بازار کند، این در حالی است که اوپک نیز روزانه بیش از ۵ میلیون بشکه ظرفیت تولید مازاد دارد.

مؤسسه آی‌ان‌جی نیز در یادداشتی اعلام کرد: چنانچه  به‌دلیل کاهش عرضه، قیمت‌ها به مقدار قابل‌توجهی افزایش می‌یافت، می‌توان تصور کرد این سازمان بازگرداندن بخشی از این ظرفیت مازاد را به بازار بررسی کند. اوپک نمی‌خواهد با توجه به خطر کاهش شدید تقاضا، قیمت‌ها بیش از حد بالا برود.

پیش‌بینی درباره حمله ایران به رژیم صهیونیستی سبب شد قیمت‌های شاخص‌های نفت خام روز جمعه (۲۴ فروردین‌ماه) به بالاترین سطح خود از ماه اکتبر تاکنون افزایش یابد.

تحلیلگران صبح امروز دست‌کم افزایش کوتاه‌مدت قیمت‌ها را پیش‌بینی می‌کردند، اما اعلام کردند تأثیر قابل‌توجه‌تر و بلندمدت‌تر بر قیمت‌ها به‌دلیل تشدید تنش‌ها مستلزم ایجاد اختلال در عرضه نفت است که از آن جمله می‌توان به ایجاد محدودیت‌های حمل‌ونقل در تنگه هرمز اشاره کرد.

تنش‌های بین گروه مقاومت فلسطین (حماس) و رژیم صهیونیستی تاکنون تأثیر محسوس اندکی بر عرضه نفت گذاشته است.

تحلیلگران مؤسسه سیتی ریسرچ می‌گویند با توجه به تداوم تنش‌ها در سه ماه دوم سال جاری میلادی انتظار می‌رود قیمت‌ها در بازه ۸۵ تا ۹۰ دلار برای هر بشکه باشند، از آنجا که به‌طور کلی عرضه و تقاضا در بازار در سه ماه نخست امسال متعادل بوده است، برطرف شدن تنش‌ها می‌تواند به کاهش شدید قیمت‌ها به بازه ۷۰ یا ۸۰ دلار برای هر بشکه منجر شود.

*صرف ریسک، (Risk premium) در علوم مالی به بهره اضافی و بهایی که بابت ریسک از سوی سرمایه‌گذاران، با در نظر گرفتن ریسک اوراق بهادار و درجه ریسک‌پذیری سرمایه‌گذار پرداخت می‌شود، صرف ریسک می‌گویند.

دیگر خبرها

  • روند قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  • ببینید | تصاویری جدید از آتش سوزی ساختمان بورس
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • عرضه پساب به صنایع سالانه ۳۵۰ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد
  • روند کاهشی قیمت طلا و سکه ادامه دارد/ کاهش تقاضا برای خرید طلا در بازار
  • تولید مرغ بیشتر از تقاضا شد
  • اتلاف سالانه هزار همت ازمنابع مالی درحوزه مسکن به‌دلیل تعلل دولت
  • معمای تقاضای خودرو
  • قیمت‌های خرید مسکن در منطقه ۱۵ تهران